به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مشرق - چندی قبل کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار بخشهایی از برنامه عیدی HD و اسکار مهران مدیری به شوخی های جنسی مهران مدیری و دیگر تولیدات این پلتفرم ها اعتراض کردند. یکی از کاربران شبکه ایکس درباره این موضوع نوشت:
"مسئله ما اینه که چرا باید پول بیتالمال که از وزارت دفاع میاد و به جیب ایرانسل میره خرج ویستا مدیا و اینچنین تولیدات سخیفی توی شبکه نمایش خانگی بشه؟!واقعا تو جبهه فرهنگی انقلاب کار زمین مونده نیست که پول مردم خرج این مزخرفات میشه؟"
این اکانت توییتری با انتشار چهار ویدئو و اشاره به «ایرانسل» و کمپانی «ویستامدیا» با پرده پوشی و در لفافه به چه گزارههایی اشاره کرده و انگشت اشاره را به سمت کدام حامیان گرفته است؟
این نخستین اعتراض به محتوای ضد فرهنگی از محصولات «ویستا مدیا» نبود. چندی قبل روزنامه فرهیختگان با انتشار برشی ویدئویی از بازسازی دیجیتالی رقص یکی از بازیگران زن حاضر در برنامه «اسکار» گزارشی کوتاه را با عنوان "اطوارهایی برای آمریکایی شدن" منتشر کرد و نوشت :
تکهای از برنامه «اسکار» در فضای مجازی بازنشر شده و از همین حالا میتوان حدس زد با تیتر «رقص بیتا سحرخیز با جان تراولتا» جنجالی به پا خواهد کرد.
یک سر جنجال، مضحکه شدن بازیگر زن ایرانی است که بنا به قواعد توافق شده جامعه و سینمای ایران، باید پایبند به اصول عرف و شرع ما باشد و این جنس رفتارها، او و این برنامه را متهم به رویاپردازی برای تقلید کورکوانه از سینمای هالیوودی میکند.
سر دیگر جنجال هم از جانب کسانی است که همیشه نسبت به فضای سینمای نجیب ایران بدگمانی داشتند و همین ویدیو را سردست میگیرند با فریاد وامصیبتایی که این سینما چه کرده با زن مسلمان ایرانی!
این تکه فیلم را با هوش مصنوعی یا هر چیز دیگری ساختند مهم نیست و خیلی زود از مد خواهد افتاد؛ اما سوال اساسی این است که اصرار این جماعت برای مثل دیگری شدن از کجا میآید؟ آیا این آرزوی شبیه شدن به انسان آمریکایی آن هم در تمام شئون زندگی، ناشی از خودتحقیری است یا نتیجه نادیده گرفتن ظرفیتهای ملی خودمان!
در مورد همکاری کمپانی «ویستامدیا» با فیلیمو و کیفیت محصولات این کمپانی برای نخستین بار «روزنامه کیهان» در گزارشی تفصیلی با تیتر "پشت پرده اسکار مهران مدیری چه گذشت؟" به افشای مصادیقی پرداخت که کنجکاوی عمومی را در مورد رابطه پلتفرم فیلیمو و ویستامدیا برمیانگیزد. در این گزارش آمده است:
برنامه اسکار منتشر شد و بیلبوردهای این برنامه در ابعاد وسیع و عجیبی در سطح شهر تهران منتشر شد. جالبتر از این بیلبورد عنوان «ویستا مدیا» به عنوان حامی تولید این برنامه بود.
با یک جستوجوی اینترنتی این اطلاعات به آشکار در فضای وب منتشر شده است. «ویستا مدیا» بازوی تولید محتوای ایرانسل است.