شنبه 15 ارديبهشت 1403 - Sat 04 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 348462
    تاریخ انتشار: 10/مرداد/1402 - 15:21

    تلاش بی‌بی‌سی برای سفیدسازی پرونده جنایات انگلیس در یمن

    اخیرا بی‌بی‌سی در گزارشی بدون اشاره به نقش ویژه و موثر لندن در پشتیبانی از ائتلاف متجاوز به یمن، مدعی گفت‌وگو و هم‌نوایی با کودکانی شده که در جنگ دچار نقص عضو شده‌اند!

    تلاش بی‌بی‌سی برای سفیدسازی پرونده جنایات انگلیس در یمن

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازفارس ،

    یمن در حالی پس از هشت سال جنگ تحمیلی و کاسبی تسلیحاتی و جنایات توأمان غرب توانسته علاوه بر ارتقاء توان تسلیحاتی و دفاعی، نام خویش را در میان کشورهای ایستاده در برابر تجاوز سلطه‌گران ثبت کند که همچنان سایه تحریم‌های اقتصادی، محاصره همه‌جانبه و بی‌تعهدی نهادهای بین‌المللی از سر این کشور رخت نبسته است!

    نکته قابل توجه در این میان؛ رویکرد برخی رسانه‌های غربی است که به طرز تهوع‌آوری در صدد سفیدسازی جنایات گسترده غربی‌ها در قبال ملت مظلوم یمن هستند.

    در همین راستا؛ اخیرا بی‌بی‌سی در گزارشی بدون اشاره به نقش ویژه و موثر لندن در پشتیبانی از ائتلاف متجاوز به یمن، مدعی گفت‌وگو و هم‌نوایی با کودکانی شده که در جنگ دچار نقص عضو شده‌اند!

    بی‌بی‌سی همچون بسیاری از رسانه‌های غربی در این گونه گزارش‌ها می‌کوشد اولا موضوع را نه جنگی تحمیلی و ناشی از تجاوز بیگانگان به تمامیت ارضی یمن، بلکه جنگی داخلی معرفی کرده و از سوی دیگر جریان مقاومت با محوریت حوثی‌ها و انصارالله را مقصر ماجرا نشان دهد.

    این رسانه در گزارش اخیر خود مدعی شده: «آنچه ابتدا یک جنگ داخلی بود، با دخالت رقبای منطقه‌ای که از دو طرف درگیر حمایت می‌کردند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد. بین گروه‌های درگیر یمنی مذاکره‌ای در حال انجام نیست. شکاف در این کشور روز به روز عمیق‌تر می‌شود،‌ مثل پازلی با قطعاتی گمشده که دیگر نمی‌توان آن را سر هم کرد. با این که تلاش‌های بین‌المللی برای پیشبرد مذاکرات صلح ادامه دارد،‌ اما اینجا فرسودگی و ناامیدی فضا را پر کرده است.»

    این گزارش بدون هیچ اشاره‌ای به خیانت دولت «منصور هادی» و نقض عهد او با سایر قبایل و گروه‌های سیاسی و در نهایت پناهندگی او به عربستان با حمایت غرب و نیز اقبال گسترده مردم یمن به انصارالله و پیوند آن با ارتش در مقابله با متجاوزان و حضور انصارالله در دولت و اداره امور و نیز نقش محوری آنها در مذاکرات با سازمان ملل و میانجی‌گران خارجی، تمام مشکلات یمن را به حوثی‌ها نسبت می‌دهد.

    در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «اگر رنج و مصیبت آدرسی داشته باشد، احتمالا خیابان الرشید در شهر تعز یمن است که در محاصره کوه‌ها و شورشیان حوثی قرار دارد. بدر الحربی هفت ساله است که پای راستش از بالای زانو قطع شده است. پای راست هاشم برادر بزرگترش مجروح شده و یکی از انگشتان شست دستش را از دست داده است این بچه‌ها صبح یک روز پاییزی، در راه بازگشت از مدرسه زیر گلوله‌باران حوثی‌ها زخمی شده‌اند!»

    در بخش‌هایی دیگری از این گزارش آمده است: «اینجا در تعز با ترس و وحشت زندگی می‌کنیم. مردم نمی‌دانند کی قرار است موشک یا تک تیرانداز (حوثی‌ها) سراغشان بیاید. بیش از ۳۰۰۰ روز از محاصره تعز، میدان نبرد بین نیروهای دولتی و حوثی‌ها می‌گذرد. بیشتر کودکانی که در این سال‌ها قطع عضو یا کشته شده‌اند، قربانی حملات حوثی‌ها بوده‌اند!»

    بی‌بی‌سی در ادامه بدون اشاره به اینکه انصارالله نماینده تمام گروه‌ها و ملت یمن در مذاکرات صلح با سازمان ملل و میانجی‌گران است، مدعی می‌شود: «بسیاری شک دارند که حوثی‌ها اصولا به دنبال توافقی برای صلح باشند. یک ساکن بیست و چند ساله تعز گفت: آنها ادعا دارند که حکومت حق خدادادی آنهاست. مدعی هستند که پیامبر،‌ جد آنهاست. فکر نمی‌کنم سلاحشان را زمین بگذارند و به دنبال انتخابات و دموکراسی بروند.»

    رسانه دربار انگلیس، هم‌زمان سیاست تفرقه‌افکنی را در پیش گرفته و با کلیدواژه نقش ایران و عربستان، می‌کوشد نقش غرب در بحران یمن را نادیده بگیرد: «عربستان از دولت ضعیف اما مورد شناسایی جامعه جهانی در یمن حمایت می‌کرد و ایران از جنبش شیعی حوثی‌ها که نام رسمی آن انصارالله است.»

    این روایت‌گری تحریف‌آمیز، علاوه بر تفرقه‌افکنی میان دولت‌های اسلامی و همچنین سفیدسازی کشورهای غربی، تلاش می‌کند با انتساب تمام بحران‌ها و مشکلات غرب آسیا و جهان اسلام به رقابت و تقابل درونی کشورهای اسلامی، ضمن ارائه چهره‌ای جنگ‌طلب و ضدانسانی از جهان اسلام، به نوعی روند اسلام‌ستیزی در غرب را توجیه کند.

    این نوع رفتار تهوع‌آور رسانه‌های غربی در قبال جنگ یمن در شرایطی است که کشورهای غربی طی هشت سال گذشته با دمیدن در آتش اختلافات و شعله‌های جنگ، میلیاردها دلار سود از فروش تسلیحات به ائتلاف ضد یمن کسب کرده و در این راه تمام قواعد بین‌المللی و حقوق بشری را زیر پا گذاشته‌اند.

    به عنوان نمونه؛ آکسفام یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، دولت انگلیس را به دلیل فروش تجهیزات نظامی از جمله تجهیزات سوخت‌گیری هوایی به عربستان، به طولانی شدن جنگ یمن متهم کرده است.

    «لیز تراس» نخست‌وزیر سابق و ۴۵ روزه انگلیس نیز، پیشتر فروش تسلیحات نظامی به عربستان را ناقض حقوق بشر ندانسته و با وقاحت تمام، درآمدهای ناشی از فروش تسلیحات به عربستان را مهمتر از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای همچون حقوق بشر عنوان کرده بود.

    نقش فاجعه‌بار انگلیس در جنگ یمن چنان بوده که سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد؛ دولت انگلیس باید فورا اعطای مجوز برای صادرات تسلیحات به کشورهایی مانند عربستان را متوقف کند.

    جالب توجه آنکه در زمان اوج‌گیری اعتراضات به فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان، بی‌بی‌سی از این اقدام دولت حمایت و با این جمله که سایر کشورها نیز به عربستان سلاح می‌فروشند، مشارکت لندن در کشتار مردم یمن را امری عادی عنوان نمود.

    در همین حال گزارش‌ها از حضور اطلاعاتی انگلیسی‌ها در یمن و نقش آنها در تقویت القاعده و گروه‌های جدایی‌طلب و نیز طراحی انگلیس برای سلطه بر منابع انرژی یمن حکایت دارد که پرده از ماهیت حقیقی عملکرد این کشور در قبال یمن و دروغ بودن ادعاهای بشردوستانه رسانه‌های انگلیسی بر می‌دارد.

    نکته قابل توجه دیگر در رفتار بی‌بی‌سی از وضعیت یمن، تقلا برای معرفی غرب به عنوان یک ناجی است، چنانچه در لوای گزارش‌های به ظاهر انسان‌دوستانه و احساسی، ضمن تحقیر ملت یمن می‌کوشد از آنها الگویی شکست خورده از مقاومت را به نمایش بگذارد که هیچ آینده‌ای برایشان وجود ندارد.

    تقلای رسانه‌های غربی برای تطهیر چهره ضدانسانی غرب در حالی صورت می‌گیرد که پرونده افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن و تحریم‌های اعمال شده علیه سایر کشورها که عملا جان انسان‌ها در معرض تهدید قرار داده، بیانگر ماهیت ضدبشری این کشورهاست.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما