دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • طرح نور فاز اول قانون جامع حجاب و عفاف است + ویدئو

  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

  • روحانی در اتاقCPR سیاسی خود و اصلاح طلبان بدنبال چیست؟

  • اظهارات سردار رشید درباره عملیات وعده صادق

  • نوجوانان یک مسجد نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی را سرود کردند +فیلم

  • پیش شرط های محاسبه عادلانه مالیات بر عایدی سرمایه

  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام

  • مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس

  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 253839
    تاریخ انتشار: 27/تير/1400 - 12:30

    عضو هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازان : دلالان و سودجویان در افزایش قیمت خودرو نقش دارند

    عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان با اشاره به نقش دلالان و سودجویان در افزایش قیمت خودرو خواستار حذف قیمت دستوری برای خودروسازی شد.

    عضو هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازان : دلالان و سودجویان در افزایش قیمت خودرو نقش دارند

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل از سایپانیوز، محسن علیزاده نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری برای خودرو‌های کشور اظهار داشت: متأسفانه شرکت‌های داخلی خودروسازی از قیمت‌گذاری دستوری متضرر می‌شوند و ما در مراحل اولیه بررسی تحقیق و تفحص مجلس به این نتیجه رسیدیم.

    وی افزود: قیمت‌گذاری دستوری هم برای فولاد که در صنعت خودرو کاربرد دارد و هم قطعات خودرو و همچنین در خود خودرو باعث می‌شود تا محصول نهایی خودروسازان با قیمت غیر واقعی در بازار عرضه شود.

    نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع ثبت نام و قرعه‌کشی برای دریافت خودرو اشاره کرد و بیان داشت: کسانی می‌توانند برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو اقدام کنند که پلاکی به اسم آن‌ها نباشد و خودرویی نداشته باشند و این عده معمولاً افرادی هستند که قدرت و بنیه مالی قوی ندارند و وقتی خودرو به نام آن‌ها درمی‌آید عده‌ای سودجو و دلال، خودرو را از آن‌ها گرفته و در بازار با قیمت بالاتر می‌فروشند.

    علیزاده با تأکید بر اینکه دلالان و سودجویان نقش زیادی در افزایش قیمت خودرو دارند، افزود: اگر قیمت‌گذاری دستوری و همچنین دلالان و سودجویان در زمینه خودرو حذف شوند، قیمت خودرو در بازار متعادل خواهد شد و حداقل ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

     

    هیچ بحثی درباره خودروی شاهین در هیات تحقیق و تفحص نشده است

    عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان با اشاره به روند کار تحقیق و تفحص گفت: براساس تصمیمات اولیه هیأت تحقیق و تفحص و طبق آئین نامه داخلی مجلس اعضای هیات تحقیق و تفحص تا پایان روند کار حق اظهارنظر و مصاحبه در خصوص مراحل کار را ندارند.

    وی با بیان اینکه آخرین جلسه تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو یک ماه پیش برگزار شد، بیان داشت: در این جلسه در خصوص تقسیم و روند کار تحقیق و تفحص مباحثی مطرح و قرار شد کمیته‌های تخصصی کار خود را پیگیری کنند. به عنوان مثال یک کمیته مسئولیت بررسی قرارداد و کمیته دیگر مسئول بررسی واردات قطعات شد.

    عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان افزود: در این جلسه در خصوص خودروی ملی شاهین که یک خودروی تولید داخل است هیچ بحثی مطرح نشده است

    نظرات بینندگان
    نظرات شما