دوشنبه 25 خرداد 1405 - Mon 15 Jun 2026
  • سید طالع باکویی / گلیرم کربلا

  • فیلم جدید از حمله به ضاحیه / فیلم

  • آمریکا اراده و توانی برای اجرای تعهدات خود ندارد

  • چرا اسرائیل به ضاحیه حمله کرد؟!

  • پرستوی یهودی و سقوط یک رئیس‌جمهور + عکس

  • انهدام هسته ۴ نفره تروریستی-تکفیری توسط وزارت اطلاعات

  • در بمباران‌ها خاموش بودند؛ امروز برای باخت تیم ملی فریاد می‌زنند

  • حاج قاسم کردستان که بود؟ + عکس

  • هدیه غافلگیرکننده سید مجید به فرزند شهید میرغفاری +عکس

  • حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه در بیروت +فیلم

  • هزینه‌های سرسام‌آور شکست ترامپ در برابر ایران

  • از اشک شوق تا هرج‌ومرج در خیابان‌های نیویورک / عکس

  • وقتی بهرام افشاری و هوتن شکیبا ستاره نشده‌ بودند

  • قیمت خودرو امروز یکشنبه ۲۴ خرداد

  • مترو تهران به بیمارستان‌های پایتخت متصل می‌شود

  • شنیده شدن صدای انفجار در تبریز

  • جزئیات جریمه مخدوشی پلاک در پایتخت

  • تگرگ آنکارا را سفیدپوش کرد / فیلم

  • شهادت مرزبان رشید هنگ مرزی چالدران در درگیری با گروهک پ.ک.ک+ عکس

  • جدول گروه A و B و C و D پس از پایان هفته اول

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 90484
    تاریخ انتشار: 25/اسفند/1396 - 12:58
    مهدی محمدی

    واکنش ایران به نقض برجام چگونه باید باشد؟

    تا همین امروز هم، اطمینان امریکا از اینکه خروج از برجام هزینه ای ندارد و ایران به تعهداتش به امید آب باریکه ای از ناحیه اروپا ادامه خواهد داد.

     واکنش ایران به نقض برجام چگونه باید باشد؟

    این موضع آقای عراقچی که "اگر امریکا از برجام خارج شود ایران هم از آن خارج خواهد شد" گامی در مسیر درست است.

    رییس جمهور حدود یک ماه قبل در موضعی صد درصد متفاوت گفته بود اگر امریکا از برجام خارج شود ایران در برجام خواهد ماند. امیدوارم صحبت آقای عراقچی "سیاست دولت"باشد و آقای رییس جمهور موضع خود را تغییرداه باشد.

    تا همین امروز هم، اطمینان امریکا از اینکه خروج از برجام هزینه ای ندارد و ایران به تعهداتش به امید آب باریکه ای از ناحیه اروپا ادامه خواهد داد، عامل اصلی حرکت امریکا به سمت به هم زدن چارچوب برجام بوده است. منتها اینجا دو نکته ظریف هست.

     
    اول اینکه این تهدید باید معتبر باشد و معتبر نخواهد شد الا اینکه مقدمات فنی "پاسخ برجامی" به امریکا از هم اکنون مهیا شود.

    اهل فن می دانند که داستان در اینجا بسیار فراتر از بحث هایی نظیر آماده شدن برای تولید سوخت کشتی ها و زیردریایی هاست.

    و نکته دوم، خروج امریکا از برجام را فقط به معنای ویو نکردن تحریم های برجامی نباید در نظر گرفت.

    تحریم گسترده اقتصاد کشور به هر بهانه، به همان میزان "نقض برجام" است و باید واکنشی مشابه دریافت کند.

    منبع : حامیان ولایت

    نظرات بینندگان
    نظرات شما