شنبه 17 آبان 1404 - Sat 08 Nov 2025
  • مهم‌ترین اقدام نظام اقتصادی، اصلاح شبکه بانکی است

  • سهم سنوار در انتخاب ممدانی

  • وقتی تله دیپلماسی در خدمت جنگ و ترور بکار گرفته می‌شود

  • انتصاب سرپرست از کارکنان دستگاه‌های دیگر ممنوع شد

  • راه‌پیمایی یوم‌الله 13 آبان در تهران/ طنین شعار «مرگ بر آمریکا» +عکس و فیلم

  • تسخیر سفارت هویت حقیقی دولت آمریکا را روشن کرد / سیزده آبان از نظر تاریخی، روز افتخار و پیروزی است+صوت و فیلم

  • دشواری‌های آمریکا و اسرائیل در مواجهه با ایران

  • با تکیه بر آمریکا خود را در معرض خطر قرار ندهید

  • صلح‌خواهی نمایشی با جنگ‌افروزی ساختاری

  • شهید کربلایی :آمده‌ام نذرم را ادا کنم! +عکس

  • شرم‌آور نیست؟ البته که هست!

  • نگاهی به گزارش رسمی اسرائیل از حجم تلفات خود

  • وعده‌های دروغ جریان غربگرا از برجام تا FATF

  • پایان برجام و خواب‌های آشفته پسابرجامی!

  • میرزای نائینی معتقد به تشکیل «حکومت اسلامی» و مسئله «ولایت» بود /تعبیر امروزی جمهوری اسلامی همان حکومت مدنظر میرزای نائینی است +صوت وفیلم

  • بدون رفع تحریم‌ها ایران هیچ توافقی با آمریکا نمی‌کند

  • نمی‌توانید با این قصه‌ها مرا فریب دهید؛ وقتی نخست‌وزیر شدم، دیدم هیچ طرحی درباره ایران آماده نکرده بودید

  • جنگ روانی، سه ضلع از چهارضلع راهبرد ترامپ

  • پیام تسلیت به خانواده خادم الشهدا بهروز قدمی

  • آیا مذاکره بوداپست هم به سرنوشت آلاسکا دچار می‌شود؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 125494
    تاریخ انتشار: 26/اسفند/1397 - 09:58
    رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان

    قیمت واقعی نشود قاچاق سوخت ادامه می‌یابد

    رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان گفت: تا زمانی که نرخ سوخت واقعی نشود، قاچاق سوخت از استان‌های مرزی همچنان وجود دارد.

    قیمت واقعی نشود قاچاق سوخت ادامه می‌یابد

     پیمان کامران در خصوص اینکه 85 درصد سوختی که از مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق می‌شود و از استان‌هایی همچون اصفهان و تهران با استفاده از بارنامه جعلی به این استان وارد می‌شوند، اظهار کرد: این موضوع ممکن است صحت داشته باشد. به عنوان مثال؛ اگر فردی قصد انتقال وسایل خود به زاهدان را داشته باشد بر اساس بارنامه‌ای به این منظور، کارت سوخت کامیون شارژ می‌شود، که متأسفانه بعضاً با این  بارنامه‌ها هیچ باری جابجا نمی‌شود و تحقیقی در خصوص این بارنامه انجام نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه میزان سوخت بر اساس پیمایش، در کارت سوخت شارژ می‌شود، افزود: بارنامه‌هایی بر این اساس از سوی مؤسسه‌های باربری صادر می‌شود و راننده با کارت سوخت شارژ شده در مناطق مرزی از جایگاه‌ها سوخت‌گیری می‌کند، که متأسفانه هیچ کنترلی بر این موضوع نیست.

    رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان تصریح کرد: این چالش به دلیل عدم نظارت جایگاه‌ها و یا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیست و بخشی از مشکل ناشی از نبود نظارت کافی است که در سیستم پیمایش سوخت وجود دارد.

    وی در خصوص اینکه چرا صدور بارنامه‌ بیشتر از استان‌هایی نظیر اصفهان و تهران است، گفت: با توجه به اینکه اصفهان قطب صنعت کشور است و به دلیل استقرار ذوب‌آهن، پتروشیمی فولاد و ... بیشترین تعداد کامیون‌ها در این استان تردد می‌کنند.

     کامران ادامه داد: بیشترین پایانه‌های حمل‌ونقل در استان‌های صنعتی همچون اصفهان، تهران، اراک و ... مستقر هستند که به تبع آن مصرف سوخت و بارنامه‌ها در این استان‌ها بیشتر است.

    وی دلیل افزایش قاچاق سوخت را واقعی نبودن نرخ فراورده‌های سوختی عنوان و اظهار کرد: به دلیل افزایش نرخ ارز امروز قیمت سوخت در کشور واقعی نیست و تا زمانی که قیمت‌ها واقعی نشود قاچاق فرآورده‌های سوختی همچنان ادامه دارد.

    رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین میزان قاچاق مربوط به سوخت گازوئیل است، افزود: قیمت واقعی سوخت در کشورهای همسایه، حدود 50 سنت است که با احتساب دلار 10 و 12 هزار تومانی، قیمت سوخت بین پنج تا شش هزار تومان است.

    منبع : ایسنا

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما