دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • با توجه به حوادث غزه حج امسال حج برائت است / آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

  • صفحات سلبریتی‌ها طرح نور مجازی می‌خواهد

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟+ عکس

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

  • سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران+ عکس و فیلم

  • کار بچگانه ابراهیم هادی که عملیات را نجات داد

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است

  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 315167
    تاریخ انتشار: 12/مهر/1401 - 10:56

    توافق چین برای عبور قطار ترانزیتی از ایران

    وزیر راه و شهرسازی با بیان"هیچکدام از کریدورهای اصلی کشور به خط‌آهن متصل نیست" از توافق با چینی‌ها برای عبور قطار ترانزیتی این کشور از ایران خبر داد.

     توافق  چین برای عبور قطار ترانزیتی از ایران

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس رستم قاسمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با یادآوری این‌که بعد ازا جنگ تحمیلی بنادر بزرگ در کشور نداشتیم، اظهار کرد: در آن زمان فاز یک بندر شهید رجایی تنها موجودی ما در دریا بود.

    وی با بیان این‌که بلافاصله پس از جنگ توسعه بندر شهید رجایی در فازهای مختلف عملیاتی شد،‌افزود: احداث موج‌شکن با درفت ۴۰ متر در عسلویه،‌اسکله پهلوگیری کشتی‌های سوپر پاناماکس در بندر امام خمینی (ره) و... از جمله اقدامات بزرگ در بنادر کشور بوده است.

    وی با اشاره به این‌که بخش دریای کشور مظلوم واقع شده و هرگز نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های بخش دریایی به‌عنوان پایه اقتصاد ایران استفاده کنیم، اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۴ هزار کیلومتر خط‌آهن در کشور داریم که به هیچکدام از کریدورهای اصلی کشور متصل نیست.  الان کانتینر از هند به بندر شهید رجایی می‌آید و از ریل به رشت رفته و از آنجا به دلیل عدم اتصال ریلی با آستارا،‌ کانتینرها با تریلی به آذربایجان تحویل می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با وجود عدم پیوستگی ریل در کشور،‌جابجایی کانتینر از هند به اروپا (کشور فنلاند) ۱۵ تا ۱۷ روز زمان می‌برد،‌در حالی که حمل‌ونقل کانتینر از طریق دریای سیاه و دریای سرخ بیش از ۴۵ روز طول می‌کشد.

    قاسمی با اشاره به این‌که حدود ۲۰۰ میلیون تن بار ترانزیتی در منطقه وجود دارد،‌ گفت:‌ اگر بتوانیم یک پنجم این بار را جابجا کنیم بعد از نفت به یک درآمد پایدار و تمام نشدنی دست می‌یابیم.

    وی در ادامه با اشاره به توافق با روس‌ها،‌تصریح کرد: بر اساس این توافق هر ۱۰ روز یکبار قطار حامل کود شیمیایی از ایران عبور می‌کند. با چینی‌ها نیز توافق کرده‌ایم و قطار چینی‌ها به طور منظم از کشورمان عبور خواهد کرد.

    وی از سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌های ریلی،‌دریایی و هوایی کشور طی ۳ تا ۴ سال آینده خبر داد.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما