دوشنبه 28 خرداد 1403 - Mon 17 Jun 2024
  • موافقت رهبر با عفو یا تخفیف 2654 نفر از محکومان

  • نکونام به دنبال مهاجم سری A ایتالیا / با این مهاجم استقلال وزن پیدا می کند

  • پرسپولیس باید سریع دست به کار شود

  • آرمان رمضانی تکلیفش در استقلال معلوم نیست/ وی داماد شد

  • قایدی گرانتر از حد انتظار برای استقلالی ها/ برگشت قایدی ممکن نیست

  • تیم استقلال با چه نفراتی بسته می شود؟/ وضعیت نامعلوم استقلال

  • بازگشت برانکو به پرسپولیس منتفی شد

  • در جمع بهترین پاسورها اثری از هافبک‌های ایرانی نیست

  • 30 میلیارد تومان برای رضایتنامه جواد آقایی پور

  • منتظر محمد در استقلال جایی ندارد

  • روزی که پزشکیان دنبال گشت ارشاد بود! + سند

  • آزادی حمید نوری چهار پیام روشن دارد

  • عضو هیات مدیره پرسپولیس پیام مهمی داد

  • انتخابات بسیار مهم است/ تلاش کنید مشارکت افزایش یابد+ عکس و فیلم

  • صرفه‌جویی 2.5 میلیارد دلاری + عکس

  • برائت زائران ایرانی با پرچم فلسطین + عکس و فیلم

  • لزوم برائت جهانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا+فیلم

  • جام گرفت و رفت/ پرسپولیس سکوی پرتاب اوسمار

  • دو مجری سرشناس در فساد فوتبال نقش دارند

  • دلیل لغو جلسه مهم نکونام

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 373691
    تاریخ انتشار: 19/خرداد/1403 - 10:43

    این افراد لب به موز نزنند

    خوردن موز برای کلیه مضر نیست مگر اینکه کلیه ها آسیب دیده باشند. کلیه های آسیب دیده پتاسیم را در خون انباشته می کنند که منجر به مشکلات جدی قلبی می شود.

    این افراد لب به موز نزنند

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از صدآنلاین،

    خوردن موز برای کلیه مضر نیست مگر اینکه کلیه ها آسیب دیده باشند. کلیه های آسیب دیده پتاسیم را در خون انباشته می کنند که منجر به مشکلات جدی قلبی می شود.
    نقل از مدیسن نت، خوردن موز برای کلیه مضر نیست مگر اینکه کلیه ها آسیب دیده باشند. کلیه های آسیب دیده پتاسیم را در خون انباشته می کنند که منجر به مشکلات جدی قلبی می شود.

    پتاسیم در موز، سایر میوه ها و سبزیجات (مانند سیب زمینی، آووکادو و خربزه) وجود دارد. افرادی که بیماری کلیوی پیشرفته دارند معمولا توصیه می شود از برخی میوه ها و سبزیجات از جمله موز خودداری کنید.

    موز را می توان به روش های مختلفی مصرف کرد. یک موز رسیده را می توان همانطور که هست خورد، در کره بادام زمینی یا سس سیب آغشته کرد یا با سایر مغزها و میوه ها به صورت اسموتی مصرف کرد. چندین غذای شیرین و خوش طعم را نیز می توان با استفاده از موز درست کرد.

    همچنین موز را می توان از شش ماهگی به کودک داد.

    ارزش غذایی موز
    موز کم چرب است. یک موز متوسط حاوی حدود 105 کالری است که بیشتر آن از کربوهیدرات های موجود در میوه از جمله قندهای طبیعی به دست می آید.

    موز منبع غنی فیبر و منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

    موز در مقایسه با برخی میوه های دیگر مانند توت ها کالری بیشتری دارد. بنابراین، موز برای کاهش وزن مضر است.

    یک رژیم غذایی متعادل معمولاً شامل سه تا پنج وعده میوه در هر روز است. از این رو، موز را می توان در یک رژیم غذایی سالم گنجاند حتی اگر هدف کاهش وزن باشد.

    موز باعث افزایش وزن می شود؟
    موز بسیار مغذی است، نسبتا سیر کننده است و یک میان وعده یا دسر سالم است. مصرف چندین موز در روز می تواند از خوردن غذاهای دیگر جلوگیری کند. بنابراین، ممکن است فرد را از دریافت سایر مواد مغذی و پروتئین محروم کند (موز پروتئین کمی دارد).

    اگر موز بیش از حد مصرف شود، می تواند منجر به دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن شود و در نتیجه افزایش وزن ناسالم را به همراه داشته باشد. از آنجایی که موز بسیار مغذی است، خوردن یک تا دو موز در روز برای گنجاندن بخشی از یک رژیم غذایی سالم ایده آل است.

    فواید بالقوه موز برای سلامتی

    مزایای سلامتی عبارتند از:

    موز بسیار مغذی است: یک موز متوسط (حدود 100 گرم) حاوی مواد مغذی زیر است:

    پتاسیم: 12 درصد از رژیم غذایی توصیه شده (RDI).
    ویتامین B6: 20 درصد از RDI.
    منگنز: 15 درصد از RDI.
    ویتامین سی : 17 درصد از RDI.
    منیزیم: 8 درصد از RDI.
    مس: 5 درصد از RDI.
    فیبر: 3.1 گرم

    موز سرشار از فیبر و کالری کم است: یک موز متوسط حدود 12 درصد از فیبر توصیه شده روزانه را تامین می کند.
    اگر بیماری کلیوی نداریم چرا موز بخوریم؟

    فیبر برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است و خطر بیماری قلبی، چندین بیماری روده و سرطان را کاهش می دهد.فیبر منجر به سیری زودرس (احساس سیری زودهنگام و طولانی تر) می شود که به کاهش مصرف کالری به اشکال دیگر در طولانی مدت کمک می کند.

    موز رسیده بخوریم یا موز نارس؟
    موز نارس حاوی نشاسته مقاوم تری است: نوع کربوهیدرات موجود در موز به رسیده بودن آن بستگی دارد.
    موز نارس سبز رنگ است و حاوی نشاسته مقاوم است، در حالی که موز رسیده و زرد بیشتر حاوی قند طبیعی است. نشاسته های مقاوم در برابر هضم مقاوم هستند و به کاهش قند خون کمک می کنند؛ با این حال، موز نارس طعم خوبی ندارد و ممکن است خوردن آن برای مردم دشوار باشد.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما