دوشنبه 17 مرداد 1401 - Mon 08 Aug 2022
  • گنبد آهنین، تامین کننده امنیتی پوشالی برای صهیونیست‌ها

  • عزاداری اباعبدلله الحسین(ع) در تکیه سادات اخوی

  • راه خنثی کردن تحریم‌ها از رفع خودتحریمی می‌گذرد

  • رئیس‌جمهور در دیدار اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر:

  • تغییر دغدغه‌های غرب در جنگ اوکراین

  • سم‌زدایی از کبد با این ویتامین جادویی

  • مشکلات پوستی ناشی از ورزش در فضای باز

  • فیلم/ توصیه رئیسی به ماکرون

  • مرگ بر عقلانیت؛ با من از "فتنه" سخن بگو!

  • مدارس و دانشگاه‌ها در موعد مقرر خود بازگشایی خواهند شد

  • مسابقات ملی پاراگلایدر

  • چرا آمریکا اوکراین را دوست دارد؟

  • باز شدن پای صهیونیست‌ها به خلیج فارس نتیجه‌ای جز ناامنی ندارد

  • پیشنهاد‌های آمریکا به حزب الله از زبان سید حسن نصرالله

  • نماهنگ «سربازان ظهور» منتشر شد/ استقبال از بیستمین همایش شیرخوارگان حسینی با نوای مادران انتظار

  • هراس فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا از توانایی‌های ایران

  • فیلم/ صحبت های دختران قمه‌کش

  • ۲۸ تیرماه ۹۱ در دمشق چه گذشت؟/ بازخوانی معرکه بزرگ برکان

  • اعلام نظر قاطع نظام پیرامون جنگ در اوکراین/ معنای «ابتکار عمل» در عملیات ویژه روسیه علیه ناتو چیست؟

  • دیپلماسی به معنای تعارف نیست.

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 301277
    تاریخ انتشار: 26/خرداد/1401 - 09:37

    چند نکته برای رهایی از کمر درد

    استاد طب فیزیکی و توانبخشی مهمترین راه های پیشگیری از کمردرد را بیان کرد.

     چند نکته برای رهایی از کمر درد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از بهداشت نیوز سید منصور رایگانی، استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،در پاسخ به این پرسش که «چه کار کنیم دچار کمردرد نشویم؟»، بیان داشت: برخی انواع کمردردها غیر قابل پیش‌بینی است؛ مانند بیماری‌های عفونی، بسیاری از سرطان‌ها و ... که این‌ها خیلی قابل پیش‌بینی نیستند.

    وی ادامه داد: اما به طور کلی اگر بخواهیم کمردردها را به صورت مکانیکال و غیر اختصاصی یا کمردردهایی که ناشی از دیسک است را در نظر بگیریم، مهمترین عامل در پیشگیری از ابتلا به کمردرد روش صحیح انجام فعالیت‌های روزمره و روش صحیح نشستن، خوابیدن، بلند کردن اجسام سنگین، رانندگی، و ایستادن  است.

    این استاد طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه اگر این موارد را رعایت کنیم از بروز دیسک گردن،‌کمر و درد کمر جلوگیری می‌کنیم، افزود: مطلب دیگر این است که انجام روش‌های تغذیه‌ای صحیح، جلوگیری از اضافه وزن، و ورزش پیوسته بسیار مهم است.

    رایگانی متذکر شد: به طوری که توصیه ما این است همه افراد حداقل ۴ روز در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کنند که ساده‌ترین آن پیاده‌روی با لباس،‌کفش مناسب و در محیط مناسب است.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما