پنجشنبه 09 فروردين 1403 - Thu 28 Mar 2024
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است+عکس

  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب + فیلم

  • نگاهی اجمالی به سریال «اوکازیون»؛ یک کمدی دهه هفتادی

  • فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

  • لزوم استمرار ساماندهی اموال تملیکی و توقیفی

  • آیا غرب، امتیاز برند تجاری داعش را خریده است؟

  • عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط یک پلتفرم ترکیه‌ای در ایران

  • افکار عمومی عربستان سعودی در رابطه با عادی سازی روابط با اسرائیل چگونه است؟

  • گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

  • رونمایی از تجهیزات و تسلیحات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

  • فوری/بمب نقل و انتقلات پرسپولایس در سال جدید

  • فوری/بازگشت مجدد فرهادمجیدی به فوتبال ایران

  • جزئیات از حادثه توریستی شهر کروکوس مسکو /اعلام تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه + فیلم و عکس

  • واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی تر می شود ؟

  • سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از منافقین شدند

  • پلمب مراکز اقامتی و بین راهی در طرح سلامت نوروزی

  • زائران کربلا زیر باران بهاری دست به دعا شدند

  • قالیباف حمله تروریستی در روسیه را محکوم کرد

  • خطر پول‌پاشی در کمین توقف تورم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 314474
    تاریخ انتشار: 05/مهر/1401 - 12:52

    همه پرسی برای پیوستن به روسیه در دونتسک، لوهانسک، زاپروژیه و خرسون امروز به پایان می‌رسد

    رئیس جمهوری ترکیه سازماندهی دیداری بین رهبران روسیه و اوکراین برای توقف درگیری نظامی در آینده نزدیک را اصلی‌ترین هدف خود نامید و وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: پوتین درباره امکان از سرگیری مذاکرات با کی‌یف، البته با شرایط جدید، به اردوغان خبر داده است.

    همه پرسی برای پیوستن به روسیه در دونتسک، لوهانسک، زاپروژیه و خرسون امروز به پایان می‌رسد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از تسنیم امروز مرحله نهایی رای گیری در همه پرسی پیوستن به ترکیب فدراسیون روسیه در مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیه و خرسون آغاز می‌شود. امروز سه شنبه، روز پایانی همه پرسی است که برخلاف چهار روز گذشته، امکان رای گیری حضوری در شعب اخذ رای وجود دارد. بلافاصله پس از بسته شدن شعب، شمارش اولیه آرا آغاز می‌شود.

    همه پرسی درباره موضوع پیوستن به روسیه از جمعه گذشته آغاز شد. برای چهار روز اول، رای گیری به منظور تضمین امنیت از راه دور و توسط گروه‌های سیار کمیسیون‌های انتخاباتی در مناطق مجاور انجام شد.

    با وجود گلوله باران و تحریکات کی‌یف، میزان مشارکت مردمی در همه پرسی در هر چهار منطقه از 60 درصد فراتر رفته و معتبر معتبر شناخته شده است. طبق آخرین داده‌های در عصر روز دوشنبه، مشارکت در منطقه دونتسک-  86.89 بود، در منطقه لوهانسک- 83.61درصد، در منطقه خرسون- 63.58درصد  و در منطقه زاپروژیه نیز  66.43درصد ثبت شد.

    بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، بیش از 100 ناظر بین المللی از 40 کشور برای نظارت بر رای گیری در این همه پرسی‌ها به آنجا سفر کرده بودند.  ناظران بین المللی به سازماندهی مناسب و کیفی همه پرسی در تمامی چهار منطقه اشاره کردند.

    این در حالی است که کشورهای غربی روسیه را تهدید به تشدید تحریم‌ها به دلیل برگزاری این همه پرسی را کرده‌اند: رهبران کشورهای عضو گروه 7 قصد ندارند همه پرسی‌های در حال برگزاری در منطقه دونباس و جنوب اوکراین برای پیوستن به ترکیب روسیه را به رسمیت بشناسند.  آنها در بیانیه مشترکی آمادگی قاطع خود برای اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدتر علیه روسیه در این رابطه را اعلام کردند.

    جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده که  در روزهای آینده، ایالات متحده تحریم‌های جدید ضدروسی را در پاسخ به همه پرسی برای پیوستن برخی مناطق اوکراین به ترکیب روسیه اعلام خواهد کرد. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز  اعلام کرد که روسیه بهای اقتصادی سنگینی برای برگزاری همه پرسی در مناطق اشغال شده در خاک اوکراین خواهد پرداخت.

    اوکراین خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل به دلیل برگزاری غیرقانونی و ساختگی همه پرسی الحاق منطقه دونباس و مناطق خرسون و زاپوروژیه به خاک روسیه شده است.

    این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه یادآور شده که کشورهای غربی به دلیل همه پرسی خشمگین هستند، ولی برگزاری این همه پرسی‌های تنها واکنش ساکنان این مناطق به سخنان ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین است که گفته بود «هرکسی که احساس روس بودن می‌کند بهتر است به روسیه برود».

    در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز دویست و شانزدهم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

    ***

    تاکید نخست وزیر ژاپن و رئیس شورای اروپا بر لزوم حفظ تحریم‌ها علیه روسیه

    فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و شارل میشل، رئیس شورای اروپا، در خصوص لزوم ادامه سیاست اعمال تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه با توجه به روند اوضاع در اوکراین با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

    دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ژاپن صبح امروز سه شنبه، با اعلام این مطلب، یادآور شد که دو طرف آمادگی خود برای ادامه حمایت از اوکراین و حفظ تحریم‌های سخت گیرانه علیه روسیه اعلام کردند.

    طبق این اطلاعات، کیشیدا و میشل در این دیدار در خصوص تعدادی دیگر از موضوعات مهم بین المللی تبادل نظر کردند. به ویژه، هر دو طرف در خصوص توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی و تلاش های یکجانبه پیونگ یانگ برای تغییر وضعیت موجود در منطقه ابراز "نگرانی" کردند.

    روز گذشته وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن از گسترش دوباره تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد. محدودیت جدید بر صادرات کالاهای روسی «مرتبط با تسلیحات شیمیایی» تأثیر خواهد گذاشت.

    فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، رئیس ستاد کل روسیه را باهوش‌ترین مردم نامید

    والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با مجله تایم اعتراف کرده که تمامی علوم نظامی در روسیه قرار دارد و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، باهوش‌ترین مردم و یک استراتژیست بسیار ماهر است.

    این مقام نظامی اوکراینی گفت: «من خود بر اساس دکترین نظامی روسیه بزرگ شده و هنوز هم معتقدم که تمام علوم نظامی در روسیه قرار دارد. من با والری گراسیموف درس خوانده‌ام. من تمام چیزهایی که او نوشته بود را خوانده  و صادقانه میگویم که او باهوش ترین مردم است و انتظارات من از او بسیار زیاد است.»

    زالوژنی یادآور شد که در دفتر خود نسخه کاملی از آثار رئیس ستاد کل ارتش روسیه را در اختیار دارد.

    روز قبل، ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، در مصاحبه با روزنامه "ال پایس"اسپانیا گفت که در آغاز حمله نظامی روسیه، مقامات اوکراینی اشتباهات زیادی مرتکب شدند و مشخص نیست چرا روسیه توانست بدون مقاومت تا این اندازه وارد خاک اوکراین شود. به گفته وی، پس از پایان جنگ، زمان «حرف زدن درباره همه این مسائل» فرا خواهد رسید.

     مردم روسیه دیگر اوکراین را جزو کشورهای دوست نمی‌دانند

    والری فدوروف، مدیر کل مرکز تحقیقات و سنجش افکار عمومی سراسری روسیه در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا" که صبح امروز منتشر شده، اعلام کرد که روس‌ها اغلب از شرکای روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی و کشور چین، بعنوان متحدان واقعی روسیه نام می‌برند.

    وی توضیح داد: «در جایگاه نخست، البته بلاروس، سپس قزاقستان و جمهوری خلق چین قرار دارند. علاوه بر این، نمی توان گفت که وضعیت در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری تغییر کرده است، این سه کشور در سال 2014 و پس از الحاق مجدد با کریمه و سواستوپل شکل گرفت. تا آن زمان اوکراین و آلمان جزو دوستان روسیه بودند، ولی این مسئله دیگر به گذشته پیوسته است. مردم روسیه معتقدند که یک دوست واقعی در مشکلات شناخته می‌شود.»

    وی یادآور شد که "روسیه متحدان کمی دارد، ولی آنها وجود دارند" و قبل از همه، آنها شرکای روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی و البته کشور دوست و متحد چین قرار دارند.

    مردم روسیه اعلام بسیج محدود از سوی پوتین را درک می‌کنند

    مدیر کل مرکز تحقیقات و سنجش افکار عمومی سراسری روسیه در این مصاحبه ابراز عقیده کرد که شهروندان روس با نگرانی و احتیاط اخبار مربوط به اعلام بسیج محدود در این کشور را دریافت کردند، در حالی که اکثر آنها به این تصمیم رئیس جمهور با درک واکنش نشان دادند.

    والری فدوروف گفت: « مردم فعلاً نگران و محتاط هستند. ما می دانیم که اکثریت روس‌ها از عملیات نظامی ویژه حمایت کرده و از قبل دیدگاه شکل گرفته و روشنی درباره آن دارند، ولی موضوع بسیج جدید است و وضعیت آن چندان روشن نیست. با این وجود، اکثریت مردم با تصمیم رئیس جمهور موافق هستند. به عقیده آنها این تصمیم سنگینی است، ولی قطعاً ضرورت دارد.»

    به گفته وی، روس‌ها منتظر توضیحات ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود برای مجلس فدرال روسیه درباره بسیج نسبی هستند. وی  همچنین یادآور شد که آخرین بسیج اعلام شده در روسیه در زمان جنگ جهانی دوم بود.

    وزارت خارجه آمریکا: ادوارد اسنودن باید بازگشته و در ایالات متحده محاکمه شود

    ند پرایس، رئیس دیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز اعلام کرد که ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی (NSA) علیرغم دریافت تابعیت روسیه، شهروند ایالات متحده محسوب شده و باید به کشور بازگشته و با عدالت آمریکا روبرو شود.

    این دیپلمات تاکید کرد: موضع ما در این رابطه تغییری نکرده است. اسنودن باید مانند هر آمریکایی دیگر به ایالات متحده بازگردد و در برابر دادگاه پاسخگو باشد.

    روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، فرمانی را امضا کرد که به ادوارد اسنودن شهروندی روسیه اعطا میکند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین توضیح داد که اعطای شهروندی روسیه به درخواست خود اسنودن به او اعطا شده است. همسر اسنودن نیز مدارک خود را برای اخذ تابعیت روسیه ارائه خواهد کرد.

    اذعان کاخ سفید به عدم وجود نشانی از قصد روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای

    کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته، دوشنبه، در یک نشست خبری اعلام کرد که مقامات ایالات متحده شواهدی از آمادگی فدراسیون روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای مشاهده نکردند.

    وی گفت: «از لحاظ شواهد [آماده سازی برای استفاده از سلاح های هسته‌ای ] یا امکان آن، ما در حال حاضر چنین چیزی را در روسیه ندیده‌ایم.»

    به گفته سخنگوی کاخ سفید، به دلیل فقدان هر نوع علامتی در این زمینه، ایالات متحده دلیلی برای تغییر سطح آمادگی نیروهای هسته‌ای خود نمی بیند.

    یک روز قبل، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که واشنگتن به مسکو در خصوص عواقب فاجعه بار احتمال استفاده احتمالی روسیه از سلاح هسته‌ای هشدار داده است. وی تاکید کرد که واکنش آمریکا قاطع و بسیار سریع خواهد بود.

    دبیرکل سازمان ملل از همه کشورها خواست در لفاظی‌های هسته‌ای "یک گام به عقب برگردند"

    آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که همه کشورها باید تصور احتمال پیروزی در جنگ هسته‌ای را کنار بگذارند و در لفاظی‌های مربوط به این موضوع «یک قدم به عقب برگردند».

    وی در یک نشست سطح بالا به مناسبت روز جهانی حذف کامل سلاح های هسته‌ای صحبت کرد، یادآور شد که «دهه‌ها پس از فروپاشی دیوار برلین، ما دوباره صدای تپش سابرهای هسته‌ای را می‌شنویم».

    گوترش افزود: «اجازه دهید واضح بگویم - دوران باج خواهی هسته‌ای باید پایان یابد. این ایده که هر کشوری ممکن است در جنگ هسته‌ای پیروز شود، احمقانه است. هر گونه استفاده از سلاح هسته‌ای منجر به یک فاجعه انسانی وحشتناک خواهد شد. ما باید یک گام به عقب بازگشته و صحبتی از امکان چنین جنگی نکنیم.»

    انگلیس تحریم‌ها علیه روسیه را به دلیل همه پرسی گسترش داده است

    دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که لندن تحریم‌های ضدروسی را به دلیل برگزاری همه پرسی در مناطق دونتسک و لوهانسک در دونباس، و همچنین در مناطق خرسون و زاپروژیهگسترش داده است.

    به گفته جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس، در مجموع 92 محدودیت جدید علیه روسیه اتخاذ شده است. همانطور که مشخص شده، تحریم‌های جدید کارمندان دولت روسیه که در برگزاری همه پرسی مشارکت داشتند، را تحت تاثیر قرار خواهد داد. همچنین اقداماتی علیه روسای بانک‌ها و برخی و بازرگانان روسیه در نظر گرفته شده است.

    تا به امروز، مقامات لندن بیش از 1200 فرد از  روسیه و بیش از 120 سازمان این کشور، از جمله بیش از 120 تاجر روس را تحریم کرده است.

    اردوغان سازماندهی مذاکرات بین مسکو و کی‌یف را هدف خود خواند

    رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه، هدف خود را سازماندهی دیداری میان روسای جمهور روسیه و اوکراین، ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی در آینده نزدیک اعلام کرد. وی این موضوع را روز دوشنبه یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا پس از نشست کابینه دولت اعلام کرد.

    اردوغان گفت: ما از ادامه روندی که با سازماندهی کریدور  صادرات غلات و مبادله اسیران جنگی آغاز شد، بسیار خرسند هستیم. اکنون هدف ما سازماندهی هر چه سریعتر نشست سران روسیه و اوکراین به منظور توقف درگیری نظامی است.

    وزیر  خارجه ترکیه: پوتین به اردوغان درباره امکان مذاکره با اوکراین صحبت کرده است

    مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان گفتگوهای اخیر خود با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، از احتمال از سرگیری مذاکرات با اوکراین، البته با شرایط جدید، خبر داده است.

    چاووش اوغلو روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی یادآور شد: گفتگوی پوتین و اردوغان درباره اوکراین در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان انجام شد.در جریان مذاکرات با رئیس جمهور ازدوغان، آقای پوتین احتمال بازگشت به مذاکرات با اوکراین را بعید ندانست، البته به گفته وی، شرایط جدیدی برای این گفتگوها ظاهر شده است."

    چاووش اوغلو ابراز عقیده کرد که از سرگیری مذاکرات بین دو طرف مناقشه هر روز سخت‌تر از قبل می شود.

    چند روز پیش سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که سیاست فعلی غرب امکان مذاکره با اوکراین را منتفی کرده است.

    قزاقستان بستن پست‌های بازرسی مرزی با روسیه را تکذیب کرد

    دفتر مطبوعاتی کمیته امنیت ملی جمهوری قزاقستان اعلام کرد که تمامی پست‌های بازرسی قزاقستان در مرز با  روسیه به طور عادی کار فعال بوده و اطلاعات مربوط به بسته شدن آنها صحت ندارد.

    در این کمیته یادآوری شد که اطلاعات مربوط به بسته شدن ادعایی پست‌های بازرسی در مرز روسیه و قزاقستان در شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌های فوری منتشر شده است. در این پیام آمده است: «ما به شما اطلاع می‌دهیم که تمامی پست‌های بازرسی قزاقستان به‌طور عادی کار می‌کنند. طبق قوانین قزاقستان و معاهدات بین المللی، شهروندان، وسایل نقلیه، محموله ها و کالاها مجاز به عبور از مرزهای دولتی هستند.»

    این کمیته تاکید کرد: "هیچ اطلاعات رسمی از طرف روسیه در خصوص بسته شدن پست‌های بازرسی وجود ندارد."

    روز دوشنبه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که در حال حاضر هیچ تصمیمی برای بستن مرزهای روسیه با سایر کشورها در رابطه با اعلام بسیج نسبی وجود ندارد و گزارشات در این زمینه صحت ندارند.

    پیش از این گزارش‌هایی در برخی رسانه ها مبنی بر بسته شدن احتمالی مرزها به دلیل بسیج محدود اعلام شده در فدراسیون روسیه منتشر شده بود.

    لیتوانی 50 خودروی زرهی به اوکراین تحویل داده است

    آرویداس آنوسوسکاس، وزیر دفاع لیتوانی، روز دوشنبه، پس از نشست شورای دفاع دولتی این کشور اعلام کرد که دولت اوکراین تاکنون 50 دستگاه خودروی زرهی از نوع M113 از طرف ویلنیوس دریافت کرده است.

    ویگفت: «به معنای واقعی کلمه سه روز پیش، خودروهای زرهی که ما ارسال کرده بودیم، وارد اوکراین شد و بدین ترتیب، اکنون 50 خودروی زرهی M113به کی‌یف تحویل داده شده است.»

    وزیر دفاع لتوانی افزود که این کشور  با متحدان خود در ناتو در خصوص ادامه حمایت نظامی از اوکراین مشورت خواهد کرد.

    وزیر خارجه سوریه: روسیه حق دارد از خود در برابر سیاست تهاجمی غرب دفاع کند

    فیصل مقداد، وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه روز دوشنبه در مناظره سیاسی عمومی هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که مقامات مسکو حق دارند در برابر سیاست تهاجمی کشورهای غربی از کشور خود دفاع کنند.

    وی گفت: «ما معتقدیم که روسیه حق دارد در برابر سیاست تهاجمی غرب از خود دفاع کند. ارتش روسیه نه تنها از قلمرو ملی خود دفاع می کند، بلکه در عین حال از حقوق سایر مردم بی دفاع نیز برای رسیدن به عدالت و آزادی حمایت می‌کند.»

    وزیر امور خارجه سوریه پیش از این نیز گفته بود که حمایت کشورهای غربی از مقامات کی‌یف باعث به درازا کشیده شدن درگیری و بحران و طولانی‌تر شدن رنج مردم اوکراین می‌شود.

    سفیر آمریکا خواستار توضیح صربستان درباره انعقاد توافق با روسیه شد

    کریستوفر هیل، سفیر آمریکا در بلگراد خواستار توضیح صربستان درباره امضای توافقنامه با روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل شد.

    این دیپلمات گفت: ما مطمئناً مایلیم توضیحی درباره ماهیت این سند بشنویم. در جریان نشست سازمان ملل، ایالات متحده مذاکرات خوبی با صربستان داشت، ولی بعد از آن ما شنیدیم که چنین سندی با روسیه امضا شده و اکنون منتظر توضیحات در خصوص آن هستیم.»

    هیل همچنین یادآور شد که از دیدگاه واشنگتن، هیچ کشوری نباید در جریان مناقشه کنونی پیرامون اوکراین، با روسیه قراردادی امضا کند.

    پیش از این اعلام شد که نیکولای سلاکوویچ، وزیر امور خارجه صربستان، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، توافقنامه‌ای را درباره "مشاوره متقابل" در خصوص مسائل سیاست خارجی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود امضا کرده است. تصریح شده که طرح مشاوره پیش بینی شده در سند برای مدت دو سال در نظر گرفته شده است.

    آمریکا 457 میلیون دلار برای سازمان‌های مجری قانون اوکراین اختصاص داده است

    آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت ایالات متحده بیش از 457 میلیون دلار به اوکراین برای فعالیت سازمان‌های مجری قانون این کشور اختصاص داده است.

    بلینکن در توییتر خود نوشت: «ایالات متحده 457.5 میلیون دلار اضافی به عنوان کمک امنیتی غیرنظامی برای نجات جان افراد و تقویت ظرفیت شرکای اوکراینی ما در اجرای قانون و عدالت کیفری ارائه خواهد کرد».

    جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در اواسط ماه سپتامبر دستور داده بود که بسته کمک نظامی دیگری به ارزش 600 میلیون دلار به کی‌یف اختصاص داده شود که به گفته پنتاگون، این بسته شامل مهمات سامانه موشکی پرتاب چندگانه، گلوله‌های توپخانه، سامانه‌های هواپیماهای بدون سرنشین و رادارها خواهد بود.

    ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح این تصمیم گفت که واشنگتن فقط برای حفاظت از خاک اوکراین به اوکراین سلاح می‌فرستد.

    معاون وزیر خارجه روسیه: سیاست تهاجمی آمریکا در حال افزایش است

    سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روز دوشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که ایالات متحده در رویارویی خود با روسیه به طور فزاینده‌ای مضطرب و تهاجمی شده است.

    وی گفت: «شیوه کار تغییر کرده است. ما به معنای واقعی کلمه درگیر مدیریت بحران هستیم، رفتار تهاجمی و نگران‌کننده در حال افزایش آمریکایی‌ها باید دائماً مورد رسیدگی قرار گیرد.»

    ریابکوف همچنین این واقعیت را مورد توجه قرار داد که مسکو مرتباً به واشنگتن در خصوص هر گونه اقدامات عجولانه هشدار می دهد.

    وی افزود: «ما باید به طور مداوم علائمی را به واشنگتن ارسال کنیم که نسبت به اقدامات عجولانه آنها هشدار دهد. این علائم نشان می دهد که ما در قبال خط مشی خود بسیار بسیار مسئولانه عمل می‌کنیم.»

    ریابکوف: مسکو از واشنگتن خواسته اوضاع پیرامون اوکراین را به نقطه خطرناک نرساند

    معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که اعمال فشار تحریم‌های آمریکا علیه روسیه کاملا خود را خسته کرده و تاثیری ندارد.

    سرگئی ریابکوف، تاکید کرد که مسکو از کانال‌های مختلف از کاخ سفید می‌خواهد که اوضاع اطراف اوکراین را به یک نقطه خطرناک نزدیک نکند. وی گفت: ما بارها و بارها به مخاطبان آمریکایی خود می‌گوییم که بی‌طرف‌ترین کلمه را به کار ببرند، به قول خودشان «خونسرد باشند» و اوضاع را وخیم نکرده و آن را به یک نقطه خطرناک و بدون بازگشت نزدیک نکنند.

    ریابکوف: ده ها کشور برای پیوستن به بریکس ابراز علاقه کرده‌اند

    معاون وزیر امور خارجه  روسیه در این برنامه همچنین با اشاره به اینکه مسکو اصلاً در انزوای بین المللی قرار ندارد، یادآور شد که کشورهای خارجی زیادی برای پیوستن به گروه بریکس BRICS(متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) ابراز علاقه می‌کنند.

    سرگئی ریابکوف گفت: "در حال حاضر بیشتر از ده کشور به اشکال مختلف علاقه خود برای پیوستن به این گروه (به بریکس) را اعلام کرده‌اند و در همین رابطه کشورهای عضو بریکس هم کار بر روی گسترش احتمالی این سازمان را آغاز کرده و در حال طراحی این مسئله هستند.

    لازم به یادآوری است، ایران و آرژانتین از قبل رسماً درخواست عضویت در گروه بریکس را داده و به نوبه خود کشورهای الجزایر، عربستان سعودی، ترکیه، مصر و نیجریه نیز تمایل خود برای پیوستن به این سازمان را اعلام کردند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما