دوشنبه 26 خرداد 1404 - Mon 16 Jun 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • لایو خبرنگار صدا وسیما در زمان حمله اسرائیل

  • خبرنگار صداوسیما: تعدادی از همکارانم مجروح شده‌اند +فیلم

  • حمله اسرائیل به چیتگر و حوالی ایران مال

  • حمله اسرائیل به چیتگر و حوالی ایران مال

  • سفارت ما در تل‌آویو، خسارت جزئی وارد شده

  • سپاه پاسداران با تاسیسات رافائل چه کرد/رافائل شاهرگ حیاتی اسرائیل است

  • تخریب منزل پدری لاله و ستاره اسکندری در حمله روز گذشته اسرائیل داد.

  • ساقط شدن دو پهپاد متخاصم بر فراز آسمان زنجان + عکس

  • حمله رژیم صهیونیستی به مشهد/المیادین: به یک هواپیمای سوخت‌رسانی ایرانی در فرودگاه مشهد حمله شده/ فارس: وقوع ۲ انفجار در مشهد

  • پدافند شبانه تهران

  • انفجار مهیب در محدوده خیابان ولیعصر تهران

  • تخریب گسترده در بت‌یام درپی حمله موشکی ایران

  • حمله اسرائیل به حوالی همت، اکباتان، بلوار کشاورز، نیاوران، محله آشتیانی، هاشمی، نیروی هوایی، سهرودی، بوستان ولایت و ولیعصر تهران

  • موج جدید عملیات وعده صادق3 علیه سرزمین های اشغالی/بلافاصله پس از تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به کشورمان

  • رهبر انقلاب : اسرائیل منتظر مجازاتی سخت باشد

  • جزئیات حمله رژیم صهیونیستی به ایران +فیلم

  • جایگاه و شأن حقوقی مجلس از نظر رهبر انقلاب اسلامی/در تصمیم‌گیری و رای‌گیری‌ها اغراض شخصی را دخیل نکنید+فیلم و صوت

  • گروسی عامل موساد است به کشور راهش ندهید!

  • عملیات پیچیده اطلاعاتی در انتقال اسناد رژیم صهیونیستی

  • آیت‌الله خامنه‌ای و چالش ترمیدور

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 260424
    تاریخ انتشار: 14/شهريور/1400 - 12:27

    طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت چیست؟

    به منظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل مصرف آزاد اینترنت» توسط اپراتورها طراحی شده است.

     طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت چیست؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»براساس مصوبه شماره ۵-۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکان تلفن همراه باید توجه داشته باشند در صورتی که بدون خرید بسته اینترنت و یا پس از پایان بسته اینترنتی خود، از این سرویس استفاده کنند، تعرفه اینترنت آنها به صورت تعرفه آزاد محاسبه می‌شود. از همین رو ارائه‌دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند قبل از تمام شدن اعتبار (اعتبارحجمی یا اعتبار زمانی) بسته‌های اینترنت مشترکان و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و یا استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاع‌رسانی کنند.

    براساس مفاد بندهای پروانه اپراتورها، ارائه‌دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند در حساب کاربری مشترکان جزئیات ریزمصرف اینترنت مشترکان را به آنها نمایش دهند.

    به منظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل مصرف آزاد اینترنت» توسط شرکت‌های همراه اول و ایرانسل طراحی شده و در دسترس عموم مشترکان قرار گرفته است. مشترکان با استفاده از این طرح می‌توانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود کنند تا پس از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف شود. مشترکان باید توجه داشته باشند در صورت فعال‌سازی این طرح، همزمان با اتمام بسته اینترنتی و در صورت عدم رزرو بسته جدید، اینترنت گوشی آنها کاملا قطع می‌شود.

    نحوه فعال یا غیرفعال‌سازی طرح کنترل مصرف آزاد

    برای فعال یا غیرفعال‌سازی طرح کنترل مصرف آزاد، مشترکان می‌توانند به اپلیکیشن مدیریت حساب مشترکان اپراتور خودشان (همراه اول MyMci  و ایرانسل MyIrancell) مراجعه کرده و یا از کدهای دستوری (USSD) استفاده کنند که این کدهای دستوری در جدول زیر آمده است.

    طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت چیست؟

    به‌علت بالا بودن هزینه اینترنت عادی به همه کاربران توصیه می‌شود متناسب با مصرف خود از بسته‌های اینترنت تلفن همراه استفاده کنند. برای مصارف با حجم بالا استفاده از بسته‌های تلفن همراه طولانی مدت (شش ماهه، سالانه) به‌صرفه‌تر است. از طرفی با توجه به تفاوت هزینه اینترنت همراه و ثابت، برای مصارف با حجم بالا از قبیل VOD و IPTV پیشنهاد می‌شود از خدمت اینترنت ثابت که بر روی خط تلفن ثابت ارائه می‌شود، استفاده کنند. بهتر است کاربران برای جلوگیری از هدررفت حجم اینترنت، تنظیمات اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای خود را به نحوی تنظیم کنند که از دانلود فایل‌ها یا به‌روزرسانی خودکار جلوگیری شود.

    مشترکان درصورت نارضایتی از سرویس دریافتی می‌توانند از طریق تماس با پشتیبانی یا طرح شکایت در سایت اپراتور، شکایت خود را ثبت کنند. در صورت عدم رسیدگی اپراتور به شکایت مشترک و یا درصورتی که کاربران در این مرحله موفق به احقاق حقوق خود نشوند، می‌توانند برای طرح شکایت از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره ۱۹۵ یا درج موضوع در درگاه www.195.cra.ir اقدام کنند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما