یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 May 2024
  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • طرح نور فاز اول قانون جامع حجاب و عفاف است + ویدئو

  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

  • روحانی در اتاقCPR سیاسی خود و اصلاح طلبان بدنبال چیست؟

  • اظهارات سردار رشید درباره عملیات وعده صادق

  • نوجوانان یک مسجد نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی را سرود کردند +فیلم

  • پیش شرط های محاسبه عادلانه مالیات بر عایدی سرمایه

  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام

  • مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس

  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 18112
    تاریخ انتشار: 12/دي/1394 - 13:18
    پایگاه خبری حامیان ولایت/طنز

    مقایسه تطبیقی ژانر وحشت در ایران و سینمای جهان

    در همه جای دنیا ژانر وحشت شامل مولفه های ترس، خشم، وحشت و خیال و وهم می شود که با آمیزه ای از اینها ترس ناخودآگاهی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند اما در ایران ژانر وحشت هیچ مولفه ای ندارد جز...

    مقایسه تطبیقی ژانر وحشت در ایران و سینمای جهان

      ژانر وحشت یکی از ژانرهای اصلی سینمای جهان و ایران است که مخاطبان متعدد و البته خاص خود را دارد در این نوشتار کوتاه سعی شده است به تفاوت های کاربرد و کارکرد این ژانر در ایران و سینمای جهان بپردازیم

    ۱- در همه جای جهان ژانر وحشت را دربسترهای مختلفی مثل  تخیلی علمی جنایی  هیولایی و ... می سازند  اما در ایران ژانر وحشت هیچ بستری ندارد جز قاتلی که در تاریکی و مه به سوی طعمه خود نزدیک می شود البته صدای پای قاتل روی پله ها که با سرعت فوق آهسته و سوباسایی می آید و آهنگ سوزناک آن را هم در ذهنتان متصور شوید.

    ۲- در همه جای دنیا ژانر وحشت شامل  مولفه های ترس، خشم، وحشت و خیال و وهم می شود  که با آمیزه ای از اینها ترس ناخودآگاهی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند اما در ایران ژانر وحشت هیچ مولفه ای ندارد جز قاتلی که در تاریکی و مه به سوی طعمه خود نزدیک می شود البته صدای  پای قاتل روی پله ها که با سرعت فوق آهسته  و سوباسایی می آید  و آهنگ سوزناک آن را هم در ذهنتان متصور شوید.

    ۳- در همه جای دنیا ژانر وحشت از مرحله نگارش تا مرحله تولید و مخصوصا پس از تولید (موسیقی، جلوه‌های ویژه و...)، تکنیک‌های قابل توجه تفکیک شده‌ای را می‌طلبد؛ تکنیک‌هایی که می‌بایست ملغمه‌ای از دانش آکادمیک و تجربی و باور عامیانه  مردم و مسائل روانشناسی و جامعه شناسی  باشد تا بتواند جامعیت ساختار خود را حفظ کند اما در ایران ژانر وحشت هیچ تکنیکی ندارد جز قاتلی که در تاریکی و مه به سوی طعمه خود نزدیک می شود البته صدای پای قاتل روی پله ها که با سرعت فوق آهسته و سوباسایی می آید  و آهنگ سوزناک آن را هم در ذهنتان متصور شوید.

    ۴- ساخت یک فیلم پرتعلیق در حوزه وحشت،  در همه جای دنیا نیاز به سطح بالایی از تخصص و  فن در تمام زمینه‌ها، از طرح ابتدایی و بسط آن تا فیلمبرداری، کارگردانی، موسیقی، جلوه‌های ویژه و حتی صداگذاری و طراحی‌های صحنه و لباس دارد اما در ایران ژانر وحشت هیچ تخصص و فنی ندارد جز قاتلی که در تاریکی و مه به سوی طعمه خود نزدیک می شود البته صدای پای قاتل روی پله ها که با سرعت فوق. آهسته و سوباسایی می آید  و آهنگ سوزناک آن را هم در ذهنتان متصور شوید.

    و در پایان باز هم متذکر می شود که حرکت سوباسایی و اهنگ سوزناک فراموش نشود...

    منبع : سراج 24

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما