جمعه 14 ارديبهشت 1403 - Fri 03 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 358251
    تاریخ انتشار: 29/آبان/1402 - 11:48
    پویا جادی :

    شکست امپراتوری دروغ اسرائیل در سایه جنگ غزه

    همزمان با آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه و کشتار گسترده غیرنظامیان، این رژیم جنگ رسانه‌ای گسترده‌ای را نیز به راه انداخته است. جنگی که البته موفقیت‌آمیز نبود.

    شکست امپراتوری دروغ اسرائیل در سایه جنگ غزه

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»

    پس از عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی که منجر به شوک نظامی و امنیتی به اسرائیل شد، از اولین اقدامات مقامات سیاسی و امنیتی رژیم، مظلوم نمایی بود. این مظلوم نمایی نیز با دروغ شکل گرفت و در روزهای نخست رسانه‌های غرب پشتیبان اصلی در پوشش این دروغ‌ها بودند. اما این دروغ‌ها یکی پس از دیگری برملا شد و عواقب سنگینی برای این رسانه‌ها داشت. به شکلی که حتی در برخی موارد شبکه‌های اجتماعی غربی مانند ایکس(توییتر سابق) نیز نتوانستند این دروغ‌ها را نادیده بگیرند و در مورد آنها اطلاع رسانی کردند.

     

    جعلی

    روزهای آغازین حمله به غزه و دروغ سر بریدن 40 کودک

    در روزهای نخست حمله هوایی وحشیانه ارتش اشغالگر به نوار غزه خبری از سوی برخی از اکانت‌های ارتش و دولتی رژیم صهیونیستی منتشر شد که در آنها ادعا شد که حدود 40 کودک در یک روستای شهرک نشین در منطقه غلاف غزه توسط حماس سر بریده شده‌اند. ادعایی که قرار بود تا برای آن به زودی مدارک و تصاویری  منتشر شود. تصاویری که منتشر شد اما چیزی به جز رسوایی برای صهیونیست‌ها به همراه نداشت و پس از چند ساعت مشخص شد که تصاویر توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. پس از این رسوایی اکانت‌های صهیونیست و طرفداران آنها دست از انتشار اخبار جعلی برنداشتند و خبرنگار CNN گزارشی بدون سند در این مورد نوشت. گزارشی که به استناد از ادعای مقامات رژیم نوشته شد اما پس از تکذیب این مقامات و نبود سند و مدرک کافی سارا سایدنر، خبرنگار CNN با توییتی ضمن عذرخواهی بابت گزارش دروغ خود اعلام کرد که نمی‌تواند ادعای سر بریده شدن چهل کودک اسرائیلی را تایید کند. البته دیگر برای این عذرخواهی دیر بود و گزارش دروغ این خبرنگار مجوز قتل هزاران نفر از جمله صدها کودک را در روزهای اول حمله وحشیانه رژیم به غزه صادر کرد و افکار عمومی غرب را برای پذیرش این جنایات آماده ساخت.

    سارا سایتدر

    دروغگویی در مورد بیمارستان المعمدانی(الاهلی عرب)

    صهیونیست‌ها در هفده اکتبر در طی یک حمله هوایی به بیمارستان المعمدانی که یک بیمارستان قدیمی مسیحی در شهر غزه است، صدها زن و کودک و زخمی را که در پارکینگ این مرکز درمانی پناه گرفته بودند را با بمباران هوایی به شهادت رساندند. این اقدام صهیونیست‌ها خشم جامعه جهانی و به ویژه ملت‌های مسلمان را در پی داشت و منجر به تظاهرات و تجمعات گسترده در سرتاسر این کشورها شد. در برخی کشورها نیز منجر به حمله به سفارت‌های رژیم و آمریکا شد. در این میان صهیونیست‌ها که انتظار این واکنش شدید را نداشتند رو به دروغ پردازی آورده و اعلام کردند که بیمارستان در اثر سقوط موشک جهاد اسلامی فلسطین مورد اصابت قرار گرفته است. ادعایی که برای اثبات آن یک ویدئو و صوت منتشر شد که بعد از مدتی مشخص شد ویدئو مربوط به شلیک سامانه گنبد آهنین اسرائیل است و ربطی به غزه ندارد. صوت منتشر شده از مکالمه عربی دو نفر نیز جعلی از آب درآمد و سازمان های اطلاعاتی آمریکا و فرانسه نیز در تحقیقات خود به این نکته اشاره کرده و حتی حمله عمدی اسرائیل به بیمارستان را محتمل دانستند!

    الاهلی

    همچنین با مشاهده شدت خرابی ایجاد شده در فاصله 30 تا 40 متری محل اصابت بمب و همچنین توجه به قدرت تخریب پایین راکت‌های مقاومت و همچنین تعداد بالای تلفات که در برخی موارد جنازه شهدا را به بالای سقف بیمارستان پرتاب کرده بود نیز نشان دهنده این بود که سناریو فیل شدن راکت مقاومت مردود است. علاوه بر آن تصاویری از دوربینی که بر فراز شهر غزه قرار داشت توسط الجزیره منتشر شد که لحظاتی قبل از فاجعه بیمارستان را نشان می‌دهد که در آن از آسمان نوری مشخص می‌شود. در فاصله زمانی اندکی بیمارستان مورد اصابت قرار می‌گیرد که به احتمال زیاد نور مربوط به شلیک جنگنده اسرائیلی است که بر فراز آسمان غزه حضور داشته است. در ادامه اما تصاویری از بیمارستان منتشر شد که عمق گودالی که در اثر انفجار بمب ایجاد شده بود را نشان داد که نسبتا عمیق نبود. همین امر منجر به ادامه ادعای دروغین فیل شدن راکت مقاومت شد اما با تحقیقات بیشتر و مشاهده آثار خرابی بر روی دیوار بتنی بیمارستان در فاصله 30 متری و با توجه به قدرت پایین راکت‌های مقاومت و تلفات بسیار بالا مشخص می‌شود که امکان ایجاد این حجم از خرابی توسط این راکت‌ها وجود ندارد. طرف اسرائیلی اما مدعی شد که به دلیل فیل شدن راکت و وجود سوخت زیاد در راکت تلفات بالا رفته است که باز هم ادعای درستی نبوده و مشاهده تصاویر قطعه قطعه شدن کودکان و پرتاب پیکر آنها بر روی بام بیمارستان و همچنین آسیب به نخل‌های محوطه بیمارستان نشان داد که موج انفجار بسیار بالا بوده و امکان ایجاد این موج انفجار در راکت‌های مقاومت وجود ندارد. در ضمن نگاهی به تسلیحات ارتش اسرائیل معمای گودال با عمق کم در محل انفجار را حل کرده و مشخص می‌کند که علت تلفات بالای بیمارستان چیست. ارتش اسرائیل به بمبGBU-31 و GBU-32 و همچنینGBU-38  مجهز است که 2000 پوند وزن دارند و به تکنولوژی انفجار مجاورتی برای گرفتن تلفات بیشتر مجهز هستند و به احتمال زیاد علت تلفات بالای حمله به بیمارستان نیز همین بوده است. همچنین تصاویر بسیاری از تجهیز جنگنده‌های رژیم به این بمب‌ها منتشر شده است که نشان از به کارگیری گسترده این نوع بمب‌ها دارد که با انفجار در نزدیکی سطح زمین گودال‌های کوچکی را ایجاد می‌کنند اما بر خلاف راکت‌های مقاومت تلفات بالایی را می‌گیرند.

    photo1700391569

    بیمارستان شفا، آخرین سوژه جنگ رسانه‌ای صهیونیست‌ها

    رژیم صهیونیستی که تا پیش از این استاد جنگ رسانه‌ای و دروغگویی و وارونه نشان دادن حقیقت بود اما پس از هفت اکتبر با اشتباهات مکرر رسانه‌ای اعتبار خود را در سطح بین المللی از بین برد و آخرین مورد آن بیمارستان شفا بود که مدعی شد در زیر آن مقر فرماندهی حماس قرار دارد اما پس از محاصره و تیراندازی به سمت بیمارستان و هنگامی که به آن وارد شدند تنها تصاویری از چند کلاشینکف در کنار دستگاه MRI نشان دادند که باعث تعجب بود. زیرا قدرت مغناطیسی این دستگاه بسیار بالاست و کوچکترین جسم فلزی به آن جذب می‌شود!

    شفا

    جدا از این صهیونیست‌ها چند روز تمام با جنگ رسانه‌ای مدعی بودند که مقر فرماندهی قسام در زیر بیمارستان قرار دارد و برای اثبات این ادعا حتی دست به دامان بازیگر تلویزیون اسرائیل شدند که خود را پرستاری عرب در غزه جا بزند و به زبان انگلیسی مدعی شد که مبارزان مقاومت به بیمارستان یورش برده و تمام تجهیزات را با خود برده‌اند. اگرچه پس از چند ساعت مشخص شد که این زن بازیگر یهودی تلویزیون اسرائیل است. اما دروغ استفاده حماس از مراکز درمانی ادامه یافت تا اینکه با تصرف بیمارستان مشخص شد که این ادعای صهیونیست‌ها نیز دروغ بوده و فاقد اعتبار است. دروغی که در افکار عمومی جهان به ویژه غرب تاثیر بسیاری گذاشت و اسرائیل را به دلیل حملات مکرر به مراکز درمانی غزه سرزنش کردند. حملاتی که برای نخستین بار رخ نداده و به احتمال زیاد بار آخر هم نباشد. به مانند دروغ، تهمت، شایعه پراکنی و جعل تاریخ که با ذات صهیونیسم گره خورده است.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما