جمعه 07 ارديبهشت 1403 - Fri 26 Apr 2024
  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • سربازی که شهید خرازی را به عنوان فرمانده قبول نداشت

  • معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت

  • «شلیک وعده صادق به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل»

  • سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به‌دست حزب‌الله

  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟

  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 282040
    تاریخ انتشار: 06/بهمن/1400 - 11:35

    مهم‌ترین منبع آلودگی هوا چیست؟

    مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد گفت: طبق گزارشات سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، کیفیت بنزین در سال‌های گذشته رو به رشد بوده است.

    مهم‌ترین منبع آلودگی هوا چیست؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از میزان ، پریچهر قزلباش، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد، در خصوص اینکه آیا سازمان ملی استاندارد نسبت به استاندارد بودن واحدهای تولیدی و صنعتی در تهران از قبیل واحدهای تولید سیمان و... نظارت کافی داشته است و کیفیت عملکرد آن‌ها را تأیید می‌کند گفت: از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۹ در حدود ۱۴۰۰۰ معاینه فنی دیگ و مشعل موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده صورت گرفته است.

    وی افزود: نظارت بر رعایت آلایندگی صنایع مذکور و نحوه برخورد با آن‌ها بر اساس ماده ۲، ۱۱ و ۱۲ قانون هوای پاک بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

    مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد در خصوص اینکه آیا نوع سوخت خودرو ها از کیفیت مورد تأیید سازمان استاندارد برخوردار است، بیان کرد: تأیید سطح مجاز آلایندگی خودروهای تولیدی و ممانعت از تولید خودروهای با سطح آلایندگی غیرمجاز بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

    قزلباش اظهار کرد: طبق گزارشات سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، کیفیت بنزین در سال‌های گذشته روند رو به رشد داشته است.

    وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد در تدوین استاندارد ملی سوخت‌های بنزین، نفت، گاز و روغن‌موتور چه اقداماتی انجام داده و چه پیگیری‌هایی از طریق شورای عالی استاندارد صورت گرفته است،گفت: سازمان ملی استاندارد برای انواع سوخت ذکر شده مانند بنزین و نفت گاز و همچنین روغن موتور از سال‌ها پیش استاندارد ملی داشته و هر چند سال یکبار آن‌ها را بر اساس منابع به روز جهانی تجدیدنظر کرده است.

    مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: در قانون جدید سازمان ملی استاندارد در تبصره ۳ ماده ۳ اعلام شده است که دستگاه‌ها باید پیش نویس استاندارد مورد عمل و نیاز خود را به این سازمان ارائه دهند؛ لذا استانداردهای سوخت باید توسط وزارت نفت یا سازمان محیط زیست به این سازمان برای تصویب ارائه شود. گرچه هم اکنون نیز استانداردهای ایران بر اساس آخرین منابع بین المللی تجدیدنظر شده است.

    وی تاکید کرد: با وجود قانون برای اجرای استاندارد، پیگیری از طریق شورای عالی استاندارد موضوعیت ندارد.

    قزلباش در خصوص اینکه چه راهکارهایی برای رفع آلودگی پایتخت در میان‌مدت و کوتاه‌مدت مدنظر دارید، بیان کرد: در شرایط فعلی مهمترین منبع آلودگی هوا وسایل نقلیه فرسوده بوده و هر چه سریعتر باید تصمیمات لازم اتخاذ شود.

    وی در ادامه گفت: مشخصات استانداردهای موردنظر بر اساس استانداردهای معتبر بین المللی تعریف شده و با توجه به شرایط و امکانات موجود در کشور، معیارهای مربوط به آن‌ها تعیین می‌شود.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما