یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 May 2024
  • نوجوانان یک مسجد نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی را سرود کردند +فیلم

  • پیش شرط های محاسبه عادلانه مالیات بر عایدی سرمایه

  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام

  • مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس

  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 340242
    تاریخ انتشار: 12/ارديبهشت/1402 - 13:30

    افشاگری از یک ادعای نخ نمایِ دولت آمریکا

    گلوبال تایمز می‌نویسد: آمریکا با فعالیت‌های جاسوسی خود در اقصی نقاط جهان و نقض حقوق افراد عادی و مقام‌های دولتی و حاکمیت کشورها، عملا خود را در نقطه مقابلِ عدالت و اخلاقیات در عرصه نظام بین الملل قرار داده است. در این رابطه، " ژولیان آسانژ " بنیان‌گذارِ ویکی لیکس زمانی گفته است که: "انتظار نداشته باشید که یک ابرقدرت جهانی در حوزه جاسوسی و نقض حقوق افراد و دولت ها، به شیوه‌ای شرافتمندانه و توام با احترام رفتار کند".

     افشاگری از یک ادعای نخ نمایِ دولت آمریکا

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از خبرگزاری دانشجو ، ایلان ماسک"، رئیس شبکه اجتماعی توییتر که سطح جاسوسی و سواستفاده‌های دولت آمریکا و نهاد‌های وابسته به آن از منابع داده‌ای و اطلاعاتی شبکه‌های اجتماعی و اطلاعات خصوصی کاربران را "شوکه کننده" توصیف کرده بود، به طور خاص به این نکته می‌پردازد که دولت آمریکا در عین دورویی و اتخاذ رویه‌های منافقانه، ژستِ بزرگترین مدافع حریم خصوصی انسان‌ها به ویژه در فضای مجازی را می‌گیرد و حتی دیگر دولت‌ها را به نقض گزاره مذکور نیز متهم می‌سازد. موضوعی که نه تنها نوعی فرار رو به جلو از سوی آمریکایی‌ها است، بلکه عملا به یک تاکتیک برای آن‌ها تبدیل شده است.

    پایگاه خبری گلوبال تایمز در گزارش خود می‌نویسد: «در آمریکا، کشوری که مکررا مدعی دفاع از حقوق بشر است، حقوق و آزادی‌های ابتدایی انسان ها، به صراحت و به نحو گسترده‌ای نقض می‌شود. روایت دولت آمریکا در رابطه با تضمین حقوق و آزادی‌های شهروندانش مملو از نفاق و دورویی است. دولت آمریکا عملا به ناقض اصلیِ حقوق و آزادی‌های مشروعِ شهروندان آمریکایی تبدیل شده است.

    ایلان ماسک، رئیس شبکه اجتماعی توئیتر در جریان یک مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ادعا کرده که "دولت آمریکا دسترسی کامل و گسترده‌ای به پیام‌های شخصی کاربران شبکه‌های اجتماعی دارد. " موضوعی که به گفته ایلان ماسک، اطلاع وی از آن موجب شده تا مغزش منفجر شود.

    برخی ناظران و تحلیلگران اشاره دارند که آمریکا راهبرد کلان و فراگیری را جهت نفوذ به دیگر شبکه‌های اجتماعی مهم جهان نظیر فیس بوک و اینستاگرام نیز در دستورکار دارد و عملا از اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر، در راستای اهداف و مقاصد خودخواهانه خود سو استفاده می‌کند.

    حتی یک چهره با نفوذ و شناخته شده آمریکایی نظیر ایلان ماسک نیز از میزان جاسوسی دولت آمریکا از کاربران شبکه‌های اجتماعی، شوکه می‌شود. مساله‌ای که نشان می‌دهد تا چه اندازه دولت آمریکا ماهیتی فریبکار و منافق دارد. اخیرا، واشینگتن بدون شواهد و استدلال‌های متقن، شبکه اجتماعی "تیک تاک" را متهم به نقض حریم خصوصی شهروندان آمریکایی کرد و تهدید نمود که این اپلیکیشن را در خاک آمریکا ممنوع و قدغن خواهد کرد. در این نقطه باید از مقام‌های آمریکایی پرسید که اگر دولت آمریکا حریم خصوصی مردم این کشور را نقض کند چه باید کرد؟ آیا دولت آمریکا امکان دارد که محدودیت‌ها و مجازات‌هایی را علیه بخش‌هایی از دستگاه رسمی خود تحمیل کند؟ تمامی این مسائل همه و همه بازتاب دهنده استاندارد‌های دوگانه دولت آمریکا هستند.

    دولت و کنگره آمریکا بدون هرگونه سند و مدرکی مدعی شده و می‌شوند که شبکه اجتماعی تیک تاک اقدام به انتقال اطلاعات کاربران خود به دولت چین می‌کند. با این حال، همین دولت به این اشاره نمی‌کند که اطلاعات میلیون‌ها کاربر توئیتر را به سرقت می‌برد و مورد سواستفاده قرار می‌دهد. اینطور به نظر می‌رسد که دولت آمریکا به نوعی رویه انحرافی و گمراه کننده جهت قضاوت کردن دیگران روی آورده است.

    همانطور که سخنگوی وزارت خارجه چین "وانگ ونبین" گفته است، آنچه ایلان ماسک اخیرا در مورد سرقت اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی توئیتر توسط دولت آمریکا گفته، بار دیگر این موضوع که بسیاری از افراد دیگر نیز به آن اشاره می‌کند و بر این مساله تاکید دارد که آمریکا، دیگران را به آنچه انجام داده یا می‌دهد، متهم می‌سازد، آشکار ساخته است. کاملا بدیهی است که دولت آمریکا با طرح ادعا‌هایی نظیر اینکه متعهد به حراست از حریم شخصی کاربران فضای مجازی است صرفا سعی دارد تا هژمونی و موقعیت برتر خود را در عرصه سایبری حفظ کند.

    اعتیادِ دولت آمریکا به نظارت و جاسوسی از دیگران، عملا ماهیت آن را به عنوان دولتی که خود را قدرت هژمونیک در جهان می‌پندارد نشان می‌دهد. حتی با وجود افشای رسوایی‌های متعدد دولت‌های آمریکا در این رابطه، با این حال آمریکا همچنان به هر اقدامی دست می‌زند تا موقعیت هژمونیکش را حفظ کند. آمریکا هیچ گونه مرز و محدودیتی را وقتی صحبت از جاسوسی از دیگران می‌شود برنمی تابد و در این زمینه به رویه‌ها و رفتار‌های بی شرمانه‌ای دست می‌زند.

    "لی ژیانگ"، یک پژوهشگر در آکادمی علوم اجتماعی چین می‌گوید که "اساسا همین حس هژمون طلبی دولت آمریکا است که موجب می‌شود تا این دولت نتواند بپذیرد که مثلا شرکت‌های چینی نظیر تیک تاک و یا هوآوی مستقل عمل کنند و به درخواست‌های دولت آمریکا تن ندهند. موضوعی که به هیچ عنوان مطلوب آمریکایی‌ها نیست".

    به تازگی اسناد افشا شده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان داد که آمریکا اقدام به استراق سمع مذاکرات و مباحثات میان مقام‌های کره جنوبی در مورد کمک به اوکراین کرده و در عین حال، از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز جاسوسی کرده است. پیشتر نیز افشای پرونده‌های جدید در مورد رسوایی‌های مرتبط با جاسوسی دولت آمریکا حاکی از این مساله بود که آمریکایی‌ها از شماری از رهبران اروپایی جاسوسی کرده اند. در این چهارچوب، اینطور به نظر می‌رسد که بیراه نیست اگر بگوییم که آمریکا به یک امپراطوری جاسوسی و نقض حریم خصوصی افراد و مقام‌های دولتی در اقصی نقاط جهان تبدیل شده است.

    برای مدت زمان طولانی، دولت آمریکا و آژانس‌ها و نهاد‌های مرتبط با آن از مزایای فناورانه خود جهت انجام اقدامات جاسوسی در سطح گسترده در اقصی نقاط جهان استفاده کرده و می‌کنند. در این رابطه، دولت آمریکا هیچ فرقی را نیز میان شهروندان خود و یا دولت ها، کسب و کار‌ها و افراد خارجی قائل نبوده است. در این راستا به طور خاص فعالیت‌های آمریکا در زمینه استراق سمع از دیگران به سطحی قابل توجه افزایش یافته و حقوق بین الملل و اصول بنیادین روابط بین الملل را به صراحت نقض می‌کند و هیج اعتنایی نیز به حریم شخصی و اطلاعات خصوصی افراد در اقصی نقاط جهان نیز ندارد. مساله‌ای که عملا دولت آمریکا را به تهدیدی جدی علیه حاکمیت و امنیت کشور‌های مختلف جهان تبدیل کرده است.

    آمریکا با فعالیت‌های جاسوسی خود در اقصی نقاط جهان و نقض حقوق افراد عادی و مقام‌های دولت و حاکمیت کشورها، عملا خود را در نقطه مقابلِ عدالت و اخلاقیات در عرصه نظام بین الملل قرار داده است. در این رابطه "ژولیان آسانژ" بنیان‌گذار ویکی لیکس زمانی گفته است که: "انتظار نداشته باشید که یک ابرقدرتِ جهانی در حوزه جاسوسی و نقض حقوق افراد و دولت ها، به شیوه‌ای شرافتمندانه و توام با احترام رفتار کند".»

    نظرات بینندگان
    نظرات شما