دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • طرح نور فاز اول قانون جامع حجاب و عفاف است + ویدئو

  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

  • روحانی در اتاقCPR سیاسی خود و اصلاح طلبان بدنبال چیست؟

  • اظهارات سردار رشید درباره عملیات وعده صادق

  • نوجوانان یک مسجد نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی را سرود کردند +فیلم

  • پیش شرط های محاسبه عادلانه مالیات بر عایدی سرمایه

  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام

  • مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس

  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 212342
    تاریخ انتشار: 29/آذر/1399 - 14:22

    روایت «رضا ناجی» از یک توهم غلط در سینمای ایران

    رضا ناجی می‌گوید، «مهم‌تر از شرکت یا کسب جایزه از جشنواره‌های خارجی این است که برای مردم تکراری نشویم و کاری کنیم که مخاطب همچنان دوستمان داشته باشد.»

    روایت «رضا ناجی» از یک توهم غلط در سینمای ایران

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل از روزنامه جوان/رضا ناجی برنده جایزه بازیگری جشنواره برلین با بیان این مطلب گفت: در سال‌های اخیر خیلی‌ها دست و پا می‌زنند برای اینکه ولو در بخش فرعی یک جشنواره گمنام حضور پیدا کنند ولی همین‌ها کمترین اهمیتی برای مخاطب داخل قائل نیستند.

    بازیگر «آواز گنجشک‌ها» ادامه داد: فیلمسازی که در نخ جشنواره‌ها باشد نمی‌تواند رشد کند و حالا که کرونا آمده و خیلی از جشنواره‌های خارجی تعطیل شده تازه معلوم شده چقدر میان سینمای جشنواره‌ای و مخاطب فاصله افتاده است.

    بازیگر «باران» و «بید مجنون» تأکید کرد: سینمای ایران قبل از کرونا هم در بهترین حالت مخاطبان پرفروش‌ترین فیلم‌هایش به ۱۰ میلیون نفر نرسید. دلیلش این است که یک توهم غلط را در سینما شکل دادند که فیلمسازی برای مخاطب عام کاری سطح پایین است و باید به دنبال محافل جشنواره‌ای بود، در صورتی که هر فیلمی ابتدا باید مخاطب خود را در وطنش پیدا کند و بعد برود به سمت جذب مخاطب آن طرفی.

    این بازیگر ادامه داد: پای حرف و شعار که باشد همه خود را وطن‌پرست می‌دانیم و از تاریخ چندهزارساله می‌گوییم ولی وقتی می‌خواهند فیلم بسازند از همان پیش‌تولید می‌روند دنبال لابی و رونمایی برای پیدا کردن جشنواره خارجی.

    به گفته این بازیگر پیشکسوت متأسفانه این روند غلط باعث شده است در سال‌های اخیر در هیچ جشنواره مطرح دنیا جایزه نگیریم و به جشنواره‌های کم نام و نشان بسنده کنیم.

    رضا ناجی پیرامون تازه‌ترین کارهای بازیگری خود گفت: آخرین فیلم‌هایی که بازی کردم و یکی‌شان سال قبل اکران شد «ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی و دیگری «آپاچی» به کارگردانی آرش معیریان است. فیلم «قلعه عشق» را که در جمهوری آذربایجان ساخته شد نیز در نوبت اکران دارم.

    ناجی خاطرنشان ساخت: من هیچ واهمه‌ای ندارم که در فیلم‌های طنزی بازی کنم که مخاطب آن‌ها را ببیند، وگرنه اینکه فیلم به اصطلاح هنری بازی کنیم که صد نفر هم آن را نبینند، اصلاً منطق ندارد.

    از مهم‌ترین فیلم‌های رضا ناجی می‌توان به «بچه‌های آسمان»، «آواز گنجشک‌ها»، «ترنج»، «باران» و «باد در علفزارها می‌پیچد» اشاره کرد. ناجی بازیگری را از سال ۱۳۴۱ خورشیدی آغاز کرد و با بازی در فیلم‌های مجید مجیدی به شهرت رسید. وی با دریافت جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره برلین ۲۰۰۸ به اوج شهرت خود رسید.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما