چهارشنبه 02 خرداد 1403 - Wed 22 May 2024
  • مقامات خارجی برای عرض تسلیت با رهبر انقلاب دیدار کردند+ عکس و فیلم

  • لحظه به لحظه با تشییع رئیس جمهور و شهدای خدمت در تهران/ نماز رهبر انقلاب با حضور جمعیت میلیونی اقامه شد +عکس و فیلم

  • |وداع شکوهمند مردم تبریز با شهدای خدمت

  • سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت به احترام شهید رئیسی و همراهانش+ فیلم

  • حال و هوای منزل شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور

  • تمهیدات ترافیکی مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت

  • واکنش‌ رسانه‌های جهان به شهادت رئیس جمهور

  • غمی که پایان ندارد +عکس و فیلم

  • اعلام جزئیات آزمون نوبت دوم کنکور

  • رهبر انقلاب: مجلس خبرگان مظهر مردم‌سالاری است + فیلم

  • صادرات ریالی سال ۹۷ بالاخره تعیین تکلیف شد

  • تشییع باشکوه شهیدان خدمت در تبریز/وداع باشکوه آذربایجان با سید محرومان+ فیلم

  • تقدیم نشان طلای علیپور به رئیس جمهور شهید

  • وزیر کشور: امروز همه ما داغداریم+ فیلم

  • چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است

  • اجتماع امام رضایی ها برای شهادت خادم الرضا

  • روزی که به عنوان سومین شهید محراب به شهادت رسیدم این تصویر مرا چاپ کنید

  • نگاهی گذرا بر زندگی نامه و سوابق شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی

  • شهادت ۳ مامور پلیس توسط شرور سطح یک تهران

  • ازدحام مردم و عزاداری در میدان ولیعصر+ فیلم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 352145
    تاریخ انتشار: 18/شهريور/1402 - 20:42

    زعفران ایرانی باید شناسنامه‌دار شود

    همایش بین المللی برند سازی زعفران با هدف برند سازی و شناسنامه دار کردن زعفران ایرانی در بازارهای جهانی برگزار شد.

    زعفران ایرانی باید شناسنامه‌دار شود

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایسنا ،

    همایش بین المللی برند سازی زعفران ایران با حضور مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، متخصصان بین المللی، فعالان حوزه تجارت و کشاورزان و تولیدکنندگان زعفران به منظور برند سازی و حضور قدرتمند در بازارهای جهانی با مشارکت مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جهانی مالکیت معنوی در مشهد برگزار شد.

    سیامک اسلامی سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این همایش با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از زعفران جهان در ایران تولید می‌شود و این کار ضرورت شناسنامه دار کردن زعفران ایرانی در بازارهای جهانی را انکار ناپذیر می‌کند گفت: حمایت از حقوق مالکیت معنوی در این حوزه، علاوه برشناسایی فعالان و تولیدکنندگان واقعی، باعث تقویت سودآوری می‌شود و نمونه این کار از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت برای فرش ایرانی هم انجام گرفته و در این زمینه آمادگی کامل داریم.

    وی با اشاره به موقعیت ممتاز مالکیت معنوی در ایران، افزود: حوزه مالکیت فکری در کشور ما یک حوزه دیرینه با حدود صد سال قدمت است و اولین حمایت قانونی از مالکیت فکری در ایران به سال ۱۳۰۴ و تصویب «قانون علامات صنعتی و تجارتی» باز می‌گردد که در سال ۱۳۱۰ این قانون جای خود را به «قانون ثبت اختراع و علائم و تجاری» داد.

    اسلامی ادامه داد: در سال ۱۳۳۷ دولت ایران به عضویت کنوانسیون مالکیت صنعتی پاریس در آمد و در سال ۱۳۴۸ اولین قانون خاص در زمینه حقوق مؤلف با عنوان «قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان» به تصویب رسید و در سال ۱۳۸۲ «قانون تجارت الکترونیکی» همگام با تحولات حقوقی در دیگر کشورها، حمایت از مالکیت فکری را به فضای تبادل اطلاعات الکترونیکی تسری داد.

    سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در سال ۱۳۸۳ «قانون حمایت از نشانه‌های جغرافیایی» برای حمایت از صنایع محلی، بویژه فرش ایرانی، تصویب و نهایتا در سال ۱۳۸۶ «قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعی و علائم تجاری» جایگزین قانون ثبت اختراعات و علائم تجاری ۱۳۱۰ شد، افزود: نشان جغرافیایی مستلزم داشتن همزمان ۳ مولفه اصلی شامل تاریخ، جغرافیا و فرهنگ است و کشور ما همزمان واجد این خصوصیت‌ها است و به عنوان نمونه در زمینه ثبت ملی و بین المللی فرش در این حوزه پیشرو بوده و در فازهای بعدی زعفران و پسته را به عنوان اولویت ثبت و معرفی جهانی با بهرمه مندی از مزایای حقوق مالکیت معنوی در نظر داریم.

    در ادامه " آندرو مایکل آنگ " مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) ضمن تقدیر از مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارتقاء سطح حمایت‌های بین المللی از مالکیت‌های فکری در ایران گفت: ما حامل یک پیام از طرف سازمان جهانی مالکیت معنوی برای همه دنیا هستیم که نه تنها از محصولات شرکت‌های بزرگ بلکه از همه کشاورزانی که محصولی را ارائه می‌نمایند حمایت می‌کنیم.

    وی اظهار کرد: ایران هم اکنون جایگاه ویژه‌ای در تولید زعفران جهان دارد و ما باید برای ارتقای جایگاه زعفران ایران تلاش نماییم.

    "آنگ" با اشاره به فرهنگ و تمدن ایران در حوزه تولید زعفران که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است، گفت: زعفران ایران باید به کل دنیا شناسانده شود تا همه دنیا بدانند که این زعفران از چه زادگاهی با چه فرهنگ و غنای بالایی به دستشان رسیده است.

    وی گفت: باید تمام فعالان این حوزه در کنار هم قرار بگیرند و این پیام را به دنیا بدهند که زعفران از خواستگاهی می‌آید که مبدا فرهنگ دنیاست و ما نیاز داریم که شبکه فروش را در کل دنیا راه اندازی کنیم و "نشان جغرافیایی" را که یک ابزار حمایتی برای برند زعفران است ایجاد نماییم.

    مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در پایان خاطرنشان کرد: ما در وایپو خدمات و حمایت‌های زیادی را ارائه می‌دهیم تا بتوانیم با این برنامه‌ها همه تولید کنندگان را در کنار هم قرار دهیم و یک برند قوی زعفران ایران به وجود بیاوریم.

    در این همایش سه روزه علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی زعفران، همچنین مشاوره‌های اختصاصی به تولیدکنندگان زعفران از سوی گروه کارشناسان اعزامی وایپو ارائه می‌شود.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما