شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • سربازی که شهید خرازی را به عنوان فرمانده قبول نداشت

  • معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت

  • «شلیک وعده صادق به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل»

  • سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به‌دست حزب‌الله

  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟

  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 342156
    تاریخ انتشار: 31/ارديبهشت/1402 - 13:03

    کاهش ۱۰ درصدی بهای بلیت مترو

    دوفوریت کاهش نرخ بهای بلیت مترو در جلسه امروز شورای شهر تهران به تصویب رسید.

     کاهش ۱۰ درصدی بهای بلیت مترو

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر، دوفوریت کاهش نرخ بهای بلیت مترو در دستور کار یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

    در ابتدای جلسه مهدی چمران گفت: گرچه بسیار سخت است اما سعی کردیم که قدمی از سوی مدیریت شهری برای کاستن بهای بلیت مترو برداشته شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه این اقدام در راستای کاهش آلام مردم و حمایت از سخنان سال مقام معظم رهبری است گفت: قیمت بلیت مترو از سه هزار و ۷۷۰ تومان به سه هزار و ۴۰۰ تومان و دو هزار و ۸۵۰ تومان به دو هزار و ۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکسی متعلق به بخش خصوصی است، نمی‌توان چندان وارد شد اما در مترو، سعی کردیم قدمی برداریم و شورا و شهرداری باید بودجه اختصاص دهند که تفاوت قیمت را جبران کنند، چراکه به نفع شهر و شهروندان است.

    چمران همچنین تصریح کرد: حتی اتوبوس‌ها نیز متعلق به بخش خصوصی است و نمی‌توانیم به آنها فشار وارد می‌کنیم و برای اتوبوس‌ها به صرفه نیست؛ رانندگان اتوبوس‌ها حتی وسایل نقلیه خود را تعمیر نمی‌کنند چون باید ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.

    وی با بیان اینکه کاهش این رقم مهم نیست بلکه پیام آن مهم است، خاطرنشان کرد: ما برای کاستن این گرانی‌ها و تورم، چنین کاری از دستمان برآمده است؛ ما انتظار نداریم فردا این کار انجام شود و ۱۵ روز فرصت می‌دهیم تا کاهش نرخ را اعمال کند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه چنین اقدامی از لحاظ کارشناسی صحیح نیست اما ابعاد روانی آن در جامعه اهمیت دارد، گفت: می‌دانیم که این اقدام برای شرکت مترو سخت است اما پیشنهاد می‌کنیم که با این دو فوریت موافقت و کاهش نرخ اعمال شود.

    در ادامه اعضای شورای شهر تهران با دو فوریت این موضوع موافقت کردند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما