پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 - Thu 19 May 2022
  • ۶ نشانه فشار خون که نباید نادیده بگیرید

  • فواید آب و سرکه سیب برای سلامتی

  • پیام تسلیت پایگاه خبری حامیان ولایت به خانواده سرداران شهید صنیع خانی

  • شلیک صهیونیست ها به جوان فلسطینی

  • موضع تاریخی استاد فاطمی‌نیا در فتنه ۸۸ چه بود؟

  • رئیسی از زیر صفر شروع کرد نه از صفر

  • جریمه فروشگاهی که احتکار روغن می‌کرد

  • ۱۲ نکته اخلاقی-عرفانی از آیت‌الله فاطمی نیا

  • آیت‌الله فاطمی‌نیا که بود؟/ تضعیف نظام و رهبری از «شُرب خَمر» بدتر است!+فیلم

  • استاد فاطمی‌ نیا دار فانی را وداع گفت

  • رد پای جاسوس فراری موساد در یک روزنامه داخلی +تصاویر

  • گرد و غبار مهمان تابستانه پایتخت نشینیان /باعث و بانی این پدیده شوم کیست؟

  • اصلاح دلار ۴۲۰۰ و آزمون بزرگ دولت در مواجهه با یارانه‌بگیران!/ بازنگری در مشمولان یارانه

  • طاهری: به هواداران استقلال بدهکار بودیم، قهرمانی گوارای وجودشان/ خلعتبری گفت منظورش با ما نبوده است

  • شهیدی که با موتور به دفتر فرمانده رفت تا اخراج شود

  • هنرجویان اردوی «ایده تا تولید» به صورت رایگان و کاملاً بورسیه سینمای جوان هستند

  • جنازه نیروهای ویژه اوکراینی در جزیره مار

  • فیلم/ گالیورهای همیشه مخالف

  • لزوم اختصاص یارانه کالای اساسی به 95 درصد جمعیت کشور

  • رئیس سیا برای چه به عربستان رفت

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 292268
    تاریخ انتشار: 22/فروردين/1401 - 14:12

    نامه پلیس به رئیسی درباره خودروهای داخلی

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بار دیگر انتقادات تندی را در مورد کیفیت خودروهای داخلی مطرح کرده و واردات خودرو را عاملی موثر در کاهش شمار جانباختگان حوادث رانندگی دانست.

    نامه پلیس به رئیسی درباره خودروهای داخلی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایسنا،  سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری پیش از ظهر امروز که در شهرک آزمایش برگزار شد درباره کیفیت خودروهای تولید داخل اظهار کرد: اصلا ممکن است یک راننده‌ای مرتکب بی‌مبالاتی شده و یا حتی خطایی از وی حین رانندگی سر بزند که منجر به تصادف شود اما مساله اینجاست که خودرو باید از جان او محافظت کند و در واقع از این آسیب جلوگیری کند. امروز کدام یک از خودروهای ما با این وضعیت ساخته می‌شود؟

    وی ادامه داد: امروز قطعات و آلیاژهای خودرو، امکاناتی که در ساخت خودرو وجود دارد، کیسه هوا، ترمز ای بی اس، کمربند ایمنی و ... همه و همه باید نجات دهنده راننده و سرنشینان خودرو باشد اما در واقعیت این امکانات در خودروهای تولید داخل دچار مشکل است و من نمی‌دانم تا کی باید شاهد تکرار چنین حوادث‌هایی باشیم. همین چند وقت پیش فیلمی منتشر شد که دنا پلاس تصادف کرده و کابینش کامل جمع شد اما کیسه هوایش باز نشده؛ خوب اینها اشکالاتی است که باید رفع شود.

    خودروهای داخلی ۴ مزیت اصلی را ندارند

    هادیانفر با بیان این‌که یک خودروی مناسب باید دارای چهار مزیت اصلی باشد اظهار کرد: یک خودرو باید زیبا بوده و تمایل به خرید در آن ایجاد شود. دوم کیفیت آن است. سوم ایمنی آن و چهارم ارزانقیمت بودن آن است؛ حالا باید ببینیم که آیا واقعا این چهار مزیت در خودروهای تولید داخل وجود دارد؟.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان این‌که آنچه که پلیس طرح می‌کند تاکیداتی است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز بر آن تاکید داشتند، ادامه داد: همه ما باید از تولید داخل حمایت کنیم اما تولید داخل باید کیفی و ایمن باشد. این خودروهای تولید داخل ما که اتفاقا همگی وابستگی ارزی هم دارند در برخی از قطعات دچار مشکل هستند و مصداق همان ضرب‌المثل «هرچقدر پول می‌دهی همانقدر آش می‌خوری» است، قطعات این خودروها دچار مشکل است.

    وی اضافه کرد: خوب چه کسی باید بر قطعات این خودروها نظارت کند؟ آیا نظارت ۱۰ سال پیش سازمان استاندارد آن هم یکی از شرکت‌های تابعه آن، بر قطعات خودروها کافی است؟ آیا دیگر نباید نظارت شود؟ آیا نباید بعد از هر حادثه خودروسازان براین موضوع نظارت کنند؟ ما تا کی باید شاهد این تصادفات باشیم.

    نامه هادیانفر به رئیس جمهور و دادستانی درباره کیفیت خودروها

    وی از ارسال نامه به رئیس جمهور و دادستان کشور درباره خودروهای تولید داخل خبر داد و گفت: من در این نامه تاکید کردم که همه خودروسازان مسئولند و ما باید بر تولید خودروی ایمن و باکیفیت نظارت داشته باشیم. سازمان استاندارد، سازمان وزارت صنعت، معدن و تجارت و ... در این حوزه مصون هستند؛ اینها باید بروند و ببینند چرا کیسه هوا باز نمی‌شود؟ چرا ترمز ای بی اس کار نمی‌کند؟ چرا با یک تصادف، ماشین منفجر می‌شود؟ چرا ماشین مچاله می‌شود که سرنشینان آن حتی امکان خروج از خودرو را نداشته باشند؟ ما از خودروسازان می‌خواهیم پیشگام این موضوع شوند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: من نمی‌دانم خودروسازان از چه چیزی دفاع می‌کنند. امروز مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مردم و غیره همه مطالباتی را از آنها مطرح کرده‌اند، دیگر جای دفاع نیست. وقتی می‌گوییم آلیاژ خودرویی مشکل دارد خوب بروید آن را درست کنید از چه چیزی دفاع می‌کنید؟

    وی ادامه داد: برابر قانون شماره‌گذاری خودروها با مجوز محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد انجام می‌شود و پلیس هم تابع این مقررات است اما اگر این سازمان‌ها و دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکنند ما به خودروهای ناایمن پلاک نخواهیم داد.

    تاثیر واردات خودرو بر کاهش قربانیان تصادفات

    وی به تاثیر واردات خودرو نیز اشاره کرد و گفت: قطعا تاکید ما براین است که کشور به سمت خودکفایی برود و ما بتوانیم تولیدات با کیفیت را داشته باشیم اما در شرایط فعلی و بنابر آمارهای مستند سال‌های ۸۴ تا ۸۶ یکی از شاخص‌های مهمی که سبب شده تا تعداد جانباختگان حوادث رانندگی از ۲۷ هزار کشته به زیر ۱۷ هزار نفر برسد همین واردات خودروی استاندارد و ایمن به کشور بود.

    هادیانفر افزود: ما نیازمند استفاده مردم از خودروی ایمن و با کیفیت هستیم. این با استفاده از خودروهای لوکس و فخرفروختن به آن فرق دارد. واردات خودروی باکیفیت به داخل حتی در ایجاد بازار رقابتی که مدنظر رئیس جمهور است، موثر و سبب می‌شود تا کیفیت خودروها ارتقاء یابد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین از تعیین سهم دستگاه‌ها در تصادفات خبر داد و گفت: ما در تصادف بهبهان، تصادف نورآباد و غیره سهم خودروساز را مشخص کردیم و قطعا اگر خودروسازان به وظایف خود عمل نکنند ما نهادهای بالادستی آنها را به عنوان مقصر اعلام خواهیم کرد.

    وی درباره‌ اولویت‌های پلیس در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: طرح‌هایی نظیر شماره‌گذاری از درب منزل و پلاک سوم از جمله مواردی است که از سال جدید پیش‌بینی شده است. ما امیدواریم که خدمات بیشتری را به مردم ارائه کنیم.

    هادیانفر با بیان این‌که در سال ۱۴۰۱ ساماندهی موتورسیکلت‌ها ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تلاش داریم تا در سال جاری کیفیت خدمات، نحوه خدمات و امکانات پلیس افزایش یابد. همچنین بازرسان نامحسوس تقویت شده و نرم‌افزار آنها برای جریمه بروزرسانی خواهد شد.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما