شنبه 07 خرداد 1401 - Sat 28 May 2022
  • سوء قصد به ماموران پلیس در خیابان طالقانی

  • کشف انبار بزرگ احتکار کالا در جنوب تهران

  • فروش دو نفتکش یونانی در دیوار

  • تلاش شبانه برای آواربرداری ساختمان مترو پل

  • یارانه معیشتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

  • پیام تجمع بزرگ «سلام ای فرمانده» به خودی و بیگانه چیست؟

  • برجام‌ شکست بخورد چه می شود؟

  • چهارمین روز آواربرداری ساختمان مترو پل

  • مزرعه گل های لاله در روستای اسپره خون

  • ما زندگی نرمال داریم یا آمریکایی‌ها؟

  • آماده‌سازی آزادی برای اجتماع "سلام فرمانده"

  • فیلم/ آواربرداری از متروپل در چهارمین روز

  • مخاطب اول در هر یک از عرصه‌های جهاد و دعوت به خیر روحانیت است/ جهادی با عظمت‌تر از جهاد امام بزرگوار با این نتایج در تاریخ شیعه وجود ندارد

  • آیا دستگاه های امنیتی ما قوی هستند؟

  • فیلم/ تذکر خودرویی رئیس قوه‌قضائیه

  • فیلم/ نجات ۶ مصدوم از زیر آوار متروپل

  • ترفند برای رهایی از پرشدن حافظه گوشی

  • گشت و گذار در کنار رودخانه های کرمانشاه

  • وریا غفوری نماینده سلبریتی های غرق در رفاه و اشرافیت ورزشی که نگران معیشت مردم شده اند!!!

  • شما ایرانی کیلی کیلی کم شناخت

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 293635
    تاریخ انتشار: 31/فروردين/1401 - 12:08

    تبعات تنبیه و تحقیر در مدارس چیست؟

    دو هفته است که مدارس حضوری شده‌اند، اما روزی نیست که خبری از تنبیه دانش آموزان منتشر نشود و در آخرین اقدام پسر دانش آموزی، همکلاسی اش را به قتل رساند.

    تبعات تنبیه و تحقیر در مدارس چیست؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از جامعه 24؛ همه چیز از یک خط خبر شروع شد. پسر دانش آموزی همکلاسی اش را به قتل رساند. همین یک خط خبر بسیار هولناک است تا دیگر نحوه و مکان قتل، در حاشیه قرار بگیرد.

    سه روز قبل پسر دانش آموزی با دست محکم به سینه همکلاسی اش می‌کوبد و او را به قتل می‌رساند.

    اهالی روستای زرتوجی میناب با تراژدی روبرو شدند که تمام روستا را غرق بهت و ماتم کرده است. دانش آموزان که به علت تعمیر مدرسه در حسینیه درس می‌خوانند، بعد از تعطیلی مدرسه به سمت خانه‌های خود راه می‌افتند، اما در میان راه یکی از آن‌ها به سینه دوستش ضربه می‌زند و باعث مرگ او می‌شود.

    این حادثه بعد از حضوری شدن مدارس نشان می‌دهد که باید باز هم منتظر اینگونه حوادث باشیم، حادثه‌هایی که در روز‌های گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد که آخرین آن فیلم زدن موی یک دانش آموز توسط ناظم مدرسه بود.

    کچل کردن دانش آموزان اقدامی که تا دولت سر و صدا کرد

     هفته گذشته فیلمی منتشر شد که در معاون مدرسه در حیاط مدرسه مو‌های دانش آموزان را در روز‌های اولیه بازگشایی مدارس با قیچی زده و باعث شده تا دانش آموزان مو‌های خود را کچل کنند.

    این فیلم مربوط به دبیرستانی در پاکدشت بود و بلافاصله معلم خطاکار به کمیته تخلفات معرفی و مدیر و معاون مدرسه استعفا دادند.

    ترکش‌های اقدام خودسرانه معلم به همینجا ختم نشد و سخنگوی دولت مجبور به واکنش شد و از برخورد با معلم خطاکار خبر داد. در فضای مجازی هم کاربران به این اقدام واکنش تندی نشان دادند.

    شکستن سر دانش آموز با تخته پاک کن

    در روز‌های اولیه بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز اینبار در مدرسه حکمت اشنویه، معلم عصبانی با تخته پاک کن سر دانش آموز را شکست و او را راهی بیمارستان کرد.

    در این حادثه معلم با پرتاب تخته پاک کن از فاصله نزدیک سر دانش آموز را شکست. در همین حال آموزش و پروش استان آذربایجان شرقی از بررسی ویژه پرونده خبر داد.

    کتک زدن دانش آموز روستایی از سوی معلم

    دو روز قبل در حادثه‌ای عجیب معلم دبستان روستای سیبلی آستارا در استان گیلان دانش آموزش را در مقابل همکلاسی‌هایش کتک زده و او را تنبیه بدنی کرد. یکی از دانش آموزان از این اقدام معلم فیلم گرفته و در فضای مجازی منتشر کرد.

    با انتشار فیلم، معلم خطاکار به هیئت تخلفات استان معرفی شد تا در مورد او تصمیم گیری شود.

    مسعود موسوی پور، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار جامعه ۲۴ در مورد اثرات برخورد با دانش آموزان و کتک زدن آن‌ها جلوی چشم همکلاسی‌ها گفت: در گذشته مثالی وجود داشت که "کتک معلم گل است و هر کی نخورد... "، این اشتباه‌ترین جمله‌ای بود که در سالیان گذشته برای توجیه تنبیه بدنی دانش آموزان گفته می‌شد. تنبیه دانش آموزان به هر صورت و به هر دلیلی اشتباه است و نتیجه عکس خواهد داد.

    وی ادامه داد: اگر آمار دانش آموزان بزهکار را که در دوران تحصیل مرتکب جرم می‌شوند نگاه کنیم، قطعا درصد زیادی از آن‌ها از سوی خانواده، معلم و مدرسه به علت ضعیف بودن در درس، شلوغی یا سرکشی یکباره مورد شماتت و تنبیه بدنی قرار گرفته اند.

    این جامعه شناس با بیان اینکه دانش آموزانی که مورد تنبیه بدنی قرار می‌گیرند در خود احساس حقارت و سرخوردگی کرده و بعد از گذشت مدتی این موضوع با واکنش او روبرو شده و بعضا منجر به تمایل او به انجام جرم می‌شود.

    موسوی پور معتقد است برخی از جرایم جنایی که از سوی دانش آموزان رخ می‌دهد نتیجه واکنش دانش آموز به رفتار‌های قهرآمیز با او است، لذا همه قتل‌ها به خاطر سهو رخ نمی‌دهد. فرد می‌خواهد خود را ثابت کند که به همین خاطر به سمت ارتکاب جرایم جنایی می‌رود.

    به گفته او، دانش آموزان درون گرا معمولا به سمت ارتکاب جرم نرفته و برای رهایی از وضعیتی که در آن قرار دارند به مواد مخدر پناه می‌برند.

    این جامعه شناس در پایان تاکید کرد که به هیچ وجه نباید از تنبیه بدنی و تحقیر برای دانش آموزان استفاده شود و بهتر است معلمان و سیستم آموزشی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما