دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • با توجه به حوادث غزه حج امسال حج برائت است / آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

  • صفحات سلبریتی‌ها طرح نور مجازی می‌خواهد

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟+ عکس

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

  • سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران+ عکس و فیلم

  • کار بچگانه ابراهیم هادی که عملیات را نجات داد

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است

  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 285700
    تاریخ انتشار: 01/اسفند/1400 - 17:36
    در ایران

    ارزان‌ترین بلیت مترو جهان

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: نرخ بلیت مترو در تهران ارزان‌ترین نرخ بلیت را در میان متروهای سراسر جهان دارد.

     ارزان‌ترین بلیت مترو جهان

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس؛ مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در صحن امروز شورای شهر در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت وسایل حمل و نقل عمومی اظهار داشت: مترو ستون فقرات حمل و نقل تهران و البرز محسوب می‌شود و ما ارزان‌ترین بلیت مترو در دنیا را در تهران داریم همچنین تخفیف‌هایی در زمینه بلیت مترو ارائه شده که همه این‌ها باعث کاهش درآمد مترو شده است.

    وی افزود: در حال حاضر یک دهم قیمت تمام شده بلیت از شهروندان دریافت می‌شود که جبران مابه‌التفاوت بر عهده دولت و شهرداری است.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان داشت:‌در سال ۱۴۰۰ دولت بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان به مترو و شهرداری تهران بدهی داشته و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان برای سال ۱۴۰۱ ، ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی توسط دولت در این راستا وجود داشته باشد.

    شایسته‌اصل با اشاره به تغییرات در هواسازها با استفاده از آخرین فناوری‌ها برای ایجاد هوای پاک در مترو تهران گفت:‌ضدعفونی و خدمات فرهنگی و اجتماعی زیادی توسط مترو ارائه می‌شود بنابراین منابع مالی آن حائز اهمیت است.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه نرخ بلیت مترو از تجریش تا کرج همان نرخ بلیت درون تهران است و تفاوت آن نهایت ۳۰۰ تومان است گفت:‌همچنین حدود ۱۰۰ نفر روزانه از سمت فرودگاه به تهران با مترو تردد می‌کنند بنابراین گاهی فعالیت مترو در این مسیرها چندان ارزش اقتصادی ندارد برای مسیر هشتگرد هم گاهی روزانه ۲۰۰ مسافر و گاهی حتی یک مسافر هم نداریم و بر اساس هزینه‌ها فعالیت در این مسیرها نمی‌صرفد و اگر بنز برای این مسیر جهت تردد شهروندان بگذاریم به صرفه تر است.

    وی گفت: خط ۵ هم جزو فرسوده‌ترین ناوگان‌ها است و نیاز به اورهال دارد و روزانه ۲۰۰  مسافر از این خط به تهران و کرج می‌آیند و از آنجایی که این قشر عمدتا کارگری هستند تغییرات بسیار حساس است.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما