سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - Tue 07 May 2024
  • لحظۀ تصادف امام‌جمعۀ شهر بلوک جیرفت/فیلم

  • حماس با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس موافقت کرد

  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • با توجه به حوادث غزه حج امسال حج برائت است / آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

  • صفحات سلبریتی‌ها طرح نور مجازی می‌خواهد

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟+ عکس

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

  • سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران+ عکس و فیلم

  • کار بچگانه ابراهیم هادی که عملیات را نجات داد

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است

  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 331556
    تاریخ انتشار: 17/بهمن/1401 - 10:55

    ماجرای کمبود کارت بلیت‌های اعتباری چیست؟

    چندی است کارت بلیت‌های الکترونیک اعتباری نایاب شده است؛ برخی می‌گویند این کارت ها وارداتی بوده و به دلیل تحریم کمبود آن احساس شده است؛ اما ماجرا چیز دیگری است.

    ماجرای کمبود کارت بلیت‌های اعتباری چیست؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا ، برخی شهروندان از کمبود کارت بلیت های اعتباری گلایه دارند؛ بعضی افراد نیز از مفقود شدن کارت های خود اطلاع داده اند و اعلام کردند برای خرید مجدد کارت های اعتباری مراجعه کرده و متوجه شدند «کارت موجود نیست».

    مشاهدات در برخی ایستگاه های مترو نیز حاکی از آن است که جایگاه های شارژ بلیت های اعتباری، بلیت های کاغذی دو سفره به مراجعان می فروشند.

    اما هنوز شهروندان می توانند کارت های اعتباری قبلی خود را از طریق دستگاه هایی که برای شارژ در ایستگاه های مترو تعبیه شده، شارژ کنند اما اگر بلیت آنها مفقود شود و یا به هر دلیلی بلیت شان را از دست بدهند، تا اطلاع ثانوی نمی توانند بلیت جایگزین تهیه کنند.

    موضوع را از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مرجع ناظر بر موضوعات حمل و نقلی پایتخت جویا شدیم؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس این کمیسیون گفت: نبود این کارت ها منشا بیرونی ندارد و به تحریم ها مربوط نیست.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران در انتخاب پیمانکار برای بلیت الکترونیک تعللی داشته و این موضوع را در صحن شورای شهر تذکر داده ام، یادآور شد: در گذشته شرکت هایی در این حوزه فعالیت می کردند که از حدود یک سال پیش قرارداد آنها پایان یافته است.

    کارت های اعتباری در داخل تولید می شود؛ واردات آن نیز هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکل نبود پیمانکار در این حوزه است.این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قرارداد پیمانکار مدتی تمدید شد اما برای سال جاری تمدید انجام نشد و عملا پیمانکارِ مجری بلیت الکترونیک در ایستگاه های مترو و اتوبوسرانی وجود ندارد و این مساله موجب شده که اختلالاتی در سرویس دهی پیش آید و ضررهایی متوجه شهرداری تهران و شهروندان شود.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه این موضوع را پیگیری کردیم، گفت: هنوز نیز پیگیر هستیم که شهرداری تهران هرچه سریعتر پیمانکار صاحب صلاحیت را انتخاب کند تا منافع شهر و شهروندان آسیب نبیند.

    به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، این کارت ها در داخل تولید می شود؛ واردات آن نیز هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکل نبود پیمانکار در این حوزه است.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما