جمعه 10 فروردين 1403 - Fri 29 Mar 2024
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است+عکس

  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب + فیلم

  • نگاهی اجمالی به سریال «اوکازیون»؛ یک کمدی دهه هفتادی

  • فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

  • لزوم استمرار ساماندهی اموال تملیکی و توقیفی

  • آیا غرب، امتیاز برند تجاری داعش را خریده است؟

  • عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط یک پلتفرم ترکیه‌ای در ایران

  • افکار عمومی عربستان سعودی در رابطه با عادی سازی روابط با اسرائیل چگونه است؟

  • گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

  • رونمایی از تجهیزات و تسلیحات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

  • فوری/بمب نقل و انتقلات پرسپولایس در سال جدید

  • فوری/بازگشت مجدد فرهادمجیدی به فوتبال ایران

  • جزئیات از حادثه توریستی شهر کروکوس مسکو /اعلام تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه + فیلم و عکس

  • واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی تر می شود ؟

  • سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از منافقین شدند

  • پلمب مراکز اقامتی و بین راهی در طرح سلامت نوروزی

  • زائران کربلا زیر باران بهاری دست به دعا شدند

  • قالیباف حمله تروریستی در روسیه را محکوم کرد

  • خطر پول‌پاشی در کمین توقف تورم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 297843
    تاریخ انتشار: 01/خرداد/1401 - 16:42

    جزئیات جدید از اقدامات ۲ جاسوس فرانسوی

    دشمنان امروز معیشت مردم را مورد تهاجم قرار داده‌اند و در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ۲ جاسوس که قصد برهم زدن امنیت کشور را داشتند بازداشت شدند.

    جزئیات جدید از اقدامات ۲ جاسوس فرانسوی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر یکشنبه در اجلاسیه شهدای حقوق‌دان غرب کشور که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی قصد انتقام گرفتن از مردم و نابودی انقلاب و اسلام را دارند.

    وی با اشاره به خصوصیات مشترک مثبت بین مردم در سراسر کشور و برجسته‌تر بودن این خصوصیات در برخی استان‌ها، افزود: مکتب و راه همه شهدای انقلاب اسلامی در هر قشر و صنفی و با هر مذهبی همچون ستارگانی درخشان و چراغی فروزان، روشنگر راه در طول تاریخ بوده و خواهند بود و برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از شهدای حقوقدان چهار استان غربی نیز برای پاسداشت راه آنها است.

    دادستان کل کشور با بیان اینکه منطقه غرب کشور همواره از یک حساسیت و امتیاز خاصی برخوردار بوده است، خاطر نشان کرد: اولین منطقه‌ای که مورد تهاجم صدام خبیث و استکبار جهانی در آغاز جنگ تحمیلی قرار گرفت، غرب کشور بود و مردم این مناطق در دفاع از انقلاب، نظام و کشور جانانه به عرصه مقاومت و نبرد وارد شدند.

    منتظری تصریح کرد: هیچگاه حماسه‌های بی‌نظیر مردمان شهرهای مرزی در غرب کشور در میدان نبرد و عرصه دفاع مقدس و فداکاری‌های مرد و زن این خطه از ذهن تاریخ فراموش نخواهد شد.

    وی با بیان اینکه شهدای زیادی از استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان در برابر تجاوز رژیم بعث سینه سپر کردند و جلوی دشمن ایستادند، گفت: در عملیات مرصاد که صدام در اواخر جنگ تحمیلی با چراغ سبز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه ملت ایران آغاز کرد، دیدیم که چگونه مردم این مرز و بوم متجاوزان را در همان کیلومترهای اول ورودی به شهرهای قصرشیرین و کرمانشاه و در مراحل اولیه زمین گیر کردند و نقشه آنها را که به دنبال رسیدن به تهران بودند به با ذلت و خواری شکست دادند.

    منتظری اضافه کرد: حماسه آفرینی مردم این خطه در میدان نبرد و مقاومت توأم با حماسه‌های مردم سراسر کشور در دفاع مقدس شد و همین توأمان شدن، همدلی و یکپارچگی موجب ماندگاری انقلاب، ارزش‌های اسلامی و حماسه آفرینی‌های هشت سال جنگ تحمیلی شد.

    وی با تاکید بر اینکه نقش و حضور مردم در پیدایش انقلاب اسلامی و استمرار آن تا به امروز بی بدیل بوده است، تصریح کرد: اما در این بین، علمای بزرگ تشییع و تسنن همچون مرحوم آیت‌الله مدنی و قدوسی با الهام از آموزه‌های دینی در هدایت و راهنمایی مردم به سمت و سوی دفاع از ارزش‌های انقلاب نقش آفرینی مؤثری داشتند.

    دادستان کل کشور ادامه داد: در آنجایی که دشمن در تلاش است که از اختلاف قومیت، نژاد و مذهب برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کند علمای اهل تشیع و سنت محبت و مودت و برادری را سرلوحه کار خود قرار دادند و با وحدت و یگانگی در هر برهه زمانی مانع نفوذ دشمن می‌شوند.

    وی بیان کرد: در طول تاریخ هیچ حادثه‌ای مثل حادثه پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن را سراغ نداریم که مردم و رهبران فکری و دینی نقش مستقیم در تحقق و استمرار آن داشته باشد.

    منتظری افزود: این افتخار بزرگی برای ملت ایران است و امام خمینی (ره) با بسیج کردن، هدایت و ارشاد جامعه مردم را به ارزش‌های والا رساند.

    وی با تاکید بر اینکه نقش مردم نه تنها در پیروزی انقلاب بلکه در استمرار و در همه مراحل از جمله در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی است، گفت: در تهاجمی که شرق و غرب طی هشت سال با بسیج تمام امکانات برای از پای درآوردن آن دست در دست هم قرار داده بودند و به دنبال این بودند تا ظرف یک هفته به تهران برسند این حضور مردم و حماسه آفرینی جوانان در انقلابی که هنوز پایه‌ها و ارکانی منسجمی نداشت و مانع از اهداف شوم دشمن شد.

    منتظری با اشاره به اینکه هزینه‌های فراوانی برای دفاع از آب و خاک مهین اسلامی ایران پرداخت شده است، بیان کرد: پرداخت این هزینه‌ها برای بقا وصیانت از اسلام و انقلاب اسلامی ارزش داشت همانگونه که در صدر اسلام امام حسین (ع) خودش را فدای بقای اسلام کرد.

    وی با بیان اینکه خون شهدا موجب صیانت و حفاظت از دستاورد انقلاب اسلامی می‌شود، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ملت ایران شاهد فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است که هدایت‌های حکیمانه و روشنگرانه امام راحل (ره) در دهه اول و سپس مقام معظم رهبری و همراهی مردم توانست انقلاب را به سر منزل خود برساند.

    منتظری با اشاره به ترفندها و سرمایه گذاری‌های دشمن برای نابود کردن انقلاب، خاطر نشان کرد: شکل دشمنی‌های دشمنان هر روز به گونه‌ای است یک روز به شکل جنگ تحمیلی بود و روز دیگر به شکل توطئه‌های داخلی، کودتا، اختلاف و تفرقه اندازی بین اقوام و مذاهب و… است.

    دادستان کل کشور دشمنان هرگز از تلاش‌های خود برای از پای در آوردن انقلاب اسلامی دست بر نمی‌دارد، گفت: دشمنان امروز به این نتیجه رسیدند که تنها در جبهه‌های فرهنگی با ورود به عرصه نابودی اعتقادات و گرفتن هویت اسلامی جوانان ما می‌تواند به انقلاب و ارزش‌های والای آن ضربه بزند.

    وی خطاب به جوانانی که جنگ تحمیلی را ندیده‌اند، خواست همانند جوانانی که در طول هشت سال جنگ با ایثارگری‌های فراوان از این آب و خاک در برابر تهاجم صدامیان دفاع کردند و مانع نفوذ دشمن شدند، در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنید.

    منتظری ادامه داد: اگر می‌خواهید به وظیفه و تکلیف ملی و مذهبی و اعتقادات خود عمل کنید و باید وظیفه بصیرت، روشنگری و روشن بینی را داشته باشید که متناسب با حمله دشمن به مقابله برخیزید.

    وی تاکید کرد: امروز دشمن دیگر از گلوله‌های آتشین و مواد شیمیایی استفاده نمی‌کند، بلکه در فضای مجازی هویت جوانان، اخلاق زن و مرد، حیثیت و هویت اسلامی ایرانی را هدف قرار داده و از طریق تهاجم فرهنگی و برنامه‌های موجود در فضای مجازی قصد از پای در آوردن انقلاب اسلامی ایران را دارد.

    منتظری با تاکید بر اینکه باید متناسب با برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن حرکت کنیم، گفت: یکی دیگر از جبهه‌هایی که دشمنان برای از بین بردن انقلاب و از بین بردن عزت و استقلال مردم طراحی کرده است، جنگ اقتصادی است.

    به گفته دادستان کل کشور، دشمن با نیت تقابل مردم با نظام، معیشت مردم را هدف قرار داده است اما مقاومت و ایستادگی مردم همانند عرصه دفاع مقدس، دشمن را به ذلت خواهد کشاند.

    وی تاکید کرد: امروز وظیفه ما در شناخت دشمن و شناخت برنامه‌های دشمن بسیار خطیر و سنگین است چرا علاوه بر شناخت دشمن و راه‌هایی که برای ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی ملت و کشور انتخاب می‌کند باید همزمان و متناسب با آن برنامه‌ها مجهز و مهیا بشویم.

    منتظری گفت: دشمن با هر وسیله و هر راهی از جمله مسئله فرهنگی، جنگ اقتصادی، ایجاد اختلاف بین امت، سلب اعتقاد و اعتماد جامعه با بذرافشانی بدنامی و ناامیدی در بین مردم و شایع‌سازی و دروغ پردازی به دنبال انتقام‌گیری از مردم و ضربه زدن به انقلاب است.

    وی طرح هدفمندی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن بین مردم نیز اشاره کرد و افزود: وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نبود و اصلاح این وضعیت باید در دستور کار قرار می‌گرفت، هر چند که اجرای این طرح باید از دولت قبل آغاز می‌شد.

    منتظری با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی متناسب با شرایط دنیا و منطقه و نیز کشور صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: خدمتگزاران مردم در دولت در تلاش هستند که با برنامه ریزی مناسب این اصلاحات و جراحی اقتصادی را با کمترین میزان آسیب به مردم خصوصاً قشر مستضعف جامعه به انجام برسانند.

    وی با بیان یکی از نمونه‌هایی که دشمنان درصدد ضربه زدن به نظام است، بیان کرد: کشوری که خودش را مهد تمدن و آزادی می‌داند اخیراً یک زن و مرد فرانسوی را تحت پوشش گردشگر به ایران می‌فرستد غافل از اینکه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی آنها را از همان لحظه اول زیر نظر دارد.

    منتظری ادامه داد: این ۲ جاسوس مدتی در ایران مستقر می‌شوند و در جاهای مختلف با افراد گوناگون مجالس و محافلی را در راستای براندازی نظام تشکیل می‌دهند.

    دادستان کل کشور گفت: این جاسوسان آموزش‌هایی را به عناصر وابسته درون کشور برای سو استفاده از شرایط داخلی و کشاندن مردم به خیابان‌ها و مبارزه و مخالفت با نظام در مناسبت‌ها و بهانه‌های مختلف، می‌دادند.

    وی افزود: عده‌ای از جیره‌خواران استکبار جهانی با شرارت قصد آشوب و ایجاد تجمع در داخل داشتند تا این تجمع‌های چند ده نفری را در رسانه‌های بیگانه در بوق و کرنا کنند و این همان ترفندی است که در برخی از کشورها به کار گرفتند و به نتیجه رسیدند.

    منتظری تصریح کرد: در ایران، دشمنان طی سال‌های ۱۳۷۸، ۱۳۸۷ و ۲ سال قبل این ترفند شوم را پیاده کردند اما آگاهی و بصیرت مردم مانع رسیدن آنها به اهداف شوم خود شد.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما