شنبه 24 آبان 1404 - Sat 15 Nov 2025
  • واکنش مشاور روحانی به یک خبر و پاسخ کیهان

  • تصمیم تاریخی امام خامنه‌ای چگونه ایران را یک قدرت جهانی کرد؟ +عکس

  • لگدمال‌کردن پرچم اسرائیل اونم تو جام جهانی شمشیربازی ،

  • وضعیت سد امیرکبیر - ۱۹ آبان

  • صحن علنی مجلس - 20 آبان

  • تلف شدن یکد قلاده ببر الیمالات نور در مازندران

  • ابراز همدری رهبر معظم انقلاب با خانواده صابر کاظمی

  • همایون ارشادی آسمانی شد

  • رضا پهلوی، پسر تبعیدی شاه ایران، خود را در نقش منجی می‌بیند

  • دستور اژه‌ای برای پیگیری پرونده بانک آینده تا نتیجه نهایی

  • شهر دیجیتالی «‌نئوم» بن سلمان؛ واقعیت است یا سراب؟

  • اسرائیل به این زودی‌ها وارد درگیری مجدد با ایران نمی‌شود

  • حضور رئیس جمهور در تمرین تیم ملی فوتبال شب گذشته

  • در پرسپولیس در حال جنگیدن هستیم

  • عیار اوسمار با شکست استقلال خوزستان مشخص نمی‌شود

  • زیردریایی گمشده نازی‌ها در اعماق اقیانوس پیدا شد؛ آیا هیتلر واقعا به آمریکای جنوبی گریخت؟

  • دستور وزارت خارجه «نتانیاهو» در مورد شهردار جدید نیویورک/اسرائیل به دنبال یک استراتژی پس از پیروزی «ممدانی»

  • هیچ دختری نمی‌تواند با ما ازدواج کند

  • بازی‌های کشورهای اسلامی 2025 ریاض ؛ مسابقات تنیس روی میز بانوان

  • چهارمین همایش بین المللی طب نظامی کشورهای عضو شانگهای

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 86883
    تاریخ انتشار: 09/بهمن/1396 - 14:03
    سید محمدمحسن میرداماد؛

    طوسی مقام رسمی نداشته است/ پرونده سعید طوسی!

    در رابطه با پرونده طوسی شاهدی جز مدعیان نیست

    طوسی مقام رسمی نداشته است/ پرونده سعید طوسی!

    ۱_ من از پرونده طوسی جز همین مطالب تلگرامی اطلاعات دیگری ندارم و گمان نمی کنم شما عزیزان نیز بیشتر بدانید ۲_ از امام صادق علیه‌السلام پرسیدند چرا برای اثبات قتل دو شاهد عادل کافی است ولی برای اثبات زنا ولواط چهار شاهد عادل باشرایط خاص؟ فرمودند زیرا در زنا ولواط آبرو ریزی بیشتری دارد وننگش برای خانواده‌ها ابدی خواهد بود وقتی اسلام گفته چهار شاهد عادل باید باشد یعنی چیزی که علنی انجام شده باشد ما در موارد غیر علنی(زنا ولواط) از طرف شارع موظف به عدم افشا هستیم تا اشاعه فحشا نشود. خصوصاً اینکه اگر کسی واقعا دیده وشهادت بدهد وتعداد چهار نفر نباشد شاهد یا شهود «حد قذف» می خورند بنا بر این شارع مصر است این گونه مسائل افشا نشود . اگر در مرئی چهار نفر یا بیشتر واقع شد یعنی علنی شد باید برخورد شدید شود «ولاتاخذوا بهما رافه» هر حقوق خوانده ای مانند صادقی هم این مسئله را می داند. بعضی می خواهند از عدم برخورد طبیعی قانونی وشرعی با این مسئله سوء استفاده کنند وبگویند بخاطر اینکه فلانی وفلانی گفته اند (نه چون قانون وشرع می گوید وقابل اثبات نیست)مجازات لواط در خصوص او اجرا نشده است ۳_ عدم مجازات کسی که متهم به موارد حدود شده باشد ولی اثبات نشده باشد دلیل بر عدم ارتکاب فعل نیست. ممکن است (که بسیار پیش می آید) به دلیل عدم اقامه بینه کافی باشد. همانطور که می‌دانید در اسلام درجرایمی که منجر به حدشرعی خواهد شد احتیاط زیادی شده است واین روایت بارها در این مباحث گفته می‌شود «الحدود یدرء بالشبهات» یعنی حدود با اندک شبهه ای برطرف می شود. اما زمانی که جرم اثبات شد، باید علنی ومقابل همه، «حد» جاری شود فلیشهد عذابهما طایفه من المومنین قیامت هم برای این است کسی که از چنگ قاضی ظاهری با انکار وعدم اقامه بینه کافی(شاهد عادل) فرار کرده دیگر از قاضی واقعی مفری ندارد. طوسی در قیامت : اگر واقعا کاری نکرده چه کسی می تواند تاوان آبرویش را بدهد جز خدا واگر کاری کرده چون در دنیا قابل اثبات نیست فقط خدا می تواند در محکمه عدلش او را محاکمه کند ۴_ در پرونده طوسی مانند سایر پرونده های از این دست ممکن است واقعا ارتکاب جرم صورت گرفته باشد ولی به دلیل عدم اقرار بلکه انکار شدید متهم و عدم وجود بینه کافی ( شاهد عادل) طرف تبرئه هم شود. ۵_ در سندی که صادقی منتشر کرده است آیت الله آملی لاریجانی به مشاور خویش دستور می دهد با دقت پرونده را ملاحظه کرده و نظر خویش را اعلام کند. معنی این کار اعمال نفوذ است؟ یادمان نرود در خصوص اتهام طوسی الف-اقرار نکرده است ب-شاهدی هم بجز مدعیان نیست ج-چندین سال گذشته وپزشکی قانونی هم نمی تواند نظر بدهد تا بگوییم شاید موجب علم قاضی شود چگونه می شود اتهامات به طوسی اثبات شود؟ ۶ _طوسی مقام رسمی نداشته است تا بگوییم بخاطر مقامش ملاحظه اش را کرده اند. او قاری بین‌المللی قرآن، کارشناس شورایعالی قرآن، آموزگار کلاس‌های قرآن با تمرکز بر آموزش نوجوانان بوده است همین نکته اینجاست: رهبری برای حفظ خود از شایعات وجو سنگینی که مدتها است به وجود آمده است باید چکار کند؟ دستور بدهد اورا بخاطر افکار عمومی به جرمی که اثبات نشده( ولو ممکن است در واقع انجام شده باشد) مجازات کنند تا خود از اتهام دخالت در پرونده برهد. این خوب است؟ این که خلاف دستور شرع وقانون است. آخر این که خود دقیقا ضد عدالت است و رهبری را از ولایت ساقط می کند. کجای اسلام افکار عمومی وجوسازی های درست یا نادرست معیار حکم قضایی است؟ اتفاقاً در این گونه هیجانهای افکار عمومی ،قدرتمندان بی تقوا دیگران را قربانی می کنند تا افکار عمومی را فریب بدهند.

    منبع : حامیان ولایت

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما