یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 May 2024
  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • طرح نور فاز اول قانون جامع حجاب و عفاف است + ویدئو

  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

  • روحانی در اتاقCPR سیاسی خود و اصلاح طلبان بدنبال چیست؟

  • اظهارات سردار رشید درباره عملیات وعده صادق

  • نوجوانان یک مسجد نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی را سرود کردند +فیلم

  • پیش شرط های محاسبه عادلانه مالیات بر عایدی سرمایه

  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام

  • مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس

  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 282751
    تاریخ انتشار: 11/بهمن/1400 - 13:37

    بررسی طوفان های برفی با استفاده از هواپیماهای ناسا

    ناسا هواپیماهایی ساخته که توانایی ورود مستقیم به طوفان های برفی را دارند و می توانند تغییرات آب و هوایی را رصد کنند.

     بررسی طوفان های برفی با استفاده از هواپیماهای ناسا

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از باگاه خبرنگاران ، ناسا به تولید هواپیما‌های بدون پنجره معروف است. اما شاید چشمگیرترین هواپیما‌های این شرکت، هواپیما‌هایی باشند که می‌توانند در طوفان‌های برفی پرواز کنند.

    به گزارش آی ای؛ به گفته ناسا، این نوع هواپیما‌ها برای گزارش آب و هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. بخشی از مأموریت این سازمان بررسی میکروفیزیک و طوفان‌های تهدید کننده سواحل اقیانوس اطلس (IMPACTS) مستقر در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین بلت، مریلند است.

    چرا ماهواره‌ها برای رصد آب و هوا استفاده نمی‌شوند؟

    ناسا و شرکای آن در واقع چندین ماهواره در مدار دارند که قادر به اندازه‌گیری بارش از فضا هستند. دانشمندان معتقدند ماهواره‌ها نمی‌توانند چیز‌های زیادی در مورد ذرات، دانه‌های برف واقعی و محل تشکیل آن‌ها در ابر‌ها به آن‌ها بدهند.

    بنابراین، IMPACT از دو هواپیمای مجهز به ابزار علمی استفاده می‌کند. اولین مورد، ER-۲ مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا است. این هواپیما با ابزار‌هایی مشابه ابزار‌های موجود در ماهواره ها، اما با وضوح فضایی بالاتر به قابلیت‌های اندازه گیری اضافی و نمونه برداری‌های مکرر مجهز شده است. این به معنای دریافت نمای بالا به پایین از طوفان‌ها از بالای ابر‌ها است.

    هواپیمای ER-۲

    هواپیمای دوم P-۳ Orion است و دارای کاوشگر‌هایی است که از بال‌های آن آویزان شده اند. این کاوشگر‌ها اندازه، شکل و توزیع ذرات بارش را اندازه گیری می‌کنند و به دانشمندان اجازه می‌دهند اندازه و شکل ذرات برف را در سراسر ابر‌ها و همچنین دما، بخار آب و سایر شرایطی که در آن تشکیل می‌شوند را نیز ارزیابی کنند.

    هواپیمای P-۳ Orion

    پروژه‌ای مانند IMPACTS می‌تواند واقعاً اندازه‌گیری‌های فضاپیما را با اندازه‌گیری‌های هواپیما با وضوح بالاتر، دقت بالاتر، نمونه‌برداری از یک رویداد بیشتر و پارامتر‌های اضافی مانند اندازه‌گیری‌های داپلر تکمیل کند.

    ناسا سرمایه گذاری زیادی روی هواپیما‌های زیست محیطی خود انجام می‌دهد، اما نتایج آن غیرقابل انکار است. طوفان‌های برف پدیده‌های آب و هوایی پیچیده‌ای هستند. دانشمندان به تحقیقات عمیق و بسیاری از ابزار‌های علمی نیاز دارند تا به درستی آن‌ها را درک کنند و یاد بگیرند که چگونه ورود آن‌ها را پیش بینی و برای ویرانی و ویرانگری که اغلب ایجاد می‌کنند، برنامه ریزی کنند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما