یکشنبه 14 آذر 1400 - Sun 05 Dec 2021
  • «اقتدار به تیم مذاکره کننده ایرانی بازگشت! غربی ها با سر گیجه به کشور خود بازگشتند!

  • حزب الهی‌ها چه کسانی هستند؟

  • ارزیابی فعالان بین‌المللی از مذاکرات وین: آمریکا آماده توافق نیست

  • بزرگترین درس این دور از مذاکرات

  • تیز مسابقه جوکر ایرانی قسمت اول

  • آیا دولت رئیسی در ۱۰۰ روز اول توانسته اتفاق راهبردی رقم بزند؟

  • حزب هزار فامیل و مغز کژ کارکرد /"باشگاه افسران" حزب اتحاد ملت تشکیل شد

  • ۱۰۰ روز آواربرداری و امیدواری/ آنچه روحانی برای رئیسی به جا گذاشت/ رئیسی تاکنون چه کرده؟

  • سایه برجام در بازارها/ اتفاقی مهم در بازار مسکن

  • فیلم/ لحظه انفجار خانه‌ای در نیویورک

  • تله اقتصادی مذاکرات وین!

  • خادم و نوکر ملت ایران هستیم/ مردم ایلام از میدان آزمایش دفاع مقدس "سربلند، باعظمت و باشکوه"‌ بیرون آمدند

  • آمریکا تا فرصت هست از جغرافیای پیرامونی ایران خارج شود وگرنه با بدترین رفتارها فرار می‌کند

  • آخرین آمار جهانی قربانیان و مبتلایان به کرونا

  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای کنگره شهدای ایلام

  • اولین تغییر کابینه مشخص شد؟

  • اُکساگون نقطه عطف پروژه Neom دولت سعودی/ آیا بن سلمان با نیوم رؤیای اسرائیل بزرگ را محقق می‌کند؟ +تصاویر

  • ویتامین‌های مفید در پاییز و زمستان

  • مبتلایان به سنگ کلیه چی بخورند؟

  • آیا لبنیات برای دیابتی‌ها مضر است؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 213210
    تاریخ انتشار: 06/دي/1399 - 13:11
    سیدمحسن هاشمی :

    توییتر؛فضایی نخبگانی یا زرد؟

    اگر زرد بودن یک رسانه را بر اساس ایجاد موج احساسی و تحریک غیرعقلایی مخاطب بدانیم، بر اساس طوفان‌های توییتری که علیه کشور صورت می‌گیرد و با ترند کردن هشتگ‌های غیرواقعی و دروغین به دنبال ایجاد جنگ رسانه‌ای هستند، باز باید توییتر را رسانه‌ای دانست که گرایش به زرد شدن را دارد ولو مقطعی و کمتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی.

     توییتر؛فضایی نخبگانی یا زرد؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار توییتر است که به عنوان شبکه اجتماعی نخبگانی از آن یاد شده و عمده مسئولین مهم کشورها و شخصیت های جهانی از آن به عنوان یک رسانه ارتباطی مهم نهایت استفاده را می برند و مواضع خود را به صورت رسمی اعلام می دارند.

    این شبکه اجتماعی جز معدود شبکه‌هایی است که قابلیت کمی سازی مطالب آن و ارائه یک آمار تحلیل محتوایی از آن بر اساس هشتک های درج شده وجود دارد و می توان به راحتی به این آمار که در بسیاری از موارد حاصل یک نزاع ترندینگ جهانی است دست یافت.

    اگر به تنهایی و فارغ از مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی به توییتر نگاه بیندازیم مطمئنا توییتر را نیز یک شبکه اجتماعی زرد می بینیم که یک خانم با درج تصویر ناخن شکسته خودش در دو روز هزاران فیو را کسب می کند و صدها منشن برای او ارسال می شود.

    اما در کنار این اقبال زرد، با نگاهی مقایسه ای با دیگر شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، باید توییتر را همچنان یک فضای نخبگانی دانست که علل مختلفی برای این امر از جمله محدودیت واژگان ارسالی و متن محوری بجای تصویر نگاری از جمله دلایل این امر است.

    از سوی دیگر اگر زرد بودن یک رسانه را بر اساس ایجاد موج احساسی و تحریک غیر عقلایی مخاطب بدانیم، بر اساس طوفان های توییتری که بر علیه کشور صورت می گیرد و با ترند کردن هشتگ های غیر واقعی و دروغین به دنبال ایجاد جنگ رسانه ای هستند، باز باید توییتر را رسانه ای دانست که گرایش به زرد شدن را دارد ولو مقطعی و کمتر از دیگر شبکه های اجتماعی.

    اما باید دقت کرد که این رسانه با ویژگی نخبگانی خود یک منبع برای رسانه های دیگر محسوب نگردد که مثال های زیادی از جمله هشتگ ایمیل های هیلاری و موضوع اعدام نکنید قاتل شیرازی از جمله مواردی است که حتی به ترندیگ بین المللی رسید، اما مشخص شد که از ابتدا یک موج رسانه ای سازمان یافته و حتی روباتیک برای ایجاد یک خیزش احساسی بر علیه ایران بوده است

    نظرات بینندگان
    نظرات شما
    تبلیغات سایت عصرامروز