دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • با توجه به حوادث غزه حج امسال حج برائت است / آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

  • صفحات سلبریتی‌ها طرح نور مجازی می‌خواهد

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟+ عکس

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

  • سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران+ عکس و فیلم

  • کار بچگانه ابراهیم هادی که عملیات را نجات داد

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است

  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 339249
    تاریخ انتشار: 04/ارديبهشت/1402 - 11:34

    «آزادگان» صدرنشین تصادفات تهران

    سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور پایتخت گفت: بزرگراه های آزادگان، امام علی(ع) و شهید یاسینی در سال گذشته بیشترین تصادفات را به خود اختصاص دادند.

    «آزادگان» صدرنشین تصادفات تهران

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس  سرهنگ حمید حمیدی سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به وضعیت تصادفات در بزرگراه‌های پایتخت اشاره و اظهار داشت: از مجموع تصادفاتی که در سال ۱۴۰۱ در بزرگراه‌ها به وقوع پیوست حدود ۸۴ درصد خسارتی ، ۱۵ درصد به صورت جرحی و کمتر از یک درصد به صورت فوتی اتفاق افتاد.

     
    وی افزود: ۲۱ درصد از تصادفات در شب و حدود ۷۹ درصد از تصادفات در روز رخ داده؛ هرچند که شدت تصادفات در شب‌ها به مراتب بالاتر و سنگین تر از روز بوده است؛ همچنین اکثر تصادفات جرحی و فوتی بزرگراه‌ها در شب اتفاق افتاده است که خلوتی معابر و سرعت بالا می‌تواند از علل وقوع آن باشد.
     
    سرهنگ حمیدی گفت : در خصوص قصور وسایل نقلیه ، سواری‌ها رتبه اول را داشته و رتبه دوم به وانت ها تعلق دارد که در ۱۵۰۰ فقره از تصادفات ۱۴۰۱ این وانت بارها بودند که مقصر شناخته شدند؛ رتبه سوم این آمار مربوط به کامیون ها و کشنده ها و رتبه چهارم نیز به موتورسیکلت‌ها باز می‌گردد.
     
    سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: محورها و بزرگراه‌هایی‌ که در سال ۱۴۰۱ بیشترین تصادفات را داشته اند به ترتیب بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی (ع) و شهید یاسینی بوده و مهم‌ترین و اصلی‌ترین علل تصادفات در بزرگراه‌ها عدم توجه به جلو است که می‌توان گفت نیمی از علل تصادفات حدود ۴۹ درصد را شامل می‌شود.
     
    سرهنگ حمیدی گفت: در سال گذشته ۱۶ درصد از تصادفات به علت عدم رعایت فاصله طولی ، ۱۵ درصد به دلیل تغییر مسیر ناگهانی و ۵ درصد نیز به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ۱۵ درصد نیز به سایر علل باز می‌گردد.
     
    سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: صحبت با تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان حین رانندگی، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات می‌تواند جزو مصادیق عدم توجه به جلو باشد.
     
    سرهنگ حمیدی گفت: توقف در بزرگراهها علل مختلفی دارد از جمله نقص فنی خودرو، سوار و پیاده کردن مسافرین و صحبت با تلفن همراه؛ البته معضل صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی در همه جا دیده شده و در اکثر تصادفات نقش دارد.
     
    وی افزود: راننده در بزرگراه در محل ناامنی متوقف شده و شروع به صحبت با تلفن همراه می‌کند و همین اقدام باعث تصادف می‌شود.
     
    سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هنگامی که مسافران به صورت ناگهانی درب خودرو را باز می‌کنند می تواند باعث بروز حوادث و تصادفات شود که در سال گذشته ۱۱۰ فقره تصادف به همین علت بود که باز کردن درب به صورت ناگهانی در حاشیه بزرگراه علت آن بود که ۴۰ درصد از این ۱۱۰ فقره تصادف منجر به فوت شد.
     
    وی افزود: توصیه پلیس به رانندگان این است که به هیچ عنوان در حاشیه بزرگراه‌ها توقف نکرده و بر روی خطوط هاشورنروند چرا که این خطوط خط اضطرار بوده و برای توقف و تردد نیست و محل تردد خودروهای امدادی است.
     
    سرهنگ حمیدی گفت: دنده عقب گرفتن در بزرگراه‌ها می تواند علل گوناگونی داشته باشد از جمله نقص تابلو یا حواس‌پرتی رانندگان و یا استفاده از تلفن همراه و صحبت کردن با سرنشینان که هر کدام از این موارد خطرات خاص خود را دارند.
     
    وی افزود: یکی دیگر از این موارد عدم آشنایی راننده با راه است که می توان در این خصوص به استفاده از مسیریاب‌ها قبل از حرکت اشاره کرد که راننده قبل از حرکت مسیر خود را به دقت و دقیق از این طریق مشخص کند.
     
    سرهنگ حمیدی گفت: در سال گذشته ۴۰۶ فقره تصادف به علت حرکت با دنده عقب در سطح بزرگراه‌های شهر تهران داشتیم که ۸۰ فقره از آن منجر به جرح و فوت شد.
     
    سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مابقی تصادفاتی که اتفاق افتاد منجر به خسارت‌های بسیار شدید شد زیرا تصادفات دنده عقب مانند تصادفات شاخ به شاخ بوده و فرآیند دو نیرو بسیار زیاد است که منجر به خسارت و جراحت بسیار بالا می‌شود.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما