شنبه 15 ارديبهشت 1403 - Sat 04 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 16199
    تاریخ انتشار: 09/آذر/1394 - 16:40
    پایگاه خبری حامیان ولایت/سیاسی

    پرونده PMD بسته نشود توافق ادامه نمی‌یابد

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پایان یافتن PMD که بر اساس دروغ شکل گرفته بود، از نکات مورد تاکید در مذاکرات است و اگر پرونده این مسئله بسته نشود، اجرای توافقات ادامه نخواهد یافت.

    پرونده PMD بسته نشود توافق ادامه نمی‌یابد

    علی لاریجانی ظهر امروز در اختتامیه اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران کشور که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد گفت: نقش بانوان در کارهای علمی جنبه عمومی دارد، چراکه تاثیر آن‌ها از آقایان بیشتر است و همت بانوان در امر تعلیم و تربیت در روزهای مبارزات انقلاب مشهود بود.
     
    وی افزود: تاسیس حوزه‌های خواهران اقدام ارزشمندی بود و آموزش و پرورش و آموزش عالی باید از ظرفیت‌های طلاب خواهر استفاده کنند، زیرا آن‌ها بهترین افرادی هستند که می‌توانند دانش‌آموزان و دانشجویان را با معارف دین آشنا کنند.
     
    رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر یادگیری زبان‌های خارجه ابراز کرد: تسلط بر زبان‌های خارجی دریچه‌های جدیدی برای نشر اندیشه‌های اسلامی باز می‌کند و جای تاسف است که بسیاری از معارف از جمله فلسفه ملاصدرا را در دانشگاه‌های جهانی مطرح نکرده‌ایم.
     
    وی با بیان اینکه در حوزه بین‌الملل چالش‌های مزمنی داریم، تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم هیچ زمانی در منطقه تا این حد آشوب نبوده است.
     
    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط اقتصادی ما در شأن جمهوری اسلامی نیست بنابراین باید مشکل اقتصاد را به طور کامل بشناسیم چون بحث اقتصاد با اقدامات کپسولی حل نمی‌شود. بسته‌ای که دولت برای حل مشکل اقتصاد ارائه داده مسکن است و تا وقتی که موتور تولید به راه نیفتد کشور از رکود خارج نمی‌شود.
     
    وی مسائل فرهنگی را زیربنای تغییرات جامعه عنوان کرد و گفت: اعتیاد و طلاق در کشور رو به رشد است و اگر برای پیشگیری آن اقدام نکنیم باید هزینه به مراتب بیشتری برای درمان بدهیم.
     
    لاریجانی دیدگاه غرب نسبت به دنیا را مورد توجه قرار داد و گفت: از نظر غرب کشورها به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کشورهایی که توان پیشرفت دارند و دسته دوم کشورهایی که به دلیل پایبندی به فرهنگ‌های دینی و بومی توان پیشرفت ندارند و دیگران باید قیّم آن‌ها شوند.
     
    وی ادامه داد: غرب خودش را پیشرفته و کشورهای اسلامی را عقب مانده می‌داند و به بهانه رساندن این کشورها به پیشرفت افرادی از خودشان را به حکومت بر آن‌ها می‌گمارند اما در واقع اهداف سیاسی و اقتصادی دارند.
     
    رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عصیانی که اکنون در کشورهای اسلامی شاهدش هستیم ریشه در یک قرن حکومت غرب بر ملت‌های مسلمان دارد.
     
    وی با بیان اینکه ثروت سرشار اروپا از منابع انرژی کشورهای اسلامی تامین شده است، اظهار کرد: اروپا بعد از جنگ جهانی دوم برای جبران خسارت‌های جنگ و بازسازی کشورهایش به غارت منابع کشورهای اسلامی روی آورد و ما از آن‌ها می‌پرسیم چرا ما باید تاوان خرابکاری‌های شما را بدهیم؟
     
    لاریجانی بیان کرد: غرب پس از فروپاشی شوروی به این نتیجه رسید که دیگر رقیبی در دنیا ندارد و باید بر سایر کشورها مسلط شود و همین سیاست‌های جنگ‌طلبانه سبب رشد تروریسم در منطقه شد.
     
    وی با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان گفت: آمریکا وقتی به افغانستان حمله کرد مبارزه با تروریسم و مواد مخدر را اهداف خود از این کار معرفی کرد اما اکنون می‌بینیم که این دو مورد در افغانستان بسیار بیشتر شده چون آمریکا اگر واقعا به فکر حل این معضل بود باید ریشه‌های آن را اصلاح می‌کرد.
     
    رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: غرب متوجه شده که جنس ایران با جنس سایر کشورهای منطقه متفاوت است به همین دلیل در برخی از مسائل مثل مبارزه با داعش از ما تقاضای همکاری می‌کند.
     
    وی افزود: غرب صرفا با تروریسم بازی می‌کند و مبارزه آن‌ها با داعش و امثال آن دروغین است چون خودشان آن را مدیریت می‌کنند.
     
    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله انرژی هسته‌ای گفت: ایران با مقاومتی که هزینه‌بر بود به دانش هسته‌ای دست یافت و غرب وقتی متوجه شد که نمی‌تواند جلوی پیشرفت ما را بگیرد پای میز مذاکره آمد.
     
    وی ادامه داد: در دادوستد مذاکرات چیزهای بی‌اهمیتی دادیم و چیزهای با اهمیت به دست آوردیم که یکی از آن‌ها ادامه تحقیقات علمی در بالاترین سطوح ممکن و ورود به معاملات جهانی است.
     
    لاریجانی اضافه کرد: اینکه 10 هزار سانتریفیوژ داشته باشیم یا 6 هزار تفاوتی ندارد چون تاثیری در اصل دانش هسته‌ای ندارد بنابراین ما دانش هسته‌ای را حراج نکردیم و در جاهای لازم ایستادگی کردیم. در مقابل تعهدات ما غرب باید تحریم‌ها را بردارد که البته قولش را داده‌اند.
     
    وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بیان کرد: ایران در مسئله هسته‌ای مقاومت کرد و نشان داد که زور دیگر پاسخگو نیست و غربی‌ها نیز دریافتند که ایران به دانش هسته‌ای دست یافته است و در نهایت خودشان پای میز مذاکره‌ آمدند نه اینکه ما را به پای میز مذاکره بکشانند.
     
    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دادوستدها در مسئله هسته‌ای لطمه‌ای به بنیان هسته‌ای ما وارد نکرده است، بیان کرد: تحقیق و توسعه در بالاترین سطح لحاظ شده است و ایران پایه‌ای از غنی‌سازی را به تثبیت رساند و این مسئله نشانه موفقیت ما در مذاکرات بود.
     
    وی با اشاره به اینکه پکیج قابل قبولی در توافق با غربی‌ها لحاظ شده است، بیان کرد: البته این مسئله به شرط پایبندی غرب به تعهدات خود است. پایان یافتن PMD که بر اساس دروغ شکل گرفته بود از نکات مورد تاکید در مذاکرات است و اگر پرونده مسئله PMD بسته نشود اجرای توافقات ادامه نخواهد یافت.
     
    وی با تحلیل سخنان رهبر انقلاب درباره نفوذ اظهار کرد: غرب می‌داند که نمی‌تواند کشورهای اسلامی را از بیرون هدف قرار دهد بنابراین برای نابودی ما تلاش می‌کند تا از درون تخریب کند که این کار از طریق پروژه نفوذ پیگیری می‌شود.
     
    لاریجانی تاکید کرد: نفوذ دشمن زمانی رخ می‌دهد که اختلافات داخلی در کشور وجود داشته باشد بنابراین با توجه به اینکه در سال همدلی هستیم باید در مسائل مختلف با هم وفاق داشته باشیم.
     
    وی با اشاره به اهمیت مسئله تولید تأکید کرد: از منبری‌ها خواسته‌ام به جوانان تاکید کنند این قدر به دنبال استخدام در مراکز دولتی نباشند چون مشکل اقتصاد با تولید حل می‌شود.
     
    رئیس مجلس شورای اسلامی باد کردن سیستم دولتی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: رهبر انقلاب تاکید دارند که دولت کوچک و چابک شود اما متاسفانه مقداری زیادی از بودجه نفت خرج سیستم دولت می‌شود.
     
    وی گفت: 85 درصد بودجه مملکت صرف مخارج جاری می‌شود و چیزی برای عمران باقی نمی‌ماند که باید فکری به حال این وضع کرد.

    منبع : فرهنگ نیوز

    نظرات بینندگان
    نظرات شما