پنجشنبه 05 خرداد 1401 - Thu 26 May 2022
  • چهارمین روز آواربرداری ساختمان مترو پل

  • مزرعه گل های لاله در روستای اسپره خون

  • ما زندگی نرمال داریم یا آمریکایی‌ها؟

  • آماده‌سازی آزادی برای اجتماع "سلام فرمانده"

  • فیلم/ آواربرداری از متروپل در چهارمین روز

  • مخاطب اول در هر یک از عرصه‌های جهاد و دعوت به خیر روحانیت است/ جهادی با عظمت‌تر از جهاد امام بزرگوار با این نتایج در تاریخ شیعه وجود ندارد

  • آیا دستگاه های امنیتی ما قوی هستند؟

  • فیلم/ تذکر خودرویی رئیس قوه‌قضائیه

  • فیلم/ نجات ۶ مصدوم از زیر آوار متروپل

  • ترفند برای رهایی از پرشدن حافظه گوشی

  • گشت و گذار در کنار رودخانه های کرمانشاه

  • وریا غفوری نماینده سلبریتی های غرق در رفاه و اشرافیت ورزشی که نگران معیشت مردم شده اند!!!

  • شما ایرانی کیلی کیلی کم شناخت

  • نیروهای مسلح به پادگان‌ها برگردند!

  • خواص درمانی خربزه تلخ

  • فیلم/ بازگشت یوسف‌های گمگشته از دیار فکه

  • کتک خوردن دختر تکواندو کار از مربی!

  • واکنش کریم باقری به اولتیماتوم فدراسیون

  • قیمت انواع گوشی موبایل امروز

  • آنتی بیوتیک‌ها موجب عفونت قارچی می‌شوند

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 288165
    تاریخ انتشار: 17/اسفند/1400 - 12:57

    غذا‌های دارای کلسترول سالم

    برخی غذا‌ها وجود دارند که دارای کلسترول خوب بوده و برای بدن، سالم و مفید محسوب می‌شوند.

     غذا‌های دارای کلسترول سالم

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازباشگاه خبرنگاران ، 

    کلسترول اگرچه معمولا برای بدن بد در نظر گرفته می‌شود؛ اما آیا می‌دانستید برخی منابع غذایی حاوی کلسترول وجود دارند که برای بدن مفید هستند؟

    Parul Malhotra Bahl، متخصص تغذیه گفت: کلسترول یک ماده چربی مانند است که به طور طبیعی در کبد ما تولید می‌شود. کلسترول، قطعه‌ای ضروری برای غشای سلولی ما است. علاوه بر این، کلسترول برای تولید هورمون ها، ویتامین دی و صفرا که برای گوارش غذا‌های چرب عمل می‌کند، ضروری است.

    در این جا قصد داریم برخی غذا‌هایی را که دارای کلسترول بالا هستند، اما سالم در نظر گرفته می‌شوند؛ معرفی کنیم:

    ۱- تخم مرغ

    تخم مرغ دارای ۶۰ درصد از کلسترولی است که بدن شما بدان نیاز دارد. چون تنها یک سوم اسید‌های چرب تخم مرغ از نوع اشباع هستند. پس کلسترول ایجاد شده در اثر خوردن تخم مرغ از نوع HDL می‌باشد که کلسترول خوب نامیده می‌شود. تخم مرغ سرشار از پروتئین است؛ کالری اندکی دارد و حاوی ویتامین‌های گروه ب، علاوه بر آهن و مواد مغذی ضد بیماری است. بنابراین هر فرد سالمی باید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهد.

    تخم مرغ

    ۲- میگو

    میگو نیز دارای کلسترول بالا است؛ اما از لحاظ چربی‌های اشباع شده ناچیز است. میگو دارای اسید‌های چرب ضروری مانند اسید‌های چرب اُمگا ۳ است. از سوی دیگر این موجودات دریایی کوچک تامین کننده مقادیر مناسبی از مواد معدنی مانند سلنیوم، آهن، روی، فسفر و منیزیم و نیز ویتامین‌هایی مانند D، B۱۲ و نیاسین برای بدن هستند.

    میگو

    ۳- پنیر

    انواع متفاوتی از پنیر وجود دارند که هر کدام دارای مواد مغذی متفاوتی هستند؛ اما بیشتر پنیر‌ها دارای مقادیر سالمی از کلسیم، پروتئین، ویتامین A و ویتامین‌های گروه B هستند. ذکر این نکته مهم است که از آن جایی که پنیر‌ها دارای کالری و حتی چربی اشباع شده بالایی هستند، بایدحواستان باشد که مصرف پنیر به میزانی محدود، امری ضروری است.

    انواع پنیر

    ۴- ماست پر چرب

    ماست پرچرب یک غذای غنی از کلسترول است که حاوی مواد مغذی مانند پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه B، منیزیم، روی (زینک) و پتاسیم است. از آن جایی که ماست پرچرب یک غذای تخمیر شده است، برای سلامت روده مفید به شمار می‌رود. با این حال باید توجه داشته باشید از آن جایی که ماست پرچرب مقدار کمی چربی‌های اشباع شده دارد، باید افراد به مقداری که از این نوع ماست مصرف می‌کنند، توجه داشته باشند.

    ماست پرچرب

    میانه روی، کلید سلامتی

    Parul Malhotra Bahl، متخصص تغذیه گفت: فواید تغذیه‌ای غذا‌های سالمی که دارای کلسترول زیاد هستند، بر مضرات ناشی از کلسترول موجود در آن‌ها برتری دارد و افراد باید این غذا‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

    او همچنین در خصوص میزان مصرف این نوع مواد غذایی گفت: اکثر افراد می‌توانند غذا‌های دارای کلسترول بالا را در حد اعتدال و همراه با یک رژیم غذایی میانه و متعادل مصرف کنند.

    در صورتی که شما نمی‌دانید چه میزان از این نوع مواد غذایی را به رژیم غذایی خود بیفزایید، به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

    باید بدانید افرادی که دارای سطح کلسترول خون بالایی هستند، به طور کلی باید هر نوع ماده غذایی دارای کلسترول بالا (حتی غذا‌های سالم دارای کلسترول بالا) را در رژیم غذایی خود محدود کنند.

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما