جمعه 10 فروردين 1403 - Fri 29 Mar 2024
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است+عکس

  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب + فیلم

  • نگاهی اجمالی به سریال «اوکازیون»؛ یک کمدی دهه هفتادی

  • فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

  • لزوم استمرار ساماندهی اموال تملیکی و توقیفی

  • آیا غرب، امتیاز برند تجاری داعش را خریده است؟

  • عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط یک پلتفرم ترکیه‌ای در ایران

  • افکار عمومی عربستان سعودی در رابطه با عادی سازی روابط با اسرائیل چگونه است؟

  • گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

  • رونمایی از تجهیزات و تسلیحات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

  • فوری/بمب نقل و انتقلات پرسپولایس در سال جدید

  • فوری/بازگشت مجدد فرهادمجیدی به فوتبال ایران

  • جزئیات از حادثه توریستی شهر کروکوس مسکو /اعلام تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه + فیلم و عکس

  • واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی تر می شود ؟

  • سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از منافقین شدند

  • پلمب مراکز اقامتی و بین راهی در طرح سلامت نوروزی

  • زائران کربلا زیر باران بهاری دست به دعا شدند

  • قالیباف حمله تروریستی در روسیه را محکوم کرد

  • خطر پول‌پاشی در کمین توقف تورم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 318465
    تاریخ انتشار: 11/آبان/1401 - 16:58

    وقتی حاج منصور ارضی برای پایان دادن به فتنه 78 کفن به تن کرد+عکس

    فتنه 1378 یا کوی دانشگاه رویکردی دانشجویی داشت. ابتدا هیأت‌های دانشجویی با هدایت منصور ارضی هسته مقاومت راه انداختند و سپس این مداح اهل بیت (ع) به همراه حسین سازور به خیابان آمد و در برابر خرابکاری‌های اغتشاشگران مقاومت کردند.

     وقتی حاج منصور ارضی برای پایان دادن به فتنه 78 کفن به تن کرد+عکس

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» از شهریورماه تاکنون که یازدهم آبان‌ماه است با کلیدواژه مرگ مهسا امینی از سوی برخی عوامل داخلی و حمایت ویژه دشمنان خارجی، شاهد اغتشاشاتی در کف خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و گاهی مدارس هستیم. در پی این ماجراها، برخی از هیأت‌های مذهبی و مداحان در سراسر کشور برای مقابله با فتنه ۱۴۰۱ به میدان آمده‌اند و با برپایی تجمعات اعتراضی به مناسبت‌های مختلف، برگزاری تریبون آزاد و مطالبه‌گری تلاش دارند تا در این روزها منفعل و ساکت نباشند. از این رو بر آن شدیم تا نگاهی به فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸ که با حضور مردم بصیر با محوریت و رهبری هیأت‌های مذهبی و مداحان به پایان خود رسیدند، داشته باشیم. در این مطلب نگاهی به فتنه ۷۸ داریم.

    توقیف روزنامه سلام بهانه فتنه ۷۸ شد

    ماجرای فتنه ۷۸ این طور بود که یک شب رخ نداد، بلکه حاصل برنامه‌های بلندمدت دشمنان نظام در داخل و خارج بود. یکی از نشانه‌های نقش دشمنان خارجی در سناریوسازی فتنه ۱۸ تیر، اطلاع آن‌ها از آشوب‌های سال ۷۸، یک سال قبل از وقوع حادثه کوی دانشگاه بود. ناآرامی کوی دانشگاه در تیرماه آن سال به بهانه توقیف روزنامه سلام آغاز شد و تا چند روز پس از آن نیز ادامه داشت. حجت‌الاسلام ناطق نوری درباره حوادث آن روزها می‌گوید: «خبرهایی که از صبح در این‌باره می‌رسید، حکایت از این داشت که آنچه رخ می‌دهد یک جریان عادی نیست. اصل ماجرا از این قرار بود که به دنبال توقیف روزنامه سلام و به بهانه اعتراض توقیف، در کوی دانشگاه تظاهراتی شد که بعد به بیرون هم کشیده شد.»  آشوبگران سعی داشتند با شانتاژهای رسانه‌ای و محور قرار دادن دانشگاه و دانشجویان، فتنه را به داخل جامعه بکشانند. 


    تجمع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در ۱۹ تیرماه ۷۸

    صحنه‌گردان فتنه ۷۸ دانشجونماها بودند

    در روز پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۷۸ حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از اعضای تحکیم وحدت، در خیابان‌های داخل کوی دانشگاه شروع به راهپیمایی کرده و شعارهایی در اعتراض به نمایندگان مجلس به دلیل تصویب کلیات طرح و توقیف روزنامه‌ سلام سر دادند. این عده که پس از حدود یک ساعت راهپیمایی، تعداد آنان به ۱۵۰ نفر ‌رسید، شعارهایی چون «طرح سعید امامی ملغی باید گردد»، «مجلس فرمایشی، انحلال، انحلال» و «مرگ بر استبداد»‌ را فریاد می‌کردند. در همان لحظات اولیه اجرای توطئه، تشکل‌های دانشجویی برای خنثی کردن این حرکت وارد میدان شدند. بنابر خاطرات سید نظام‌الدین موسوی، از فعالان دانشجویی آن روزها و مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس، گروهی از دانشجوها «...آمدند بیانیه‌‌ای دادند و گفتند ما این حرکت‌‌های خشونت‌‌طلبانه که در خیابان می‌‌ریزند و آتش می‌‌زنند را قبول نداریم. جالب بود که بیانیه‌‌شان را دادند ما تکثیر کردیم و چون ما هم احساس می‌‌کردیم باید در جمع کردن مسئله کمک کنیم، این بیانیه را در سطح وسیعی تکثیر کردیم و حتی به صدا و سیما هم دادیم.» و بدین ترتیب دانشجویان انقلابی از همان ابتدا سعی در مقابله با فتنه‌ از قبل طراحی شده کردند.

    حاج منصور هسته مقاومت هیأت‌های مذهبی و دانشجویان هیأتی را راه انداخت

    فتنه ۷۸ را برخی دانشجویان پیش می‌بردند و در خیابان‌ها اعتراضاتی می‌کردند و برای مقابله با آن‌ها نیز هیأت‌های دانشجویی به میدان آمدند. یکی از همراهان و نزدیکان حاج منصور ارضی می‌گوید: «هیأت‌های دانشجویی در آن دوران شکل گرفته بودند، اما هنوز آن‌چنان مطرح نشده بودند. مسئولان آن‌ها دیداری با حاج منصور ارضی داشتند تا کسب تکلیف کنند. حاج منصور لزوم تشکیل هسته مقاومت را برای آنان تشریح و سپس این هسته شکل گرفت و حاج منصور هم به حمایت از آن‌ها پرداخت. این هیأت‌ها با پشتیبانی حاج منصور در خیابان‌ها به مقابله با اغتشاشات دانشجونمایان و براندازان پرداختند.»


    هیأتی‌ها با محوریت حاج منصور ارضی در خیابان به کمک نیروی انتظامی آمدند تا با اغتشاشگران برخورد کنند

    حاج منصور به کف خیابان رفت تا مدافع نظام باشد

    زمانی که سطح اغتشاشات از خیابان‌های اطراف دانشگاه به سمت خیابان‌های جمهوری، لاله‌زار و ۱۷ شهریور جنوبی کشیده شد، حاج منصور ارضی به همراه حاج حسین سازور و اعضای هیأت‌های خود به خیابان‌ها آمدند و رودررو با فتنه‌گران مقابله کردند. یکی از افراد نزدیک به حاج منصور می‌گوید: «در فتنه ۷۸، اغتشاشگران به مردم کاری نداشتند یعنی مانند امروز که در ۱۴۰۱ چادر از سر زنان می‌کشند و یا مردم عادی را کتک می‌زنند، نبود، اما به مغازه‌ها و محل کسب مردم آسیب می‌زنند. آن‌ها به دنبال ضربه زدن به مراکز دولتی و نظامی بودند که حاج منصور ارضی و حاج حسین سازور و هیأتی‌ها و دانشجویان هیأتی، شب‌ها بدون سلاح نظامی و با دست خالی به خیابان‌ها می‌رفتند تا از انقلاب دفاع کنند.»


    دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از دانشجویان مجروح حادثه کوی دانشگاه‌

    پیام رهبر انقلاب در ۲۳ تیرماه ۱۳۷۸ 

    با وجود همه این برنامه‌ها و طرح‌ها، با روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم، غائله ۱۸ تیر ۱۳۷۸ مهار شده و توطئه دشمنان شکست خورد. معاندان نظام سعی داشتند با ایجاد درگیری داخلی بین مردم و ترسیم فضای دو قطبی شرایطی ایجاد کنند تا شکاف‌های عمیقی در جامعه شکل بگیرد، اما روشنگری‌های بموقع رهبر معظم انقلاب اسلامی و وحدت مردم نقشه آنها را خنثی کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۳ تیرماه طی پیامی خطاب به ملت ایران اعلام کردند: «...گروهک‌هاى وابسته و معاند، طبق تحلیل اربابان و معلمان خود، گمان کرده‌اند مردم ایران از اسلام و انقلاب، دست برداشته‌اند، و به خیال باطل خود مى‌خواهند از انقلاب اسلامى انتقام بگیرند؛ ولى غافل از این که ملت مؤمن و شجاع و هوشیار به آنان و اربابان و پشتیبانان آنان اجازه ادامه شرارت را نخواهند داد...»

    در ادامه این پیام آمده بود: «ملت بزرگ ایران مخصوصاً جوانان عزیز باید در کمال هوشیارى مراقب حرکات دشمن باشند و به طور کامل با مأموران، همکارى کنند و عرصه را بر عناصر مزدور و خودفروخته دشمن، تنگ نمایند و بخصوص فرزندان بسیجى‌ام باید آمادگی‌هاى لازم را در خود حفظ کنند و با حضور خود در هر صحنه‌اى که حضور آنان در آن لازم است، دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.»


    تجمع بزرگ مردمی در اعتراض به اغتشاشگران در فتنه ۷۸ که بسیاری از مردم کفن‌پوش بودند

    حاج منصور و هیأتی‌ها کفن‌پوش رجز خواندند

    پس از فصل‌الخطاب رهبر انقلاب که در پی آن اتمام حجت نیروی انتظامی با اغتشاشگران هم اعلام شد، تجمع عظیمی در روز ۲۳ تیرماه در سراسر کشور شکل گرفت و مردم در حمایت از نظام، وارد صحنه شدند. یکی از این تجمعات با محوریت و رهبری حاج منصور ارضی، مداح سرشناس کشورمان رقم خورد. محمود ژولیده، شاعر آئینی در این خصوص می‌گوید: «حاج منصور ارضی در این روز به همراه جمعی از هیأتی‌های کشور در خیابان‌های جمهوری و لاله‌زار کفن به تن کرد و به خیابان آمد. این جمع هیأتی که همه کفن‌پوش بودند، تلاش داشتند عرض‌اندامی کنند تا فتنه‌گران و اغتشاشگران آن روزها بدانند که حامیان این چنین جان برکف پشتیبان این نظام اسلامی است.» 

    شعار حیدر حیدر و الله اکبر هیأتی‌ها

    این هیأتی‌ها کفن‌پوش در خیابان حضور پیدا کرده بودند و ندای الله اکبر و یا حسین سر می‌دادند. ژولیده می‌گوید: «در این مسیر که می‌رفتند، فتنه‌گران و اغتشاشگران از بالای خانه‌ها و کارگاه‌ها هرچه دستشان می‌رسید، بر سر هیأتی‌ها می‌ریختند و اما آن‌ها کوتاه نمی‌آمدند و شعار حیدر حیدر و الله اکبر سرمی‌دادند. برخی از هیأتی‌ها بر اثر اصابت اجسام پرتابی، مصدوم شدند و هنوز هم جراحات آن دوران با آن‌هاست. این حضور موجب شد بسیاری از مردم دلگرم شوند و بیش از پیش در خیابان‌ها حاضر شوند تا طومار این فتنه برچیده شود.»

    یکی از نزدیکان حاج منصور در خصوص حضور کفن‌پوش هیأتی‌ها می‌گوید: «در خیابان لاله‌زار حاج منصور کفن‌پوش حضور پیدا کرده بود و به همراه هیأتی‌ها شعار می‌داد و رودررو با اغتشاشگران مبارزه می‌کرد. در همین خیابان از بالای یکی از کارگاه‌ها والور برقی پرتاب کردند که با کمر حاج منصور برخورد کرد و او به شدت مجروح شد. دشمن و فتنه‌گران با تمام ظرفیت و استعداد خود به میدان آمده‌ بودند و هیأتی‌های ما نیز با تمام ظرفیت در کف میدان حاضر شده بودند. آن‌ها بنا داشتند از خیابان جمهوری به سمت بیت رهبری روند، اما این هیأتی‌ها به همراه نیروی انتظامی و عموم مردم مانع شدند.»


    حاج منصور ارضی در کنار حاج حسین سازور

    حضور مردم، امنیت عمومی و آرامش اجتماعی را رقم زد

    روزنامه اطلاعات در شماره روز ۲۴ تیر ۷۸، درباره نقش مردم در خاموش کردن اغتشاشات تیرماه آن سال نوشت: «حضور شکوهمند ملت در صحنه، دفاع جدی و حمایت قاطع از کیان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و اصول و ارزش‌ها که انقلاب ایران بر مبنای آن شکل گرفت و فراگیر شد، امنیت عمومی و آرامش اجتماعی را تأمین و تضمین کرد.»


    تجمع مردمی در اعتراض به فتنه‌گران در سال ۷۸

    این روزها هم که بیش از ۲ ماه از آغاز فتنه ۱۴۰۱ در شهریورماه گذشته است، هیأت‌های مذهبی از همان روز اول با توجه به توهین و جسارت‌های صورت گرفته به اهل بیت (ع)، پرچم عزای سیدالشهدا و سوزان قرآن، مسجد و حسینیه پای کار هستند اما گویی نیاز است مانند دفعات پیش هیأت‌ها پرچم‌داری اتفاقات و برنامه‌هایی شوند تا بتوانند بیش از پیش اثرگذاری داشته و با محوریت آنان و حضور مردم طومار فتنه اخیر را هم در هم بپیچند.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما