جمعه 14 ارديبهشت 1403 - Fri 03 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 332690
    تاریخ انتشار: 25/بهمن/1401 - 11:39

    تسلا عقب نشینی کرد

    شرکت خودروسازی تسلا در چین، می‌تواند در نبرد قیمت خودروهای الکتریکی پیروز شود اما جنگ را از دست داد.

     تسلا عقب نشینی کرد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کاهش قیمت‌ها فروش تسلا را در چین افزایش داده است، اما تحلیلگران و طرفداران این خودروساز آمریکایی هشدار می‌دهند که باید بازی طولانی‌مدت خود را برای مقابله با رقبا در بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های برقی جهان تقویت کند.

    کاهش قیمت تسلا در ماه ژانویه باعث شد که تحویل خودرو‌های ساخت چین ۱۸ درصد نسبت به دسامبر افزایش یابد. تحلیلگران اظهار کردند که حاشیه سود کلان تسلا آن را در موقعیتی قرار داده است که بتواند با رقبای خود در چین و فراتر از آن جنگ قیمتی داشته باشد. تحلیلگران افزودند که تسلا در معرفی مدل‌های جدید، بهبود سیستم‌های ناوبری و افزودن لوازم داخلی لوکس یا خدمات مشتریان برای ارائه طیف در حال توسعه ترجیحات مصرف‌کنندگان خودرو‌های برقی، از رقبای خود در چین عقب افتاده است.

    کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودرو‌های مسافری چین گفت: تسلا با مشکل جدی ترکیب محصول بسیار محدود مواجه است. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا نیز پذیرفته است که چین جایی است که شرکت او می‌تواند با سخت‌ترین رقابت خود مواجه شود. تسلا به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد تجارت خود در چین پاسخی نداد. گریس تائو، معاون تسلا و مسئول ارتباطات خارجی در چین گفت که کاهش قیمت در چین منعکس‌کننده نوآوری مهندسی است و به درخواست پکن برای تشویق توسعه اقتصادی و مصرف پاسخ داد.

    انجمن خودروسازان چین انتظار دارد که فروش خودرو‌های برقی و پلاگین هیبریدی تا ۳۵ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد و به ۹ میلیون خودرو برسد که تقریباً یک سوم کل فروش خودرو‌های جدید چین است. در حالی که تسلا فروش خود را در چین، دومین بازار بزرگ خود افزایش و سهم خود را نیز از دست داده است. بر اساس داده‌های انجمن خودرو‌های مسافری چین، از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۰، سهم آن از بازار خودرو‌های برقی چین با یک سوم کاهش به تنها ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۲ رسید.

    بی‌وای‌دی که سال گذشته از نظر حجم فروش جهانی از تسلا پیشی گرفت و ارزش بازار آن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است، بیش از ۶۰ مدل مختلف از خودرو‌های برقی و هیبریدی پلاگین را ارائه می‌دهد. همتای بسیار کوچکتر، اما جاه طلب نیو در مدت مشابه از دو مدل به شش مدل رسیده است و قصد دارد امسال پنج مدل دیگر را عرضه کند.

    به گفته یک فرد مطلع، تسلا در حال بررسی تغییر در بازاریابی خود در چین است و بیشتر بر روی بهره‌وری انرژی، ویژگی‌های عملی و کمتر بر عملکرد‌های پیشرفته تمرکز می‌کند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما