یکشنبه 18 آبان 1404 - Sun 09 Nov 2025
  • کشتار «جاده‌ی مرگ»

  • صمیمانه با «صادقانه»‌های رئیس‌جمهور

  • مهم‌ترین اقدام نظام اقتصادی، اصلاح شبکه بانکی است

  • سهم سنوار در انتخاب ممدانی

  • وقتی تله دیپلماسی در خدمت جنگ و ترور بکار گرفته می‌شود

  • انتصاب سرپرست از کارکنان دستگاه‌های دیگر ممنوع شد

  • راه‌پیمایی یوم‌الله 13 آبان در تهران/ طنین شعار «مرگ بر آمریکا» +عکس و فیلم

  • تسخیر سفارت هویت حقیقی دولت آمریکا را روشن کرد / سیزده آبان از نظر تاریخی، روز افتخار و پیروزی است+صوت و فیلم

  • دشواری‌های آمریکا و اسرائیل در مواجهه با ایران

  • با تکیه بر آمریکا خود را در معرض خطر قرار ندهید

  • صلح‌خواهی نمایشی با جنگ‌افروزی ساختاری

  • شهید کربلایی :آمده‌ام نذرم را ادا کنم! +عکس

  • شرم‌آور نیست؟ البته که هست!

  • نگاهی به گزارش رسمی اسرائیل از حجم تلفات خود

  • وعده‌های دروغ جریان غربگرا از برجام تا FATF

  • پایان برجام و خواب‌های آشفته پسابرجامی!

  • میرزای نائینی معتقد به تشکیل «حکومت اسلامی» و مسئله «ولایت» بود /تعبیر امروزی جمهوری اسلامی همان حکومت مدنظر میرزای نائینی است +صوت وفیلم

  • بدون رفع تحریم‌ها ایران هیچ توافقی با آمریکا نمی‌کند

  • نمی‌توانید با این قصه‌ها مرا فریب دهید؛ وقتی نخست‌وزیر شدم، دیدم هیچ طرحی درباره ایران آماده نکرده بودید

  • جنگ روانی، سه ضلع از چهارضلع راهبرد ترامپ

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 84615
    تاریخ انتشار: 19/دي/1396 - 17:32
    فرهنگی

    فیلشاه داستانی فانتزی در طراحی‌ها دارد

    طبسی در روند تولید «فیلشاه» گفت: در انیمیشن‌های بین المللی با توجه به بودجه‌های زیاد و زمان زیادی که در اختیارشان است گاهی شاهد هستیم که یک سال روی یک انیمیشن وقت می‌گذارند.

    فیلشاه داستانی فانتزی در طراحی‌ها دارد

    هادی طبسی، طراح کاراکتر و لوکیشن «فیلشاه» درباره این انیمیشن سینمایی که محصول جدید گروه «هنرپویا» است و در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های رئال در بخش مسابقه به رقابت می‌پردازد، گفت: فضای داستانی این اثر در قاره آفریقا می‌گذرد و شامل بیش از ۶۰ کاراکتر انسانی و حیوانی و بیش از ۳۰ لوکیشن فضای طبیعت و شهری است. «فیلشاه» داستانی فانتزی و فضای متنوعی در طراحی‌ها دارد.

    «فیلشاه» پیچیدگی خاصی دارد

    وی افزود: طراحی کاراکترها و لوکیشن‌های این مجموعه در مدت بیش از ۵ ماه با همکاری رسول زرین انجام شد. «فیلشاه» پیچیدگی‌های خاص خودش را در طراحی داشت. ما اتودهای زیادی برای رسیدن به کاراکترها نهایی این اثر زدیم و تلاش کردیم علاوه بر اینکه کاراکترهای این انیمیشن خاص باشند، به نوعی طراحی شوند که مخاطبان به خصوص کودکان و نوجوانان بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

    توجه به فرهنگ مردم آفریقا در طراحی رنگ

    این هنرمند ادامه داد: در رفرنس‌هایی که برای طراحی کاراکتر و لوکیشن‌ها مورد بررسی قرار دادیم به این موضوع برخوردیم که در مجسمه‌ها و شمایل‌های آفریقایی خیلی زیاد از شکل مکعب و به طور کلی اشکال تیز استفاده می شود، برای همین ما این نکته را در طراحی‎های خود پیاده کردیم. همچنین در فرهنگ مردم آفریقا در نوع پوشش و دیگر موارد شاهد تنوع فرم و رنگ هستیم، برای همین در طراحی لباس‌ها و فضاها این موضوع را انعکاس دادیم.

    فیلشاه با نیم درصد بودجه انیمیشن هالیوودی ساخته شد

    طبسی در ادامه در مقایسه روند تولید «فیلشاه» با انیمیشن‌های سینمایی هالیوودی گفت: در انیمیشن‌های بین المللی با توجه به بودجه‌های زیاد و زمان زیادی که در اختیارشان است گاهی شاهد هستیم که مثلا چندین نفر به مدت یک سال روی کانسپت‌های طراحی و بک گراند یک انیمیشن وقت می‌گذارند. اما ما در ایران با توجه به محدودیت های زمان و بودجه، عملاً این امکان را نداریم و باید توجه داشته باشیم که «فیلشاه» با بودجه ای به اندازه نیم درصد هزینه تولید جدیدترین انیمیشن هالیوودی ساخته شده است اما از لحاظ فنی و کیفیت در نقطه مطلوبی قرار دارد.

    وی در ادامه تاکید کرد: «فیلشاه» تجربه خیلی خوبی برای من بود. من هیچ وقت فکر نمی کردم که بتوانم در عرض این مدت کوتاه، این تعداد کاراکتر و لوکیشن را طراحی کنم ولی این کار شدنی بود. ما اکنون به جایی رسیدیم که بتوانیم در زمان کم و با بودجه ای محدود؛ نمره قابل قبولی در طراحی کاراکترها بگیریم.

    فیل‌های پیر و شکارچی‌ها برایم جذاب‌تر بودند

    این هنرمند در مورد سختی‌های طراحی کاراکتر در پروژه «فیلشاه» گفت: داستان این فیلم طوری است که کاراکتر فیل زیاد دارد. قرار بود فیل‎ها شخصیت‌های زیادی داشته باشند و همین موضوع پیچیدگی طراحی را زیاد می‌کرد. جذابترین کاراکترهای «فیلشاه» برای من فیل‌های پیر بودند. من تاکنون یک فیل هم پیر طراحی نکرده بودم و در این کار به فرم های جدیدی رسیدم. طراحی کاراکتر شکارچی‎های آفریقایی هم برای من جذاب بود. طراحی کاراکتر شاد فیل و موش هم ازجمله کارهای پرچالش این پروژه بود. قرار گرفتن این دو در کنار هم با اندازه های کاملاً مختلف، مشکلات متعددی را برای کارگردان هنگام دکوپاژ ایجاد می‎کرد، برای همین ما باید نکات مختلفی را در طراحی آنها مدنظر قرار می‎دادیم.

    بنابراین گزارش، «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان، تهیه‌کنندگی حامد جعفری و مدیریت تولید مهدی پاکدل، جدیدترین محصول گروه «هنرپویا» یکی از مهم ترین آثار منتخب جشنواره سی و ششم فیلم فجر است که امیدهای زیادی برای کسب سیمرغ دارد و کارشناسان این انیمیشن سینمایی را پدیده امسال جشنواره می خوانند.

    فیلمنامه این اثر که به عنوان تنها انیمیشن سینمایی در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد به قلم محمدباقر مفیدی‌کیا، محمدعلی رمضان‌پور و هادی محمدیان نوشته شده است. از دیگر عوامل این اثر می‌توان به جواد جنتی، جانشین تهیه‌کننده؛ هادی اسماعیلی، دستیار تهیه و مدیر ارشد بازاریابی و فروش؛ حسن ایوبی، تدوینگر؛ حسین مهدوی، صداگذاری و میکس؛ ستار اورکی، موسیقی و تنظیم؛ سعید شیخ‌زاده، مدیردوبلاژ؛ هادی فیروزمندی، مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی و وحید محرابیان، مدیر رسانه‎های مجازی اشاره کرد.

    منبع : سینما پرس

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما