دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • طرح نور فاز اول قانون جامع حجاب و عفاف است + ویدئو

  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

  • روحانی در اتاقCPR سیاسی خود و اصلاح طلبان بدنبال چیست؟

  • اظهارات سردار رشید درباره عملیات وعده صادق

  • نوجوانان یک مسجد نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی را سرود کردند +فیلم

  • پیش شرط های محاسبه عادلانه مالیات بر عایدی سرمایه

  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام

  • مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس

  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 131531
    تاریخ انتشار: 16/ارديبهشت/1398 - 12:40
    لاریجانی:

    برنامه های مختلف برای منزلت معلمان گرفته شود

    رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و در دیدار با جمعی از فرهنگیان مطرح کرد؛

    برنامه های مختلف برای منزلت معلمان گرفته شود


    رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و دردیدار با جمعی از فرهنگیان با اشاره به اینکه درسخنان وزیرآموزش‌وپرورش متوجه تغییرات در نظام آموزش‌وپرورش کشور شده‌ام، اظهار کرد: در نامه‌ای به رهبری مضرات تبلیغات کنکور برای کشور را نوشتم  لذا وزارت آموزش‌وپرورش باید در مورد از بین رفتن  ثمرات فعالیت‌هایش با توجه به وجود کنکور مدعی باشد.

    به گزارش مرکز امورهماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش،علی لاریجانی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و در دیدار با جمعی از فرهنگیان کشور اظهار کرد: یکی از جلساتی که محبوب و برایم دل‌نشین است، جلسات سالانه‌ای است که با معلمان نمونه و مدیران آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود و از زحمات و تلاش شما قدردانی می‌کنم.

    وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مسئله آموزش‌وپرورش یک مسئله زیر بنایی برای کشور است و آموزش‌وپرورش در حد امنیت کشورها موضوع حیاتی محسوب می‌شود و معلمان درعرصه‌های مختلف تعیین‌کننده سرنوشت مهم برای کشورهستند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکات مقام معظم رهبری در سخنرانی‌شان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، اذعان کرد: وزیر آموزش‌وپرورش و همکاران وی باید در تحقق فصل‌هایی که در سخنان ایشان وجود داشت، دقت کنند. مقام معظم رهبری بر حفظ منزلت معلمان، مسئله کنکور و نحوه گزینش محصولات آموزش‌وپرورش تأکید کرند که اولین باراست رهبری دراین موضوع با صراحت اظهارنظر کردند، اجرای سند تحول بنیادین، توجه به استعدادهای درخشان، صیانت از جایگاه دانشگاه فرهنگیان و مهارت‌آموزی در آموزش‌وپرورش از مسائل دیگری است که ایشان تأکید داشتند.

    پرداخت مطالبات معلمان رسانه‌ای نشود

    لاریجانی بابیان اینکه باید برای منزلت معلمان و جایگاه اجتماعی آنان برنامه‌های مختلفی در نظر داشت، گفت: در سفرهای استانی برخی از فرهنگیان در مورد این صحبت می‌کنند که از اعلام رسانه‌ای مطالبات ناراحت هستند و چرا از رسانه‌ها اعلام می‌شود؟ بهتر است که برای اینکه فرهنگیان ناراحت نشوند و صدمه‌ای نبینند مطالبات پرداخت شود اما اعلان رسمی وعلنی نشود و بسته‌ای تهیه شود که با رعایت امور باعث کرامت جایگاه معلمان در جامعه باشد.

    وی در ادامه اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی توجه زیادی به معلمان و بودجه آموزش‌وپرورش می‌شود و در بودجه سال ۹۸ افزایش بودجه برای آموزش‌وپرورش داشتیم و از کمیسیون آموزش خواستم تا با همکاری و برگزاری نشست با سازمان برنامه‌وبودجه، آموزش‌وپرورش و دیگر نهادهای مرتبط موضوع مطالبات معلمان پیگیری و راهکارهای لازم پیدا شود.

    صندوق ذخیره فرهنگیان پشتوانه‌ای برای آتیه فرهنگیان  است

    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان با مشکلاتی روبرو شد اما باید این صندوق برای آتیه فرهنگیان فعالیت کند و در بودجه امسال بندی آمده است که صندوق‌هایی که از این مورد هستند بررسی شود تا ازنظر مالی فربه گردند. صندوق ذخیره پشتوانه‌ای برای فرهنگیان است و کاری که مجلس می‌توانست انجام دهد، با صدوراین حکم انجام داد و اگر در مقام اجرا با مشکل روبرو شدید می‌توانید به مجلس رجوع کنید تا با دستگاه موردنظر موضوع حل شود.

    انتخاب معلم از دانشگاه‌های دیگر لحاظ شود

    لاریجانی بابیان اینکه در برخی از رشته‌ها در آموزش‌وپرورش کمبود نیروی انسانی وجود دارد، گفت: اگر ازنظر زمانی دانشگاه فرهنگیان نمی‌تواند این کمبود را کاهش دهد، از افرادی که در رشته‌های کارشناسی در دانشگاه‌های دیگر تحصیل‌کرده‌اند، معلم انتخاب کنید و برای شروع کار در آموزش‌وپرورش دوره‌های آموزشی ببینند.

    ضرورت حرفه‌آموزی به دانش آموزان

    وی مسئولیت اشتغال در شرایط فعلی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: با توجه به مسائلی که در شرایط اقتصادی کشور وجود دارد بنگاه‌های اقتصادی خرد و متوسط نقش بسیار مهمی دارند و در این میان اگر دانش آموزان حرفه‌ای را فرابگیرند به‌راحتی شاغل می‌شوند. همچنین برای تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای بودجه تخصیص داده‌شده است تا آموزش‌هایی که افراد را صاحب حرفه می‌کند در اولویت قرار دهیم و فردی که فارغ‌التحصیل می‌شود دارای حرفه باشد و باعلاقه وارد بازار کار شوند و البته باید دید بازار کار چه نیازهایی دارد تا افراد منطبق با نیازها وارد بازار کار شوند

    با مدیریت کنکور از استرس دانش آموزان کاسته شود

    رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه موضوع کنکور در کشور معضلی شده است، گفت: اخیراً با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای موضوع کنکور جلسه‌ای داشتم که درباره این مسئله که استرس دانش آموزان باید کاهش پیدا کند، ایده‌هایی مطرح شد و قرار شد مرکز پژوهش‌ها با کمک نهادهای مربوطه موضوع را در مدت یک ماه بررسی کنند و نتیجه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

    در نامه‌ای به رهبری مضرات تبلیغات کنکور برای کشور را بیان کردم

    وی در ادامه اضافه کرد: کنکور نحوه پرورش و خلاقیت دانش آموزان را تحت شعاع قرار می‌دهد چراکه ذهن دانش آموزان تنها به سمت کنکور کشیده می‌شود و معلم برای حل یک مسئله ریاضی برای دانش آموزان تلاش زیادی کند اما در مؤسسات کنکوری آموزش‌ها طوری است که بدون روش حل مسئله و تنها با آموزش روش تست‌زنی بدون مسائل برای دانش‌آموزان حل می‌شود و در نامه‌ای به رهبری مضرات تبلیغات کنکور برای کشور را نوشتم  لذا وزارت آموزش‌وپرورش باید مدعی باشد که ثمرات کارش باوجود کنکور به هدر می‌رود و برای کنکور بررسی کارشناسی انجام دهد.

    ثمرات کار آموزش‌وپرورش باوجود کنکور به هدر می‌رود

    رئیس مجلس بابیان اینکه از معلمان باسابقه برای مدیریت و اداره مدرسه استفاده شود، گفت: مدرسه محوری موضوع مهمی است که در آن می‌توان از افرادی که دارای تجارب زیاد و مدل‌های مختلف اداره مدرسه هستند، استفاده کرد.

    لاریجانی در ادامه افزود: در اجرای سند تحول بنیادین که ابعاد بسیار مهمی دارد، اولویت‌هایی را در نظر بگیریم که مجموعه اهدافی را که داریم محقق شود و بتوانیم افراد آگاه و با بصیرت از مدرسه فارغ‌التحصیل شوند البته این موضوع تنها به مدرسه مربوط نیست و همه جامعه باید در آن مشارکت کنند و تناسب مطالب درسی با نیازهای زمانه بسیار مهم است و مؤلفه‌های زمانی وقتی تغییر کرد باید پایه‌های تربیتی در آن بستر قرار بگیرد.

    توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرورش قدرت ابتکار

    رئیس مجلس بابیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث افزایش خلاقیت‌ها می‌شود گفت: در مجموعه آثار شهید مطهری خلاقیتی وجود دارد و اجتهاد خلاقانه‌ای از مسائل دارد و ویژگی مهم استاد مطهری همین ابتکار و خلاقیت در آثارش است. موضوع پرورش قدرت ابتکار مسئله مهمی در آموزش‌وپرورش است.

    حذف و کاهش تکالیف دانش آموزان

    لاریجانی با اشاره به برنامه‌های تحولی آموزش‌وپرورش ازجمله حذف و کاهش تکالیف دانش آموزان، بیان کرد: نظام‌های آموزشی در جهان بسیار تغییر کرده است و با توجه به سخنان وزیر آموزش‌وپرورش متوجه تغییرات در نظام آموزش‌وپرورش کشور شده‌ام. وقتی به دانش‌آموز می‌گوییم که با کمک معلم پژوهش کند دو نتیجه در پی دارد یکی اتکای نفسانی و دیگری این‌که معلم در مسیر درستی وی را هدایت می‌کند و اگر بخواهیم افراد به مدرسه علاقه داشته باشند نباید فقط به درست نوشتن و درس خواندن بگذرد.

    ضرورت تقویت حس مسئولیت‌پذیری در دانش آموزان

    رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آموزش‌وپرورش می‌توانیم مسئولیت‌پذیری را در جامعه و برای نسل آینده تقویت کنیم. یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مرتضی مطهری حس مسئولیت‌پذیری است که در وی وجود داشت و هر وقت متوجه انحرافی می‌شد کاملاً با مسئولیت با آن مورد برخورد می‌کرد.

    وی تصریح کرد: نقطه‌ضعف‌هایی در کار جمعی داریم که فقط از طریق آموزش‌وپرورش قابل‌حل نیست و معلمان پیشروان و نخبگان جامعه هستند و بیش از همه در مسائل کشور مخاطب هستند.

    ایران نقش سرافرازانه در دیپلماسی  دنبال می‌کند

    رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله فعلی کشور آن است که ما با افرادی دردسرساز درصحنه بین‌المللی مواجه هستیم که می‌خواهند برای ایران دردسر درست کنند، اما ایران نقش سرافرازانه در دیپلماسی  دنبال می‌کند.

    بدون ارزیابی شرایط کشور کاری نمی‌کنیم  که به آشفته بازی در منطقه کمک کند

    لاریجانی گفت: ما می‌دانیم که آن‌ها چه می‌کنند، اما مانند برخی رهبران جوان منطقه نیستیم که بدون ارزیابی شرایط کشور کاری نمی‌کنیم که به آشفته بازی در منطقه کمک ‌کند، البته که آن‌ها جنگی تمام‌عیار علیه ملت ایران سامان دادند و در کل صحنه بین‌المللی بی‌انضباطی را رایج کردند که تحت این عنوان آمریکا کاری به نظام‌های بین‌المللی ندارد و هر کاری را که می‌خواهد، انجام می‌دهد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممکن است این کارها موقتاً فوایدی برای آن‌ها داشته باشد، اما جایگاه این کشورها را در عرصه بین‌المللی تنزل می‌دهد و درباره ایران رفتاری همه‌جانبه یعنی عملیات روانی و فشار اقتصادی در همه‌جا راه انداخته‌اند که برخی آثار آن در کشور در زمینه تورم و فشار دیده می‌شود.

    وی در ادامه اضافه کرد: بخشی از فشار اقتصادی مربوط به تحریم نفتی، صادرات و حمل‌ونقل است که متأسفانه در ساختار بین‌المللی هم به دلیل ارتباط آمریکا با بخش‌های مختلف اقتصادی بر روی اراده آن‌ها اثر گذاشته است.

    رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که دو نوع عملیات روانی در داخل و خارج را پیگیری می‌کنند، افزود: اعلام کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند نفت از ایران صادر شود که قطعاً موفق نخواهند شد و خودشان هم این را می‌دانند. ترامپ با بن سلمان درباره نفت تماس می‌گیرد و آن را علنی می‌کنند، زیرا می‌دانند که کارهایشان شدنی نیست و با این اقدامات سعی می‌کنند بر روی قیمت نفت تأثیر بگذارند و درصحنه داخلی هم عملیات روانی راه می‌اندازند و برخی در داخل در دام آن‌ها می‌افتند.

    لاریجانی تأکید کرد: نکته‌ای که رهبری فرمودند مبنی بر توجه بر انسجام داخلی و پرهیز از پرداختن به مسائل داخلی دست چندم، موضوع مهمی است.

    وی افزود: وقتی دشمنی بزرگ داریم و کسانی هستند که می‌خواهند کیان ملت را هدف قرار دهند باید اختلافات را کم کنیم و حداقل آن را به‌عنوان یک تاکتیک دنبال کنیم. البته سلیقه‌ها متفاوت است، اما در مقابل دشمن باید در کنار یکدیگر باشیم.

    رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در عملیات روانی می‌گویند ایران نباید آب‌سنگین تولید کند و کشوری حق ندارد از ایران آب‌سنگین خریداری کند. درصورتی‌که طبق برجام ایران می‌تواند آب‌سنگین تولید کند اگر شما نمی‌خواهید، نخرید، اما  طبق توافق کار خلافی مرتکب نشده‌ایم.

    لاریجانی گفت: می‌گویند نباید به ما مواد اولیه داده شود دراین‌باره هم ما غنی‌سازی می‌کنیم اگر می‌خواهند از ما نخرند. می‌گویند این کارها را برای افزایش فشار در ایران انجام می‌دهند که البته چند کشور واکنش منفی نشان دادند. این‌ها همه یک نوع ساماندهی عملیات روانی است زیرا فشار علیه ما را پیگیری می‌کنند.

    وی در پایان افزود: این تحرکات از سر قدرت نیست آن‌ها کم آورده‌اند و مجبور هستند با عملیات روانی کارشان را پوشش دهند پس در این شرایط مسئله وفاق و انسجام داخلی موضوع حیاتی برای امروز ایران است که رهبری آن را به همه ملت ایران متذکر شده‌اند و امیدوارم به‌زودی مشکلات رفع می‌شود و ملت ایران می‌تواند با سرافرازی مسیر خود را ادامه دهد.
     

    منبع : اخبار اموزش و پروش

    نظرات بینندگان
    نظرات شما