یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 May 2024
  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • طرح نور فاز اول قانون جامع حجاب و عفاف است + ویدئو

  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

  • روحانی در اتاقCPR سیاسی خود و اصلاح طلبان بدنبال چیست؟

  • اظهارات سردار رشید درباره عملیات وعده صادق

  • نوجوانان یک مسجد نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی را سرود کردند +فیلم

  • پیش شرط های محاسبه عادلانه مالیات بر عایدی سرمایه

  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام

  • مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس

  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 340013
    تاریخ انتشار: 10/ارديبهشت/1402 - 14:35

    قطار تهران به کربلا به کجا رسید؟

    با تکمیل خط مستقیم ریلی از ایران به کربلا، زائران می‌توانند از این مسیر برای سفر زیارتی خود استفاده کنند؛ در حالی که مقرر بود عراق تا پایان ماه مبارک رمضان به تحویل زمین جهت شروع عملیات اجرایی مین‌روبی به طرف ایرانی اقدام کند و هنوز خبری از این تحویل نشده، باید دید قطار تهران - کربلا به اربعین امسال می‌رسد یا به سال آینده موکول می‌شود.

    قطار تهران به کربلا به کجا رسید؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایسنا:خط ریلی شلمچه-بصره که می‌تواند ایران را با راه‌آهن مستقیم به کربلا متصل کند، از پروژه‌هایی است که با وجود اهمیت از نظر مسافران زیارتی و از بعد تجاری، در این سال‌ها نتیجه نگرفته؛  البته کارشناسان هم تاکید دارد که صرفا ایران به این پروژه نیاز ندارد، بلکه خود عراق هم برای اینکه بتواند ناترازی تجاری‌اش را با کشور ما برطرف کند و به خاک ما افزایش صادرات داشته باشد و گردشگر زیارتی و سیاحتی به ایران بفرستد نیاز دارد که این پروژه تکمیل شود.

    با وجود اینکه در ماه‌های گذشته مواردی از جمله عدم تمایل عراق به تکمیل این پروژه ریلی مطرح شه بود و اینکه عراق این خط را معارض با کریدور شمالی-جنوبی خود می‌داند؛ اما پس از برقراری دیدارهایی بین ایران و عراق و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور، مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا خبر داد.

    همچنین مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- درباره راه‌آهن تهران- کربلا بیان کرد: توافقات خوبی انجام شده و قرار شده در بودجه عراق هم احداث خط ریلی شلمچه - بصره دیده شود.» بدین‌ترتیب جمهوری عراق نیز وعده داده که بابت احداث این پروژه ۲۱۵ میلیارد دینار عراقی هزینه کند و به انجام این پروژه در سال ۲۰۲۳ هم تاکید کرده است.

    در دیدار وزیر راه و شهرسازی- با رزاق محیبس السعداوی -وزیر حمل و نقل عراق-همچنین مقرر شد عراق حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان، نسبت به تحویل زمین مورد نظر جهت شروع عملیات اجرایی مین‌روبی به طرف ایرانی اقدام کند.

    اگرچه همانطور که سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل راه‌آهن‌ ایران- تاکید دارد، این مسیر می‌تواند به‌عنوان یک مسیر خوب برای جابه‌جایی زائران ایرانی به‌سمت کربلا  در طول سال مورد استفاده واقع شود. باوجود این، ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و هنوز از اینکه عراق چه اقدام جدیدی برای تحویل زمین به ایران جهت شروع عملیات مین‌روبی انجام داده، خبری منتشر نشده است.

    اربعین حسینی امسال تاریخ ۱۵ شهریورماه است و خیلی عظیمی از زائران حسینی در این تاریخ به کربلا عزیمت می‌کنند؛ سال گذشته برای این مسیر قطار ترکیبی تهران-کربلا، تدارک دیده شده بود؛ بدین صورت که مقرر شد این قطار پس از حرکت در تهران و مسافرگیری در قم وارد شلمچه شود، پس از آن مسافران مسیر شلمچه تا بصره را با اتوبوس طی کرده و از بصره مجددا با قطار وارد کربلا شوند؛ حال باید دید خط ریلی مستقیم از ایران به کربلا برای اربعین امسال محقق خواهد شد یا به سال آینده موکول می‌شود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما