شنبه 13 آذر 1400 - Sat 04 Dec 2021
  • بزرگترین درس این دور از مذاکرات

  • تیز مسابقه جوکر ایرانی قسمت اول

  • آیا دولت رئیسی در ۱۰۰ روز اول توانسته اتفاق راهبردی رقم بزند؟

  • حزب هزار فامیل و مغز کژ کارکرد /"باشگاه افسران" حزب اتحاد ملت تشکیل شد

  • ۱۰۰ روز آواربرداری و امیدواری/ آنچه روحانی برای رئیسی به جا گذاشت/ رئیسی تاکنون چه کرده؟

  • سایه برجام در بازارها/ اتفاقی مهم در بازار مسکن

  • فیلم/ لحظه انفجار خانه‌ای در نیویورک

  • تله اقتصادی مذاکرات وین!

  • خادم و نوکر ملت ایران هستیم/ مردم ایلام از میدان آزمایش دفاع مقدس "سربلند، باعظمت و باشکوه"‌ بیرون آمدند

  • آمریکا تا فرصت هست از جغرافیای پیرامونی ایران خارج شود وگرنه با بدترین رفتارها فرار می‌کند

  • آخرین آمار جهانی قربانیان و مبتلایان به کرونا

  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای کنگره شهدای ایلام

  • اولین تغییر کابینه مشخص شد؟

  • اُکساگون نقطه عطف پروژه Neom دولت سعودی/ آیا بن سلمان با نیوم رؤیای اسرائیل بزرگ را محقق می‌کند؟ +تصاویر

  • ویتامین‌های مفید در پاییز و زمستان

  • مبتلایان به سنگ کلیه چی بخورند؟

  • آیا لبنیات برای دیابتی‌ها مضر است؟

  • فیلم/ ۴کشته بر اثر تیراندازی در ایالت جورجیا

  • بالاخره یه چیزیمون شبیه خارجیا شد

  • فیلم/ علت نگرانی جهانی از "اُمیکرون"

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 244053
    تاریخ انتشار: 10/خرداد/1400 - 15:40

    خبر جدید درباره لایحه رتبه بندی معلمان

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان موافقت کردند تا این لایحه در جلسات آینده در دستور رسیدگی قرار بگیرد.

    خبر جدید درباره لایحه رتبه بندی معلمان

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اولویت دادن به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان  را با ۱۵۶ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع موافقت کردند.

    «محمد وحیدی» نایب رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در توضیح این لایحه گفت: رسیدگی به نظام رتبه‌بندی معلمان بیش از ۱۰ سال است که مسکوت مانده و پس از سال‌ها سرانجام با ارائه لایحه‌ای از سوی دولت رتبه‌بندی نظام معلمان در دستور کار قرار گرفته است.

    نماینده مردم بجنورد افزود: عدم رسیدگی به شرایط معلمان مهمترین مسئله‌ای است که تا امروز به درستی به آن رسیدگی نشده در حالی که آموزش و پرورش باید مطلوب و کیفی باشد. طبق این نظام، افرادی که شایسته‌تر هستند، باید شایسته‌تر هم دریافت کنند، ‌

    وی اظهار داشت: تقاضای همه جامعه فرهنگی رسیدگی به این لایحه است تا این انتظار ۱۰ سال پایان یافته و به نظام شایسته سالاری و محور قرار دادن معلم مورد توجه شود.

     

    «حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس هم در مخالفت با این لایحه گفت: رتبه بندی معلمان در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ در دستور کار قرار گرفت و ۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به این موضوع اختصاص یافت و در نهایت با پیگیری نمایندگان ۱۵ هزار میلیارد تومان به این موضوع تعلق گرفت.

    نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی  مجلس افزود: آموزش و پرورش به ۱۹۰ هزار معلم نیاز دارد و کمیسیون آموزش و پرورش می‌گوید که چرا به معلم ۴ یا ۵ میلیون حقوق داده می‌شود و  چرا مثلا ۶ میلیون حقوق داده نمی‌شود. معلمانی داریم که با مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد با حقوق زیر یک میلیون تومان تدریس می‌کنند و از طرفی افرادی بازنشسته هستند که مدرسه غیرانتفاعی افتتاح کرده و در حقیقت با پرداخت حقوق کم، برده‌داری می‌کنند.

    نوروزی خاطرنشان کرد: بهتر است که کمیسیون آموزش و تحقیقات یک سال وقت گذاشته و طرح را ارائه دهد که به سود همه اقشار مختلف معلمان قرار بگیرد و همه مشکلات این بخش را رفع کند.

    «محمد حسین فرهنگی» ‌ در موافقت با این لایحه با بیان اینکه مسئله‌ای فوری‌تر از موضوع توجه به نظام تربیت و تربیت کشور نیست، گفت: البته نواقصی در این لایحه وجود دارد و پیشنهاد کردیم که این نواقص در کمیسیون برطرف شود ولی اگر تعداد اضافات و پیشنهادها به لایحه زیاد شود، ممکن است از طرف شورای نگهبان برگشت داده شود.

    نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: مطالبه معلمان مورد حمایت مجلس است و امیدواریم با این لایحه تبعیض‌هایی که وجود دارد، از بین برود و اصلاحات لازم به آن اضافه شود.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما
    تبلیغات سایت عصرامروز