دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • با توجه به حوادث غزه حج امسال حج برائت است / آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

  • صفحات سلبریتی‌ها طرح نور مجازی می‌خواهد

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟+ عکس

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

  • سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران+ عکس و فیلم

  • کار بچگانه ابراهیم هادی که عملیات را نجات داد

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است

  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 355467
    تاریخ انتشار: 24/مهر/1402 - 11:44
    دهمین روز تحولات فلسطین

    لحظه انهدام تانک مرکاوا و نفرات اسرائیلی در حمله موشکی حزب الله+ فیلم

    جنگ میان گروه های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس وارد دهمین روز خود شده است. جنگی که بی سابقه ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و به نظر می رسد پیامدهای غیرقابل ترمیم زیادی را برای این رژیم به دنبال خواهد داشت.

    لحظه انهدام تانک مرکاوا و نفرات اسرائیلی در حمله موشکی حزب الله+ فیلم

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از تابناک ،

    جنگ میان گروه های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس وارد دهمین روز خود شده است. جنگی که بی سابقه ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و به نظر می رسد پیامدهای غیرقابل ترمیم زیادی را برای این رژیم به دنبال خواهد داشت.

    رئیس رژیم صهیونیستی تصریح کرد، غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه باید با جنبش حماس بجنگند.

    روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در اظهارات مطبوعاتی گفت: این لفاظی‌ها که غیرنظامیان در این جنگ دخالت ندارند، درست نیست. این درست نیست که غیرنظامیان در این امر سهمی ندارند، آنها با عدم مقابله با حماس در نوار غزه که از طریق کودتا بر این منطقه مسلط شده است، در این جنگ سهیم هستند.

    این روزنامه نوشت: هرتزوگ در پاسخ به سوال خبرنگار «سی ان ان» در مورد «مجازات دسته جمعی» غیرنظامیان در نوار غزه به دلیل اقدامات حماس، اتهام ارتکاب «جنایت جنگی» را رد کرد و گفت قبل از این اتهام زنی باید به جنایت‌های رخ داده در جنوب اسرائیل نگاهی انداخته شود.

    صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین اعلام کرد، ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه نمی‌توانند به خدمات اولیه پزشکی دسترسی داشته باشند.

    صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین با  انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه قادر به دستیابی به خدمات پزشکی نیستند و ۵۵۰۰ تن از آنها طی ماه جاری میلادی وضع حمل خواهند کرد.

    طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، این صندوق همچنین اعلام کرد، این زنان نیازمند مراقبت‌های بهداشتی و حمایت فوری هستند.

    صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین از تمامی طرف‌ها خواست به موجب قوانین بشردوستانه و همچنین قوانین بین‌المللی به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشند.

    تارنمای خبری هیل نوشت: سناتور روبیو ادعا کرده که جنگ میان حماس و اسرائیل ممکن است تا ماه ها ادامه یابد.

    وی که این اظهارات را در گفت و گو با شبکه خبری سی‌ان‌ان بر زبان می آورد، ادعا کرد: «چیزی که من کاملا در مورد آن مطمئن هستم و فکر می کنم اسرائیل و دیگران هم تائید خواهند کرد، این است که توافق بر سر پایان درگیری چند شبه حل نمی شود. حماس در عمق زمین و در تونل ها پنهان شده و فقط حماس نیست. جهاد اسلامی و گروه های دیگری نیز در این جنگ دخیل هستند».

    روبیو سپس یافتن یک راه حل برای جنگ کنونی را «فرآیندی پیچیده» توصیف و مدعی شد که اسرائیل توانایی انجام این کار را با حمایت واشنگتن دارد.

    این سناتور جمهوری خواه در ادامه افزود: «این جنگ برای هر دو طرف پر هزینه خواهد بود. آنها این را می دانند. پیام داده اند و من فکر می کنم این وضعیتی است که ماه ها به طول می انجامد و چیزی نیست که به چند روز و چند هفته ختم شود». این قانونگذار آمریکایی سپس اضافه کرد: «با توجه به همه چیزهایی که دیده ام وضعیت اینگونه خواهد بود، امیدوارم اشتباه کرده باشم. من امیدوارم سریع‌تر تمام شود، اما به نظر می‌رسد همه بر این باورند که این روند ادامه خواهد یافت».

    «امیتای جرانوت» افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در حملات حزب الله لبنان به هلاکت رسیده است.

    مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: «در راستای پاسخ به کشتار و مجروح کردن خبرنگاران در منطقه علما الشعب و [حمله] به غیرنظامیان در منطقه شبعا، مقاومت اسلامی در تاریخ ۱۵/۱۰/۲۰۲۳ گروهی از ماشین‌آلات زرهی ارتش دشمن صهیونیستی را در موضع [نظامی] حانیتا در مجاورت مرزهای لبنان و فلسطین هدف قرار داد».

     حزب‌الله در ادامه این بیانیه اشاره کرد این حمله با استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده انجام شده و موشک‌ها دقیقا و به طور مستقیم با اهداف برخورد داشته‌اند.

    مقاومت لبنان روز گذشته دو تانک مرکاوای اسرائیلی و یک موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود که به دنبال آن چند نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.

    این حملات پس از آن آغاز شدند که یک بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی خودروی گروهی از خبرنگاران را در خطوط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

    به دنبال این حمله رژیم صهیونیستی، عکاس لبنانی‌الاصل خبرگزاری «رویترز» به شهادت رسید و چند خبرنگار دیگر مجروح شدند.

    در حالی که اسرائیل در مقابل رزمندگان مقاومت کاملا مستاصل بوده و فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می کند که در اثر این جنایت ضدبشری تاکنون ۲۶۷۰ فلسطینی بی دفاع شهید و ۹۶۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا این ساعت به ۵۸ نفر رسیده است.

    این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز اعلام کرد که «رامی بلال حسان» جوان ۳۳ ساله فلسطین با شلیک مستقیم نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در طولکرم به شهادت رسید.

    بر اساس این گزارش، طی ۱۰ روز گذشته، ۵۸ فلسطینی در کرانه باختری شهید و ۱۲۰۰ نفر دیگر مجروح شدند. همچنین ۳۳۰ نفر هم در بازداشت هستند.

     ذخایر سوخت بیمارستان های فلسطین رو به اتمام است

     دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد که توقف موتورهای برق ذخیره در بیمارستان‌های نوار غزه جان هزاران بیمار را به خطر می‌اندازد.

    این هشدار همزمان با بمباران شدید اطراف بیمارستان الشفا و القدس در غزه صورت می‌گیرد.

    از سوی دیگر، ارتش صهیونیستی بار دیگر آمبولانس‌ها و مرکز امداد و نجات در منطقه تل الهوا در جنوب غربی شهر غزه را بمباران کرد.

    در این حمله چهار نیروی اورژانس و امدادگر شهید شدند.

    جنگنده اسرائیلی در حالی با موشک نیروهای امداد را در خیابان الجلاء در غزه هدف قرار داد که آن‌ها برای نجات مردم زیر آوار عازم مناطق بمباران شده بودند.

    پیش از این نیز بیمارستان قدس فلسطین گزارش داد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ تن را شهید کرده است.

    همچنین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که با شدت گرفتن حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی صدها تن از ساکنان نوار غزه به بیمارستان قدس غزه پناه آوردند.

    منابع خبری فلسطینی همچنین بامداد دوشنبه گزارش دادند که حملات اشغالگران همچنان ادامه دارد و محدوده بیمارستان‌های الشفا و القدس در غزه نیز هدف قرار گرفتند.

    اردوگاه النصیرات و خان یونس نیز از حمله صهیونیست‌ها در امان نمانده است.

    براساس این گزارش به دنبال حمله صهیونیست‌ها به منطقه حی الأمل در خان یونس شماری شهید و زخمی شدند و عملیات جستجوی مفقودین در زیر آوار ادامه دارد.

    گزارش می‌رسد که شمار زیادی نیز در حمله به منزل خانواده ابو مصطفی و منزل مسکونی دیگر در محله امارات در خانیوس شهید و زخمی شدند.

    گزارش‌ها حکایت از آن دارد که حملات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی به خان‌یونس با حملات توپخانه این رژیم همراه است.

    رژیم صهیونیستی محوطه بیمارستان قدس در تل الهوای غزه را با هدف فشار برای تخلیه آن پنج بار بمباران کرد.

    هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شدت بمباران در اطراف ساختمان قدس به حدی زیادی است که آمبولانس‌ها دیگر قادر نیستند برای اجابت درخواست کمک مجروحان و شهدا اقدام کنند.

    اردن: ممانعت از ورود آب و غذا به غزه جنایت جنگی است

    شاه اردن تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان از غزه را نقض حقوق بین‌الملل دانست و گفت که این‌ اقدام همچنین آثار فاجعه‌باری بر همه کشورهای منطقه خواهد داشت.

    عبدالله دوم همچنین تأکید کرد که باید آتش‌بس در غزه برقرار شود و امتداد آن به کرانه باختری برسد تا تأثیر آن بر منطقه مشخص شود.

    بایدن: اسرائیل اگر دوباره نوار غزه را اشغال کند اشتباه است

    جوبایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: واشنگتن هر چیزی را که اسرائیل نیاز دارد در اختیارش قرار می‌دهد و فکر نمی‌کنم استقرار نیروهای ما ضروری باشد.

    رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: تهدیدات تروریستی در خاک ایالات متحده به دلیل تحولات خاورمیانه افزایش یافته است.

    با وجود حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه بایدن مدعی شد که اسرائیل گروهی از افرادی را تعقیب میکند که در حملات تروریستی نقش دارند که کمتر از هلوکاست خطرناک نیست.

    بایدن از زمان عملیات نیروهای مقاومت حماس در اراضی اشغالی موسوم به عملیات الاقصی تا کنون 5 بار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرده است و شماری از مقامات خود را راهی سرزمینهای اشغالی کرده است.

    او در ادامه مصاحبه با سی بی اس مدعی شد: مطمئن هستم که اسرائیل مطابق با قوانین جنگ عمل خواهد کرد و مردم بی‌گناه غزه دارو و غذا دریافت خواهند کرد!

    بایدن درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد که فکر می‌کنم اگر اسرائیل دوباره نوار غزه را اشغال کند، اشتباه است با این حال رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که ورود اسرائیل به غزه و از بین بردن آنچه که او افراط گرایان حماس خوانده است یک الزام ضروری است.

    رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی گفت: در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر کمک ایران به طراحی این عملیات وجود ندارد.

    وی در ادامه با اشاره به درگیریهای محدود چند روز اخیر در شمال اراضی اشغالی، ایران و حزب الله را از دخالت در درگیریها اخیر برحذر داشت و خطاب به ایران و حزب الله گفت: دخالت نکنید..

    اظهارات محمود عباس علیه حماس

    «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی ضد مقاومت حماس مدعی شد که سیاست‌ها و اقدامات حماس مردم فلسطین را نمایندگی نمی‌کند.
    وی در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا ادعا کرد که سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف)تنها نماینده مردم فلسطین است.
    بر اساس بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا، مادورو و عباس در مورد اوضاع وحشتناک نوار غزه به دنبال حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی بحث و رایزنی کردند.
    مادورو ضمن حمایت بی قید و شرط کاراکاس از آرمان فلسطین از ارسال 30 تن کمکهای بشردوستانه به مردم فلسطین خبر داد.
    در بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا آمده است که دو رهبر در گفت‌وگوی تلفنی خود «خواستار آتش‌بس فوری و ایجاد یک کریدور کمک‌های بشردوستانه» و تبعیت از قوانین بین‌المللی شدند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما