چهارشنبه 21 آبان 1404 - Wed 12 Nov 2025
  • لگدمال‌کردن پرچم اسرائیل اونم تو جام جهانی شمشیربازی ،

  • وضعیت سد امیرکبیر - ۱۹ آبان

  • صحن علنی مجلس - 20 آبان

  • تلف شدن یکد قلاده ببر الیمالات نور در مازندران

  • ابراز همدری رهبر معظم انقلاب با خانواده صابر کاظمی

  • همایون ارشادی آسمانی شد

  • رضا پهلوی، پسر تبعیدی شاه ایران، خود را در نقش منجی می‌بیند

  • دستور اژه‌ای برای پیگیری پرونده بانک آینده تا نتیجه نهایی

  • شهر دیجیتالی «‌نئوم» بن سلمان؛ واقعیت است یا سراب؟

  • اسرائیل به این زودی‌ها وارد درگیری مجدد با ایران نمی‌شود

  • حضور رئیس جمهور در تمرین تیم ملی فوتبال شب گذشته

  • در پرسپولیس در حال جنگیدن هستیم

  • عیار اوسمار با شکست استقلال خوزستان مشخص نمی‌شود

  • زیردریایی گمشده نازی‌ها در اعماق اقیانوس پیدا شد؛ آیا هیتلر واقعا به آمریکای جنوبی گریخت؟

  • دستور وزارت خارجه «نتانیاهو» در مورد شهردار جدید نیویورک/اسرائیل به دنبال یک استراتژی پس از پیروزی «ممدانی»

  • هیچ دختری نمی‌تواند با ما ازدواج کند

  • بازی‌های کشورهای اسلامی 2025 ریاض ؛ مسابقات تنیس روی میز بانوان

  • چهارمین همایش بین المللی طب نظامی کشورهای عضو شانگهای

  • بازدید مردم از نمایشگاه هوافضا سپاه پاسداران

  • جناب مرعشی، این عرصه جولانگه شما نیست!

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 413393
    تاریخ انتشار: 21/آبان/1404 - 09:05

    اتصال ۲ دریا با قطار برقی پرسرعت

    مصر مرحله آزمایشی راه‌اندازی اولین خط قطار برقی پرسرعت را آغاز کرد که بین مناطق السخنه، العلمین و مرسی مطروح در حال اجرا است.

    اتصال ۲ دریا با قطار برقی پرسرعت

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ،مرحله آزمایشی این پروژه را مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر در مجمع «ترانس ام‌ای‌ای ۲۰۲۵» (TransMEA ۲۰۲۵) در قاهره افتتاح کرد که شامل کریدوری به طول ۶۶۰ کیلومتر در سراسر کشور مصر در هر دو مسیر، از دریای سرخ تا دریای مدیترانه، است. مصر اکنون با اجرای این پروژه اولین مسیر بین ساحلی خود را خواهد داشت. این راه‌آهن شامل ۲۱ ایستگاه است که به شهرهای بزرگ، مناطق صنعتی و مقاصد گردشگری خدمات‌رسانی خواهد کرد و سرعت قطارها نباید از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت فراتر رود. به دلیل ماهیت یکپارچه آن، سایر سیستم‌های ریلی بزرگ مانند سیستم قطار سبک قاهره، خط ۶ مترو یا سیستم مونوریل غرب نیل به‌طور مستقیم به این سیستم متصل خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود این خط آهن روزانه به یک میلیون مسافر خدمات ارائه دهد و سالانه چهار میلیون تن بار حمل کند. پروژه قطار پرسرعت، مصر را قادر می‌سازد تا زیرساخت‌های لجستیکی را بهبود بخشد. این خط از سیستم‌های کشش الکتریکی پاک برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفظ محیط زیست استفاده می‌کند. بعلاوه، این خط با ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم، به اشتغال در مصر کمک می‌کند. سایت ریل‌وی ساپلای گزارش کرد، ناظران صنعت، این پروژه را حرکتی پیشگامانه به سمت اتصال منطقه‌ای می‌دانند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما