یکشنبه 29 تير 1404 - Sun 20 Jul 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • آیا موج دوم جنگ جمهوری اسلامی و صهیونیست ها در راه است؟

  • از «وکالت تسخیری متجاوز» تا تسلیح حقیقی دشمن

  • ترامپ قلدری باج‌گیر است که حتی در مذاکره باید با اسلحه سراغش رفت

  • ایران نه‌تنها از آمریکا نمی‌ترسد بلکه آن را می‌ترساند/خداوند نصرت ملت ایران را تضمین کرده است+عکس و فیلم

  • روایت شهید حاجی زاده از مسیر پیشرفت در صنعت موشکی ایران/ رهبر انقلاب یک روند چند ساله جلوی چشمشان هست +فیلم

  • دسته‌گل‌های شما یکی دو تا نیست جناب ظریف!

  • بیانیه است یا دیکته اسرائیل و آمریکا؟!

  • موشک‌های ایران باعث شد اسرائیل درخواست آتش‌بس دهد+فیلم

  • مکانیسم ماشه کاغذ پاره است فریب نخورید!

  • چشم‌انداز فروپاشی اسرائیل از نگاه کارشناس پیشین بانک جهانی +عکس

  • انسجام آری؛ تسلیم خیر؛ استحاله هم هرگز!

  • خورشید در میانه آن شب طلوع کرد

  • مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (ع) در حسینیه امام خمینی با حضور رهبر انقلاب + فیلم

  • تمجید خاص یک رئیس جمهور خارجی از رهبر انقلاب

  • مدیریت یک جنگ فقط با ۳ پیام

  • وعده صادق رهبر انقلاب شوک بزرگ به «ترامپ» و «نتانیاهو» بود

  • معمای برآشفتگی نتانیاهو و ترامپ

  • تهدیدکننده رهبری و مرجعیت حکم محارب دارد +سند

  • تشییع باشکوه شهدای اقتدار ایران؛ نماد وحدت و استکبارستیزی ملت/ حضور رئیس‌جمهور در جمع حاضرین مراسم +عکس و فیلم

  • از دکترین تا راهبُرد نظامی آیت‌الله خامنه‌ای در جنگ ۱۲ روزه

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 405425
    تاریخ انتشار: 28/تير/1404 - 14:04

    در سینما بخند، در نمایش خانگی گریه کن

    شبکه نمایش خانگی در سال‌های گذشته توانسته است ذائقه مخاطب را از آثار صرفاً کمدی به سمت آثار جنایی و اجتماعی هدایت کند و در این مسیر نیز موفق عمل کرده است، به‌طوری‌که بیشترین تولیداتش به این سمت گرایش یافته‌اند. در مقابل، سینما همچنان در فضای آثار کمدی باقی مانده.

    در سینما بخند، در نمایش خانگی گریه کن

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس ،

    در سال‌های ابتدایی دهه ۱۴۰۰، نمایش خانگی به یار غار مخاطبان تبدیل شد؛ بسترهایی مانند فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت نقش مهمی در جلب توجه طیف وسیعی از مخاطبان ایفا کردند. در این میان، یکی از ژانرهایی که در دل این رابطه شکل گرفت و رشد کرد، ژانر جنایی بود.
    وقتی که ذائقه سازی کلید خورد
    از سریال‌هایی مانند «ملکه گدایان» تا «وحشی» که این روزها فصل اول آن به پایان رسید و در آستانه پخش فصل جدید قرار دارد، ژانر جنایی سهم پررنگی در جدول پخش و اقبال عمومی داشته است. موفقیت سریال «وحشی» و انتظار مخاطبان برای ادامه آن، نشان‌دهنده محبوبیت این ژانر در فضای نمایش خانگی است. به‌ویژه از اواسط دهه ۱۴۰۰، مسیر تولیدات به‌وضوح به سمت این دست از آثار حرکت کرده است.
    جنایی جای خنده را گرفت
    از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳، روند تولید آثار جنایی رو به رشد بوده و از دو اثر اولیه یعنی «قورباغه» و «ملکه گدایان» به ۱۰ اثر در سال ۱۴۰۳ رسیده‌ایم. این آثار عبارت‌اند از: «زخم کاری ۳ و ۴»، «ازازیل»، «داریوش»، «دختران کوچه غم»، «گردن‌زنی»، «جان‌سخت»، «بازنده»، «غربت»، «بلیت یک‌طرفه» و «جنگل آسفالت». طی این پنج سال، به ترتیب ۲، ۳، ۵، ۹ و ۱۰ اثر در ژانر جنایی تولید شده که در مجموع به ۲۹ اثر می‌رسد؛ یعنی ۳۴ درصد از کل آثار پنج سال گذشته.
     
    کمدی، در نمایش خانگی دوم شد
    در رتبه دوم، ژانر کمدی با ۲۲ اثر قرار دارد که ۲۵ درصد از کل تولیدات را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب، ۶۰ درصد از تولیدات شبکه نمایش خانگی طی این بازه، به دو ژانر جنایی و کمدی اختصاص داشته و در مجموع، نزدیک به ۵۱ اثر در این دو ژانر ساخته شده است.

    در کنار این دو ژانر، حدود ۹ اثر در ژانر تاریخی و ۸ اثر نیز در حوزه کودک و نوجوان توسط سه پلتفرم پرمخاطب نماوا، فیلیمو و فیلمنت تولید شده است.

    نمایش خانگی موفق در ذائقه سازی

    در نقطه مقابل، در سال‌های ابتدایی این دوره (۱۳۹۹ و ۱۴۰۰)، دو ژانر ملودرام و کمدی پرمخاطب‌ترین بودند. اما با ذائقه‌سازی رسانه‌ها و استقبال مخاطبان از هیجان و معما، ژانر جنایی نیز در کنار کمدی به یکی از دو قطب اصلی محتوای پرمخاطب شبکه نمایش خانگی تبدیل شده است.لازم به ذکر است که در سینما فیلم‌های کمدی پرمخاطب هستند اما در شبکه نمایش خانگی فیلم‌هایی با ژانر جنایی و اجتماعی.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما