یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 355439
    تاریخ انتشار: 24/مهر/1402 - 09:30

    چرا لاف‌زنی های نتانیاهو را نباید باور کرد؟

    در مدت اخیر، مقام های ارشد رژیم اشغالگر قدس سعی داشته اند تا تصویری مقتدر و ترسناک را از خود و رژیم جعلیشان به افکار عمومی صهیونیست و جهان عرضه کنند و به نوعی ابتکار عمل را به دست بگیرند.

    چرا لاف‌زنی های نتانیاهو را نباید باور کرد؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از جهان نیوز ،

    ما نوار غزه را به 50 سال پیش بر می گردانیم"، "یحیی سنوار رهبر جنبش حماس در نوار غزه را مُرده تصور کنید"، "مقاومت فلسطین در نوار غزه را ریشه کن خواهیم کرد"، "ابتدا مقاومت فلسطین در غزه و سپس دیگر متحدان آن را نابود خواهیم کرد".

    موضع گیری هایی از این دست تنها چند نمونه از رجزخوانی هایی هستند که مقام های ارشد رژیم اشغالگر قدس نظیر بنیامین نتانیاهو(نحست وزیر رژیم صهیونیستی) و یا یوآف گالانت(وزیر جنگ صهیونیست ها) در مدت اخیر و در پی اجرای موفقیت آمیز عملیات "طوفان الاقصی" توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) مطرح کرده اند و سعی داشته اند آبروی از دست رفته خود در مواجهه با جریان مقاومت را به نوعی اعاده کنند.
    جریان مقاومت در قالب عملیات طوفان الاقصی و درگیری های پس از آن، بیش از 1300 کشته و قریب به 3 هزار زخمی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کرده و البته که ده ها صهیونیست نیز توسط مقاومت فلسطین به اسارت گرفته شده اند. در این راستا، شاهد آن بوده ایم که ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی و موشکی گسترده ای را علیه نوار غزه در دستورکار قرار داده و البته که صهیونیست ها مدام از قریب الوقوع بودنِ حمله زمین به نوار غزه نیز خبر می دهند.

    در این فضا، مقام های ارشد رژیم اشغالگر قدس سعی داشته اند تا تصویری مقتدر و ترسناک را از خود و رژیم جعلیشان به افکار عمومی صهیونیستی و جهان عرضه کنند و به نوعی ابتکار عمل را به دست بگیرند. البته که رویکرد آن ها در این حوزه با حمایت های فعال جریان های سیاسی و رسانه ای غربی نیز همراه شده است.

    با این حال، حداقل 5 نشانه عمده و محوری وجود دارند که حاکی از این مساله هستند که نباید رجزخوانی های مقام های صهیونیست را جدی گرفت و آن ها را بیش از آنکه نمودی از قدرت صهیویست ها ارزیابی کنیم، بایستی جلوه ای عینی از ضعف و ناتوانی آن ها در نظر گیریم. در ادامه به نشانه های مذکور اشاره می شود.

    یک: رژیم صهیونیستی و چرخه تکراری جنایت علیه ملت فلسطین
    مقام های رژیم اشغالگر قدس در شرایطی، لفاظی های دور و دراز علیه مقاومت فلسطین را در دستورکار قرار داده‌اند که تاکنون هیچ چیزِ تازه ای که دال بر قدرتمند‌بودنشان باشد را رو نکرده اند. صهیونیست‌ها در قالب تجاوزات پیشین خود علیه نوار غزه نیز همواره اقدام به انجام حملات هوایی و موشکی و قتل و عام ملت فلسطین می کردند و بدون تردید، کشتار مردم بیگناه را نمی توان به حسابِ قدرت آن ها گذاشت. رویه ای که البته رژیم صهیونیستی و شهروندان آن در طی بیش از هفت دهه اخیر، به نحوی فعال، درگیرِ آن بوده اند.

    در این فضا، اینطور به نظر می رسد که مقام های ارشد صهیونیست در شرایط کنونی دوست دارند ترسناک به نظر برسند تا شاید از این طریق بتوانند قدرتمند جلوه کنند و تا حدی وضعیت وخیم امنیتی در اراضی اشغالی را کنترل کنند.

    دو: کمک آمریکا به اسرائیلِ ناتوان
    یکی از سوال هایی که در رابطه با رجز خوانی های بی حساب و کتاب مقام های صهیونیست باید مطرح کرد این است که اگر رژیم اشغالگر قدس تا این حد قدرتمند است، دلیل اینکه شاهدیم آمریکا اقدام به روانه کردن یک ناو جنگی .و شماری ناوشکن به آب های مدیترانه جهت حمایت از موقعیت سُست صهیوینست ها کرده، چیست؟ به بیان ساده تر چه شده که اسرائیل از آمریکا برای باثبات کردنِ موقعیت خود کمک خواسته است؟

    بدون تردید اگر صهیونیست ها از قدرت و وضعیت امنیتی خوبی برخوردار بودند، کار به جایی نمی رسید که از آمریکا بخواهند تا به صورت میدانی در منطقه حضور یابد و به آن ها کمک کند. حداقل این رویداد با لفاظی های تهدید آمیز رهبران صهیونیست همخوانی ندارد.

    سه: رونمایی از شگفتانه های متنوع مقاومت فلسطین
    جریان مقاومت فلسطین در مدت اخیر توانسته شگفتانه های قابل توجهی را علیه رژیم اشغالگر قدس رو کند. جدای از نمایش مجموعه ای از شگفتانه ها توسط جریان مقاومت فلسطین در قالب عملیات طوفان الاقصی، شاهد آن بوده ایم که پس از آغاز شدن لفاظی های مقام های ارشد صهیونیست علیه مقاومت فلسطین، روز به روز این جریان، شگفتانه های جدیدتری را علیه صهیونیست ها رونمایی کرده است.

    به عنوان مثال می توان به نفوذهای مکرر رزمندگان مقاومت به شهر و شهرک های مجاور با نوار غزه اشاره کرد. در عین حال، رونمایی از سامانه های پدافند هوایی جریان مقاومت و استفاده از موشک های مدرن و جدید این جریان نیز از جمله دیگر شگفتانه هایی است که محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس را شوکه کرده اند و انتظار می رود که در ادامه نیز مقاومت فلسطین کارت های معتبر دیگری را برای رو کردن داشته باشند. در این فضا، بیراه نیست اگر بگوییم که مقاومت فسلطین در برابر دست خالی اشغالگران صهیونیست، توانسته کارت های برنده زیادی را رو کند و چالش های جدی را برای صهیونیست ها ایجاد کند. این در حالی است که صهیونیست‌ها چیزی جز تکرار جنایت را از خود نشان نداده اند.  

    چهار: رژیم صهیونیستی و مواجهه با شکننده ترین حالت خود
    در مدت اخیر، تصاویر مختلفی از هزاران صهیونیست در فرودگاه های رژیم اشغالگر قدس در حالی که سعی دارند به هر نحو ممکن از اراضی اشغالی فرار کنند، منتشر شده است. در عین حال، از جنوب لبنان و همچنان خاک سوریه نیز شاهد انجام حملات خمپاره ای و موشکی به اراضی اشغالی بوده ایم. در کنار این ها، جو منطقه نیز تا حد زیادی به نفع ملت فلسطین و مقاومت آن در برابر رژیم اشغالگر قدس است و شاهد بوده ایم که هزاران نفر از مردم منطقه مثلا در لبنان و اردن با حضور در مناطق مرزی با فلسطین اشغالی به دنبال وارد شدن به اراضی اشغالی و نبرد با صهیونیست ها بوده اند.

    حال در این فضا که صهیونیست ها در شکننده‌ترین حالت خود هستند، باید پرسید که موضع گیری های قلدورمابانه مقام های ارشد رژیم اشغالگر قدس چه معنایی دارد؟ بدون تردید همانطور که پیشتر نیز گفته شد، این موضع گیری‌ها نوعی فرار رو به جلوی مقام های صهیونیست را تداعی می کنند.

    پنج: کنشگری مضحک نتانیاهو و حامیان افراطی اش
    در نهایت باید گفت که موضع گیری‌های تهاجمی نتانیاهو و طیف های افراطی حامی وی در مدت اخیر، تا حد زیادی نَه برای موجودیت رژیم اشغالگر قدس، بلکه در راستای منافع شخصی و اهداف سیاسی آن ها بوده است. از یک سو، نتانیاهو سعی دارد تا از سیل پرونده های قضایی و اعتراضات گسترده ای که در اراضی اشغالی علیه وی در جریان بوده فرار کند و افراطیون متحد وی نیز به دنبال مشروعیت بخشی به رویه های تجاوزکارانه خود هستند و از سوی دیگر، نتانیاهو سعی دارد تا دامنه جنگ در منطقه را با بلیط آمریکایی ها گسترش بخشد.

    معادله ای که البته تاکنون آمریکا و اروپا نشان داده اند به شدت از آن فراری هستند و نمی خواهند به ویژه خود را در دام درگیری با ایران که مطلوب صهیونیست ها است قرار دهند. در این چهارچوب، چه سیاستمداران و نظامیان ارشد صهیونیست، چه شهروندان و چه متحدان بین المللی صهیونیست ها، هر کدام به سویی در حال حرکت هستند و اینکه در شرایط کنونی از وحدت میان آن ها و شاخ و شانه کشیدن برای جریان یکدست مقاومت صحبت شود، گزافه ای بیش نیست.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما