شنبه 15 ارديبهشت 1403 - Sat 04 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 221231
    تاریخ انتشار: 20/بهمن/1399 - 14:33

    راز و رمزهایی جالب از روانشناسی رنگ سفید

    بسیاری از افراد رنگ سفید را خالص و پاک و آرام می‌دانند؛ در حالی که دیگران احساس می‌کنند سفید، رنگی خشک و سرد است.

    راز و رمزهایی جالب از روانشناسی رنگ سفید

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»رنگ‌های مختلف ویژگی‌های متفاوتی دارند و هر کدام حس خاصی را در ما بیدار می‌کنند. به تصویر نگاه کنید و به حسی که به شما القا می‌کند فکر کنید. آیا حس شادابی و پرانگیزه بودن می‌کنید یا تصویر باعث احساس سرما و تنهایی در شما می‌شود؟

     


    معانی رنگ‌ها جهانی و عام نیستند
    نکته‌ای که باید به خاطر بسپاریم این است که نسبت‌هایی که به رنگ‌های مختلف می‌دهیم، لزوماً جهانی نیستند. رنگ‌ها می‌توانند در فرهنگ‌های مختلف معانی و نماد‌های متفاوتی داشته باشند.

    در فرهنگ‌های غربی، رنگ سفید اغلب تداعی گر عروسی، بیمارستان و فرشتگان است و بیشتر برای انتقال حس پاکی، تمیزی و آرامش از آن استفاده می‌شود.

    با این حال، در بسیاری از فرهنگ‌های شرقی، رنگ سفید به طور نمادین با مرگ و غم ارتباط دارد. طبق رسم و رسوم این فرهنگ ها، سفید رنگی است که اغلب در مراسم تشییع جنازه و عزاداری استفاده می‌شود.

    خصوصیات روانشناسی رنگ سفید
    طبق روانشناسی رنگ، ویژگی‌های رنگ سفید شامل موارد زیر هستند:
    • سفید نشان دهنده خلوص یا برائت است.

    • رنگ سفید روشن است و می‌تواند حس بزرگ بودن فضا را القا کند و باعث به چشم آمدن اشیا شود. طراحان اغلب از رنگ سفید برای بزرگتر نشان دادن اتاق‌ها استفاده می‌کنند.

    • سفید هم چنین سرد، آرام و استریل توصیف می‌شود. اتاق‌هایی که کاملاً سفید رنگ شده اند جادار، اما خالی و غیر دوستانه به نظر می‌رسند. بیمارستان‌ها و کارمندان بیمارستان از رنگ سفید برای ایجاد حس استریل و تمیز بودن استفاده می‌کنند.

    • برخی از مفاهیم مثبتی که رنگ سفید می‌تواند منتقل کند شامل تمیزی، طراوت و سادگی است. رنگ سفید اغلب مانند یک لیست خالی به نظر می‌رسد و نمادی از یک شروع جدید و تازه است.

    • از جنبه منفی، رنگ سفید می‌تواند تیره، سرد و منزوی به نظر برسد. به این فکر کنید که چگونه یک اتاق بزرگ سفید، خالی، خسته کننده، بی رمق و خشن به نظر می‌رسد.

    در فنگ شویی
    رنگ سفید در فنگ شویی یک رنگ قدرتمند در نظر گرفته می‌شود؛ رنگی که می‌توان با به کار بردن آن در محیط اطراف، به هماهنگی و تعادل رسید. رنگ‌ها به برخی از عناصر فنگ شویی مرتبط هستند؛ رنگ سفید نشان دهنده عنصر فلز است. چوب و شیشه مطابقت خوبی با رنگ سفید دارند؛ هم چنین استفاده از رنگ سیاه در کنار سفید در بعضی موارد، می‌تواند تعادل خوبی به ارمغان آورد. رنگ سفید هم چنین برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام و اتاق خواب بسیار مناسب است و یک روش خوب برای به کار بردن رنگ سفید در محیط، استفاده از گل‌های سفید در گلدان‌های سفید است.

    در بازاریابی
    از رنگ سفید در بازاریابی و تجارت برای انتقال احساس ایمنی، خلوص، طراوت و تمیزی و هم چنین ایجاد تضاد استفاده می‌شود. برخی از مارک‌های معروف که از رنگ سفید در آرم و بازاریابی خود استفاده می‌کنند، فولکس واگن، استارباکس و فورد هستند.

    یک اولویت برای رنگ سفید
    یک مطالعه اخیر در مورد علاقه بزرگسالان به رنگ‌های مختلف نشان داد که از بین ۱۸ رنگ، سفید رتبه پانزدهم را در محبوبیت دارد. وقتی از همان بزرگسالان خواسته شد که رنگ مورد علاقه خود را در لباس را رتبه بندی کنند، سفید در جایگاه دهم قرار گرفت.

    به طور جالبی هنگامی که از آن‌ها خواسته شد رنگ مورد علاقه خود را برای محیط اطرافشان انتخاب کنند، سفید در اکثر موارد رتبه یک را برای همه اتاق‌ها کسب کرد: اتاق‌های نشیمن، اتاق خواب ها، دفاتر کار و اتاق‌های جلسات.

    سفید هم چنین برای برانگیختن حس سکوت و تمرکز در رتبه یک قرار گرفت.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما