دوشنبه 27 اسفند 1403 - Mon 17 Mar 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • ما فقط حوثی‌ها را پاسخگو نخواهیم کرد، بلکه ایران و حامیان آن را نیز پاسخگو خواهیم کرد

  • سرقت اردوغان از گاز گلخانه‌ای ایران

  • ناگفته های تجمع حجاب

  • ستاره پرسپولیس بازی تیم ملی را از دست داد

  • لبنان در مسیر عادی‌سازی روابط؟!

  • طرح ترافیکی نوروز از فردا آغاز می‌شود

  • یک ساعت پیش بابا از امامدام انتقاد کردم که چرا باید با آقای منتظری این کار را بکند؟/ مهدی که زندان بود مامان خیلی با بابا دعوا می کرد

  • ما با پیشنهاد آتش‌بس موافقیم/ اگر با واشنگتن در زمینه انرژی به توافق برسیم، گاز روسیه را به اروپا باز خواهیم گرداند.

  • چها«قاشق‌زنی» چهارشنبه‌سوری در قزوین

  • عجیب ترین پل دنیا در ژاپن

  • پیچیدگی مواجهه با واسطه‌گری روسیه

  • سوریه در میانه ناآرامی و اتحادی تاریخی!

  • وارونگی «پایان تاریخ» ترامپ، کاتالیزور است

  • بغض و دلتنگی مریم سعادت برای شخصیت عروسکی «زی‌زی گولو»

  • روایت جدید اینترنشنال از ماه رمضان در ایران

  • اصرار قلدرها به مذاکره برای تحمیل توقعاتشان است؛ ایران نخواهد پذیرفت/ یکی از خطرناکترین مسائل در مدیریت‌ها، عدم تصمیم‌گیری و ترک‌فعل است+ فیلم

  • رونالدو با رکورد جدید و بی نظیر به دیدار استقلال می آید

  • حمایت یک مفسد اقتصادی از موزیک جدید ساسی مانکن/ حنجره‌ شیطانی که فقط برای ابتذال و توهین به مقدسات می‌خواند+عکس و فیلم

  • استقلال با مشکل روبرو شد/سه بازیکن اصلی استقلال غایب هستند+اسامی

  • ترامپ: نامه به رهبر ایران را دیروز ارسال کردم/نمایندگی ایران در نیویورک: تاکنون نامه‌ای از سوی ترامپ دریافت نکرده‌ایم

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 331962
    تاریخ انتشار: 19/بهمن/1401 - 17:22

    وزیر کشور نخستین مسافر خط ۲ مترو شیراز شد

    فاز نخست خط ۲ مترو شیراز که سالیان سال اهالی این کلانشهر انتظار آن را می‌کشیدند با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به بهره‌برداری رسید و مسافرگیری این خط از ایستگاه میدان امام حسین(ع) در مرکز این کلانشهر به سمت ایستگاه میدان قهرمانان (میانرود) در جنوب شهر انجام شد.

    وزیر کشور نخستین مسافر خط ۲ مترو شیراز شد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از  ایرنا، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، وزیر کشور را در این آیین که چهارشنبه همزمان با دهه فجر برگزار شد، همراهی می‌کرد.

    خط ۲ مترو کلانشهر شیراز با حدود ۱۵.۱ کیلومتر طول از میدان شکوفه در میانرود (شهرک بهارستان) در جنوب این شهر آغاز شده و پس از طی کردن میدان قهرمانان و تقاطع کمربندی و بلوار عدالت، عادل آباد، بزرگراه رحمت، تقاطع غیر همسطح امیرکبیر، میدان بسیج(فرودگاه)،چهارراه گمرک و پانزده خرداد (پارامونت) به میدان امام حسین (ع) (ستاد) می رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع دارد، سپس با طی کردن در مسیر پارک آزادی، میدان گاز، خیابان حر، میدان اطلسی و چهارراه حافظیه در فازهای بعدی به میدان گلستان (کلبه سعدی) منتهی می‌شود.

    قطار شهری شیراز به طول ۹۰ کیلومتر تعریف شده که خط ۲ آن به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود با ۱۳ ایستگاه به خط یک مترو این کلانشهر متصل می‌شود.

    عملیات اجرایی خط ۲ مترو شیراز از سال ۹۳ آغاز شد و طی حدود یکسال اخیر تکمیل این خط با تاکید دولت سیزدهم بر توسعه حمل و نقل شهری و تخصیص به موقع اعتبارات با جدیت بیشتری دنبال شد.

    ۵۰ درصد هزینه توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها توسط دولت تامین می شود که این مهم در یکسال گذشته برای گسترش حمل و نقل ریلی در سطح کلانشهر شیراز در اولویت دولت سیزدهم قرار داشت.

    خط یک قطار شهری شیراز پیش از این به طول ۲۴.۵ کیلومتر،محدوده شرق را به غرب کلانشهر شیراز متصل کرده است.

    خط یک مترو این شهر شرق و غرب شیراز که شهری طولی است را به یکدیگر متصل کرده و جای خالی یک خط مترو دیگر که پیمودن شمال تا جنوب این کلانشهر را برای شهروندان تسهیل کند همواره احساس می‌شد که افتتاح فاز ۲ مترو این شهر در هشتمین روز از دهه فجر امسال این رویای دیرینه اهالی شیراز را به واقعیت تبدیل کرد.

    سازمان قطار شهری شیراز در سال ۸۰ آغاز به کار کرد و کلنگ خط یک مترو این شهر یکسال بعد در سال ۸۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۱۲ سال، مرحله نخست این خط به طول ۲۴.۵ کیلومتر در سال ۹۳ به بهره برداری رسید و در سال ۹۶ فاز بعدی این مسیر تکمیل شد.

    مترو شیراز در ۶ خط طراحی شده که حدود ۹۰ کیلومتر طول دارد و طی قریب به ۲ دهه‌ای که از شروع احداث قطار شهری شیراز می گذرد تنها یک خط آن و حدفاصل میدان گلسرخ تا میدان احسان به بهره برداری رسیده بود که چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ فاز نخست خط ۲ این شهر نیز به بهره برداری رسید.

    عملیات اجرایی خط سه قطار شهری شیراز نیز مردادماه ۱۳۹۹ در آیینی آغاز شد.

    در آن زمان این نوید داده شد که فاز اول خط سه قطار شهری شیراز نیز به طول ۹ کیلومتر با سه ایستگاه در طول پنج سال به بهره برداری برسد که در نهایت فاز تکمیلی این پروژه ۱۲ کیلومتر با هشت ایستگاه خواهد بود.

    خط سه قطار شهری شیراز در ادامه خط یک مترو قرار دارد و مزایای تکمیل آن این است که ایستگاه راه آهن شیراز - اصفهان با خط راه‌آهن بین شهری یک سکوی مشترک خواهند داشت و همین محل اتصال امکان ارتباط ریلی بین شیراز و شهرهای همجوار و شهرهایی را که در امتداد راه آهن بین شهری قرار دارند فراهم می کند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما