یکشنبه 14 آذر 1400 - Sun 05 Dec 2021
  • «اقتدار به تیم مذاکره کننده ایرانی بازگشت! غربی ها با سر گیجه به کشور خود بازگشتند!

  • حزب الهی‌ها چه کسانی هستند؟

  • ارزیابی فعالان بین‌المللی از مذاکرات وین: آمریکا آماده توافق نیست

  • بزرگترین درس این دور از مذاکرات

  • تیز مسابقه جوکر ایرانی قسمت اول

  • آیا دولت رئیسی در ۱۰۰ روز اول توانسته اتفاق راهبردی رقم بزند؟

  • حزب هزار فامیل و مغز کژ کارکرد /"باشگاه افسران" حزب اتحاد ملت تشکیل شد

  • ۱۰۰ روز آواربرداری و امیدواری/ آنچه روحانی برای رئیسی به جا گذاشت/ رئیسی تاکنون چه کرده؟

  • سایه برجام در بازارها/ اتفاقی مهم در بازار مسکن

  • فیلم/ لحظه انفجار خانه‌ای در نیویورک

  • تله اقتصادی مذاکرات وین!

  • خادم و نوکر ملت ایران هستیم/ مردم ایلام از میدان آزمایش دفاع مقدس "سربلند، باعظمت و باشکوه"‌ بیرون آمدند

  • آمریکا تا فرصت هست از جغرافیای پیرامونی ایران خارج شود وگرنه با بدترین رفتارها فرار می‌کند

  • آخرین آمار جهانی قربانیان و مبتلایان به کرونا

  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای کنگره شهدای ایلام

  • اولین تغییر کابینه مشخص شد؟

  • اُکساگون نقطه عطف پروژه Neom دولت سعودی/ آیا بن سلمان با نیوم رؤیای اسرائیل بزرگ را محقق می‌کند؟ +تصاویر

  • ویتامین‌های مفید در پاییز و زمستان

  • مبتلایان به سنگ کلیه چی بخورند؟

  • آیا لبنیات برای دیابتی‌ها مضر است؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 18112
    تاریخ انتشار: 12/دي/1394 - 13:18
    پایگاه خبری حامیان ولایت/طنز

    مقایسه تطبیقی ژانر وحشت در ایران و سینمای جهان

    در همه جای دنیا ژانر وحشت شامل مولفه های ترس، خشم، وحشت و خیال و وهم می شود که با آمیزه ای از اینها ترس ناخودآگاهی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند اما در ایران ژانر وحشت هیچ مولفه ای ندارد جز...

    مقایسه تطبیقی ژانر وحشت در ایران و سینمای جهان

      ژانر وحشت یکی از ژانرهای اصلی سینمای جهان و ایران است که مخاطبان متعدد و البته خاص خود را دارد در این نوشتار کوتاه سعی شده است به تفاوت های کاربرد و کارکرد این ژانر در ایران و سینمای جهان بپردازیم

    ۱- در همه جای جهان ژانر وحشت را دربسترهای مختلفی مثل  تخیلی علمی جنایی  هیولایی و ... می سازند  اما در ایران ژانر وحشت هیچ بستری ندارد جز قاتلی که در تاریکی و مه به سوی طعمه خود نزدیک می شود البته صدای پای قاتل روی پله ها که با سرعت فوق آهسته و سوباسایی می آید و آهنگ سوزناک آن را هم در ذهنتان متصور شوید.

    ۲- در همه جای دنیا ژانر وحشت شامل  مولفه های ترس، خشم، وحشت و خیال و وهم می شود  که با آمیزه ای از اینها ترس ناخودآگاهی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند اما در ایران ژانر وحشت هیچ مولفه ای ندارد جز قاتلی که در تاریکی و مه به سوی طعمه خود نزدیک می شود البته صدای  پای قاتل روی پله ها که با سرعت فوق آهسته  و سوباسایی می آید  و آهنگ سوزناک آن را هم در ذهنتان متصور شوید.

    ۳- در همه جای دنیا ژانر وحشت از مرحله نگارش تا مرحله تولید و مخصوصا پس از تولید (موسیقی، جلوه‌های ویژه و...)، تکنیک‌های قابل توجه تفکیک شده‌ای را می‌طلبد؛ تکنیک‌هایی که می‌بایست ملغمه‌ای از دانش آکادمیک و تجربی و باور عامیانه  مردم و مسائل روانشناسی و جامعه شناسی  باشد تا بتواند جامعیت ساختار خود را حفظ کند اما در ایران ژانر وحشت هیچ تکنیکی ندارد جز قاتلی که در تاریکی و مه به سوی طعمه خود نزدیک می شود البته صدای پای قاتل روی پله ها که با سرعت فوق آهسته و سوباسایی می آید  و آهنگ سوزناک آن را هم در ذهنتان متصور شوید.

    ۴- ساخت یک فیلم پرتعلیق در حوزه وحشت،  در همه جای دنیا نیاز به سطح بالایی از تخصص و  فن در تمام زمینه‌ها، از طرح ابتدایی و بسط آن تا فیلمبرداری، کارگردانی، موسیقی، جلوه‌های ویژه و حتی صداگذاری و طراحی‌های صحنه و لباس دارد اما در ایران ژانر وحشت هیچ تخصص و فنی ندارد جز قاتلی که در تاریکی و مه به سوی طعمه خود نزدیک می شود البته صدای پای قاتل روی پله ها که با سرعت فوق. آهسته و سوباسایی می آید  و آهنگ سوزناک آن را هم در ذهنتان متصور شوید.

    و در پایان باز هم متذکر می شود که حرکت سوباسایی و اهنگ سوزناک فراموش نشود...

    منبع : سراج 24

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما
    تبلیغات سایت عصرامروز