جمعه 14 ارديبهشت 1403 - Fri 03 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 236592
    تاریخ انتشار: 05/ارديبهشت/1400 - 15:33

    توجه به نقش رسانه‌ها در پاندمی کرونا

    یک دانشجوی دکتری تخصصی سلامت در بلایا و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر نقض موثر رسانه ها و شبکه های اجتماعی در کنترل پاندمی کرونا تاکید کرد.

    توجه به نقش رسانه‌ها در پاندمی کرونا

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل ازمهر,زهرا اسکندری، در نوشتاری به مقوله ارتباطات خطر و سلامت مردم اشاره کرد و عنوان داشت: به طور کلی در حوادث و فوریت‌ها مخاطبان رسانه‌ها افزایش پیدا می‌کند و شهروندان به دنبال دریافت اطلاعات در مورد حوادث و تأثیر آن بر زندگی خودشان هستند. این تقاضای اطلاعات باعث مصرف بیشتر اخبار و در نتیجه افزایش مخاطبان می‌شود.

    در شرایط کنونی بیماری نوپدید کووید ۱۹ کشورها را در سراسر جهان درگیر نموده و مورد توجه دولت‌ها، محققان و مردم در کشورهای مختلف قرار گرفته است و نگرانی‌های بین المللی در زمینه بهداشت ایجاد کرده است. در این حالت، میلیاردها نفر در سراسر جهان مشتاق هستند تا از طریق رسانه‌های اجتماعی اطلاعات مربوط به کووید ۱۹ را به دست آورند. در چنین موقعیتی رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در کنترل همه گیری این بیماری دارند، زیرا در همه گیری ها کنترل شیوع بیماری یک نیاز اساسی است که این امر به شناسایی زود هنگام علائم، اقدامات سریع تشخیصی، مدیریت مؤثر بیماری و اقدامات پیشگیرانه مناسب نیاز دارد. بخش‌های مختلف از دولت گرفته تا مراکز مراقبت‌های بهداشتی، رسانه‌ها و عموم مردم به نوبه خود در این موضوع نقش مهمی دارند.

    در بیماری نوپدید کووید ۱۹ که شیوع ناگهانی داشت مردم به اطلاعات به موقع و قابل اعتماد در مورد علائم بیماری و پیشگیری از آن نیاز دارند به همین دلیل مردم برای به روز نگه داشتن اطلاعات خود، اخبار رسانه‌ها را با جدیت دنبال می‌کنند و چون باید برای رعایت فاصله اجتماعی در منزل ماند، این موضوع به نفع رسانه‌ها است که می‌توانند با برنامه‌های آموزشی سطح آگاهی و دانش مردم را در خصوص پیشگیری از ابتلاء به این بیماری و پیروی از پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر افزایش دهد.

    امروزه، رسانه‌های اجتماعی اغلب به عنوان بسترهای سریع و مؤثر برای جستجو، به اشتراک گذاری و انتشار اطلاعات بهداشتی در بین مردم هستند. بیش از ۲.۹ میلیارد نفر به طور منظم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این رسانه‌های اجتماعی سرعت شگفت انگیزی در انتشار، پوشش دهی اطلاعات مربوط به بیماری دارند. انتشار سریع موضوعات و اطلاعات مربوط به کووید ۱۹ بر رفتار مردم در طی این اپیدمی تأثیر گذار خواهد بود.

    ارائه اطلاعات سریع، دقیق و قابل اعتماد جهت پیشگیری از انتشار بیماری از اهمیت اساسی برخوردار است، بنابراین استفاده هوشمندانه و محتاطانه، رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای تغییر رفتار افراد و ارتقا سطح سلامتی افراد و سلامت جامعه عمل نمائید.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما