شنبه 15 ارديبهشت 1403 - Sat 04 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 287623
    تاریخ انتشار: 14/اسفند/1400 - 12:54

    بازپس گیری ویلای ۱۸۰۳ متری از وزیر روحانی

    اکنون پرسشی که در این میان می‌تواند مطرح باشد این است که آیا رحمانی فضلی در مدت زمانی که این ملک در اختیارش بوده اجاره بهای آن را پرداخت کرده است؟ اگر پرداخت شده دولت ابراهیم رئیسی باید آن را اعلام کند و اگر پرداخت نشده لازم است دولت رئیسی در راستای فسادزدایی و شفافیت این موضوع را نیز پیگیری نماید.

    بازپس گیری ویلای ۱۸۰۳ متری از وزیر روحانی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، وزیر کشور دولت روحانی که سال 97 گفته بود: «9.5 میلیون حقوق می‌گیرم و قناعت می‌کنم»(!) و همچنین خبر تخریب ویلای او در ساوجبلاغ خبرساز شده بود، این بار با خبر بازپس‌گیری ویلای 1800 متری نیاوران از او به عرصه رسانه‌ها برگشته است.

    روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در استقبال از عملکرد فسادستیز دولت آیت الله رئیسی در گزارشی پیرامون نامه معاونت حقوقی دولت با عنوان «بازپس‌گیری ویلای نیاوران از رحمانی فضلی» نوشته است: یکی از شعارهای مهم و تاثیر گذار سید ابراهیم رئیسی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 برخورد با ویژه خواری بود. به نظر می رسد اقدام اخیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری در بازپس گیری یک ویلا از رحمانی فضلی وزیر کشور سابق در همین راستا است.

    ماجرا از این قرار است که در نامه معاونت حقوقی ریاست جمهوری آمده است: «عطف به دستور معاون محترم حقوقی رئیس‌جمهور در هامش شماره 132546 مورخ 26/10/1400 مبنی بر اقدام قانونی و تخلیه یک باب ویلای در اختیار آقای رحمانی فضلی وزیر کشور سابق با عرصه 1803 متر مربع و اعیان 684 متر مربع واقع در خیابان شهید باهنر منطقه نیاوران تهران که موضوع موصوف طی مکاتبه شماره 265153 مورخ 14/12/1395 سازمان بازرسی کل کشور نیز به ایشان منعکس گردید، با عنایت به اصول قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور در راستای اجرای عدالت، مطالب زیر جهت استحضار تقدیم می‌گردد:

    نخست- به موجب ماده (8) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 25/2/1387 مجلس شورای اسلامی کلیه دستگاه‌های دولتی در نظام حقوقی ایران مکلف هستند کلیه خانه‌های سازمانی در مالکیت خود را پس از پایان مدت اجاره استفاده‌کنندگان فعلی حسب آیین‌نامه مربوطه از طریق مزایده عمومی به فروش رسانده، وجوه حاصل را به حسابی که به وسیله خزانه‌داری کل کشور در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود واریز نمایند. به موجب مواد (2)، (3) و (4) آیین‌نامه اجرایی ماده (8) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 7/2/1388 هیئت وزیران، تکلیف دولت در به فروش رساندن خانه‌هایی که در مالکیت دولت است، مشخص گردیده است و از سوی دیگر ممنوعیت تحویل این خانه‌ها به اشخاص و کارکنان دولت یا سایر مقامات از تاریخ تصویب قانون مورد اشاره اعلام گردیده است.

    دوم- ظاهرا ملک مورد اشاره که در منطقه نیاوران تهران واقع گردیده است، نه تنها بدون پرداخت اجاره‌بها از سوی آقای رحمانی فضلی وزیر کشور تصرف گردیده است، بلکه هر ماه هزینه‌های قابل توجهی نیز از بیت‌المال برای این ملک پرداخت می‌گردد. با توجه به متراژ قابل توجه ویلای اشاره شده و با عنایت به اینکه سال‌ها از زمان تصدی ایشان در وزارت کشور تاکنون این تصرف ادامه یافته است، واضح و مبرهن است که تحمیل این هزینه برعهده بیت‌المال امری برخلاف قانون است.

    سوم- با توجه به الزام بند (9) اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی در رفع تبعیضات ناروا و لزوم قانون گرایی در همه عرصه‌ها، شایسته است تا اقدامات قانونی لازم جهت رفع تصرف ایشان از ملک مورد اشاره فراهم گردد. همچنین نحوه واگذاری این ملک به ایشان نیز بایستی مورد بررسی قرار گیرد تا قانونی بودن این اقدام با اسناد و مدارک معتبر اثبات گردد، در غیر این صورت مسئولیت مشارالیه از لحاظ قانونی پابرجام خواهد بود.

    در نهایت یادآوری می‌شود واگذاری بدون ضابطه املاک تحت مالکیت دولت به اشخاص و عدم پرداخت اجاره بها بابت تصرف طی سالیان متمادی، از لحاظ حقوقی، مصداق یک تخلف در امر واگذاری اموال دولتی و واگذاری حق انتفاع از آن به مقامات عالی رتبه کشوری است و نکته مغفول آن که با توجه به قانون مارالذکر و آیین‌نامه اجرایی آن، اساسا تحویل این ساختمان‌ها به کارکنان و مقامات دستگاه‌های اجرایی از سال 1388 خلاف قانون و ممنوع است. نظر به مراتب فوق و با عنایت به اصول 8 و 113 قانون اساسی و مواد 13 و 14 قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های رئیس‌جمهور، مستدعی است دستور فرمایید ضمن اجرای تشریفات قضایی و اداری مقتضی، گزارشی از آخرین اقدامات به همراه مستندات و آراء صادره از مراجع ذی ربط به این معاونت ارسال گردد».



    باز پس گیری ویلا
    به دنبال این نامه و اقدام معاونت حقوقی ریاست جمهوری ملک مورد نظر پس گرفته می شود.در نامه بعدی این معاونت آمده است: «عطف به نامه شماره 13560 مورخ 29/10/1400 معاون محترم ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با عنوان مقام عالی وزارت و معطوف به سابقه نامه شماره 265153 مورخ 14/12/1395 سازمان محترم بازرسی کل کشور، در خصوص پیگیری تخلیه ملک خیابان یاسر به استحضار می رساند که با پیگیری‌های صورت گرفته، در روز شنبه مورخ 7/12/1400 با حضور نماینده جناب آقای رحمانی فضلی از یک سو و سرپرست اداره املاک و مستغلات و رئیس اداره فنی و تاسیسات این اداره کل از سوی دیگر، نسبت به تخلیه کامل و تحویل آن به وزارت متبوع پس از بررسی وضعیت موجود و سلامت تاسیسات، منصوبات، تجهیزات و با صورت برداری و تعویض قفل‌های محوطه و ساختمان اقدام شد. مراتب جهت صدور دستور مقتضی به حضور ایفاد می‌گردد. »

    یک سوال از دولت و رحمانی فضلی
    اکنون پرسشی که در این میان می‌تواند مطرح باشد این است که آیا رحمانی فضلی در مدت زمانی که این ملک در اختیارش بوده اجاره بهای آن را پرداخت کرده است؟ اگر پرداخت شده دولت ابراهیم رئیسی باید آن را اعلام کند و اگر پرداخت نشده لازم است دولت رئیسی در راستای فسادزدایی و شفافیت این موضوع را نیز پیگیری نماید.

     تعویض لامپ سوخته ویلای ۱۸۰۳ متری وزیر سابق از جیب بیت‌المال!
    در همین باره، فضلی، معاون ارتباطات معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در برنامه سلام صبح بخیر گفت: چون آنها اجازه قانونی برای اجاره نداشتند، تحت عنوان اجاره داده نمی‌شده. تحت عنوان یک ملکی بوده که در اختیار وزارت‌خانه است و تجهیزاتش باید صورت بگیرد.

    وی افزود: بعضی‌ها برایشان سخت است خودروهایی که تیم حفاظت‌شان در اختیار دارند را تحویل بدهند.

    هزینه تامین امنیت وزیر روحانی

    روح الله جمعه‌ای، مشاور رحمانی فضلی در دوران وزرات کشور با انتشار توئیت‌هایی نسبت به خبر بازپس‌گیری ویلای 1800 متری از وزیر سابق کشور واکنش نشان داده و سکونت رحمانی فضلی در این واحد 1800 متری در منطقه نیاوران را مطابق با الزامات امنیتی و حفاظتی و همچنین به دلیل عدم وجود منزل مسکونی مناسب برای آقای وزیر دانسته است! گفتنی است رحمانی فضلی پیش از وزرات کشور هم عهده دار مناصبی نظیر ریاست دیوان محاسبات، معاون رئیس صداوسیما، نمایندگی مجلس و... بوده است.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما