سه شنبه 01 خرداد 1403 - Tue 21 May 2024
  • چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است

  • اجتماع امام رضایی ها برای شهادت خادم الرضا

  • روزی که به عنوان سومین شهید محراب به شهادت رسیدم این تصویر مرا چاپ کنید

  • نگاهی گذرا بر زندگی نامه و سوابق شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی

  • شهادت ۳ مامور پلیس توسط شرور سطح یک تهران

  • ازدحام مردم و عزاداری در میدان ولیعصر+ فیلم

  • سید سادات ابراهیم رئیسی نشان داد که خط شهادت هنوز ادامه دارد.

  • حقوق‌ کارکنان و یارانه درحال پرداخت است

  • دو راهی سخت استقلال در نقل‌وانتقالات

  • پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

  • پیام تسلیت سران و مقامات جهان در پی شهادت رئیس جمهور ایران

  • پس از شهادت رئیس جمهور چه کسی مسئولیت اداره دولت را بر عهده می‌گیرد؟

  • ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید + فیلم

  • سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در جلفا/ آخرین اخبار از سانحه برای بالگرد رییس جمهور و هیات همراه/ توضیحات وزیر کشور دربارۀ حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور+جزئیات +فیلم

  • تکلیف پرسپولیس را استقلال مشخص می کند

  • شما طبق قانون شهید شده‌اید!

  • رئیسی: مرز ایران و آذربایجان را به مرز امید و فرصت بدل خواهیم کرد+ فیلم

  • رسانه می‌تواند در میدان نبرد، پیام‌آور امید باشد

  • حکم نهایی تتلو صادر شد

  • تاج: پیگیر فساد در فدراسیون هستیم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 290066
    تاریخ انتشار: 29/اسفند/1400 - 14:19

    هیاهوی نوروزی در هرمزگان

    کرونا موجب شد سفرها و گردش‌های نوروزی در۲ سال اخیر بسیار محدود شود و مردم ناگزیربه ماندن در منازل باشند اما با اعلام رفع محدودیت ها از اواخر اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با افزایش مسافران وگردشگران ، هرمزگان به عنوان پایتخت و مقصد گردشگری دریایی، حال و هوای نوروز به خود گرفت.

    هیاهوی نوروزی در هرمزگان

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا، اکنون با گذشت ۲ سال از شیوع عالم‌گیر کرونا و واکسن زدن اغلب مردم کشور شرایط برای سفرهای نوروزی مهیا شده و مسوولان هم با توجه به تزریق ۲ دوز واکسن توسط اغلب ایرانیان به مانند گذشته تاکیدی بر محدودیت‌ های سفت و سخت نداشته اما بر رعایت دستورکارهای بهداشتی مقابله با کرونا تأکید مؤکد دارند.

    از سوی دیگر هم مردم با توجه به شرایط گفته شده خود را برای تعطیلی‌های پایان سال ۱۴۰۰ و ابتدای قرن جدید آماده کرده‌اند و استان هرمزگان هم که یکی از مقصدهای ثابت گردشگری در این سال‌ها و تا پیش از شیوع کرونا بوده برای ورود مسافران و گردشگران نوروزی آماده شده است.

    بندرعباس مرکز استان در سال های اخیر به یکی از مقصدهای اصلی گردشگری کشور در فصل پاییزو زمستان تبدیل شده و هر ساله شمار زیادی از هموطنان تعطیلی های خود را در این استان ساحلی سپری می کنندو امسال نیز با توجه وقفه ایجاد شده ناشی از کرونا ، شمار مسافران ونوروز گردان افزایش می یابد.

    بیشتر مسافران برای سرکشی به اقوام ، دوستان وآشنایان و همچنین دید و بازدید از جاذبه های تاریخی، طبیعی و مراکز خرید به استان هرمزگان بویژه شهر بندرعباس ، کیش ، قشم، هرمز، میناب، رودان، جاسک،سیریک، جاسک ،بندرلنگه ، بستک، پارسیان، بندرخمیر ، بوموسی ، هنگام ولارک سفر می کنند.

    هلال احمر هرمزگان آماده خدمت‌دهی به مسافران و گردشگران نوروزی است

    مسوولان هرمزگان که تا قبل از شیوع بیماری کرونا برای جذب ۱۰ میلیون گردشگری هدف گذاری کرده بودند اکنون خود را برای سفرهای نوروزی آماده کرده‌اند، از اصناف بخش خصوصی تا مسوولان دولتی توان خود برای خدمات دهی به گردشگران و مسافران نوروزی مهیا کرده‌اند.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: این جمعیت برنامه ریزی‌های خود را برای خدمت‌دهی به مسافران و گردشگران نوروزی که پس از مهیاتر شدن شرایط، در پی تزریق دوزهای واکسن کرونا به این استان سفر می‌کنند آغاز کرده بود و برنامه‌های خود را تهیه کرده است.

    مختار سلحشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیماری کرونا شرایط خاصی را در جامعه رقم زد و اکنون هم بایستی الزام‌های پیشگیری از ابتلا به آن را در جامعه رعایت کرد و با این اصل جمعیت هلال احمر هرمزگان پست‌ها، پایگاه‌ها و نیروهای ثابت و سیار خود را آماده کرده است.

    وی ادامه داد: طرح نوروزی این جمعیت در هرمزگان هم با توجه به برنامه ریزی انجام شده از ۲۵ اسفند آغاز شده که در قالب آن ۲۳ پست امداد و نجات ثابت و موقت با عنوان پایگاه‌های ساحلی خدمت‌های امدادی و کمک‌های اولیه را در صورت نیاز به گردشگران و مسافران نوروزی در جاده‌ها و بنادر و اسکله‌های این استان می‌دهند.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: این خدمت توسط سازمان امداد و نجات این جمعیت داده می‌شود و سازمان جوانان هم برنامه ویژه‌ای برای نوروزی تدارک دیده که ویژگی خاص آن استفاده از دوچرخه است.

    سلحشور گفت: براساس برنامه‌ای که توسط سازمان یاد شده تدارک دیده شده پنج پست ثابت و ۲ پست سیار که از دوچرخه استفاده می‌کنند به نام سحاب، در نقاطی از هرمزگان که بیشترین تمرکز گردشگر و مسافر نوروزی را دارند مانند وروی شهر بندرعباس، زیارت سید سلطان محمد در شهرستان رودان، ورودی پارسیان یا گاوبندی و ورودی سیریک مستقر شده و خدمات امدادی و کمک‌های اولیه می‌دهند.

    وی یادآور شد: طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر هرمزگان تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ تداوم دارد و مسافران و گردشگران در راه مانده می‌توانند از پایگاه امداد و نجات بین شهری خدمت اسکان اضطراری هم بگیرند.

     بازگشت هیاهوی نوروزی به هرمزگان

    ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های هرمزگان رزرو شده است

    هرمزگان بواسطه داشتن ظرفیت های گردشگری در دریا و خشکی همواره مقصد گردشگرانی است که بخشی از اوقات فراغت خود را به ویژه در فصل زمستان و نوروز برای گردش وتفریح در سواحل، جزیره ها، مزارع و باغ های سرسبز این دیار می گذرانند و از هوای مطبوع و بهاری آن لذت می برند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان هم پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته، ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های این استان توسط مسافرانی که قصد دارند در نوروز به هرمزگان سفر کنند رزرو شده است.

    سهراب بناوند افزود: بندرعباس ۲۰ هتل،  هفت هتل آپارتمان، ۲ متل و هفت مهمانپذیر، میناب سه هتل، رودان یک هتل، بندرلنگه یک هتل و چهار  مهمانپذیر، بستک، سیریک هر کدام یک هتل، جزیره هرمز یک هتل و یک متل پارسیان ۲ هتل آپارتمان و یک مهمانپذیر دارد.

    وی ادامه داد: اماکن غیر مجاز اقامتی با همکاری پلیس فتا و پلیس اماکن نیروی انتظامی رصد و پلمپ می شود و بازدید نظارتی بر اماکن و تاسیسات گردشگری با همکاری انجمن های اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی تشدید شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ابراز داشت: تلفن ۰۹۶۲۹ برای رسیدگی به شکایات در تمام اقلام تبلیغاتی اعم از بنر،  شبکه‌های اجتماعی در مراکز اقامتی، پذیرایی و کلیه تاسیسات گردشگری اعلام و نصب شده است.

     بازگشت هیاهوی نوروزی به هرمزگان

    تقاضای اقامت در واحدهای اقامتی بسیار بالاست

    هم اکنون با احتساب مناطق آزاد کیش و قشم ۳۰ هزار تخت هتلی و حدود ۱۸۰ مکان اقامتی در هرمزگان وجود دارد که تا قبل از نوروز شرایط مناسبی برای پذیرش گردشگران دارند،استانی که فصل زمستان آن چندان دوامی نداشته و به بهار می مانَد، هوای آن آنقدر معتدل و مناسب است که گردشگران بدون پوشش گرم در سواحل و جزیره های آن سفر می کنند.

    مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی حرفه‌ای هتلداران هرمزگان هم به خبرنگار ایرنا گفت: تقاضای اقامت در واحدهای اقامتی این استان با توجه به نبود ممنوعیت کرونایی بسیار بالا بوده به نحوی که هم اکنون بین ۷۰ تا ۱۱۰ درصد برخی واحدهای اقامتی تکمیل شده است.

    کیوان احمدی ایرنا اظهار داشت: البته ظرفیت برخی هتل‌ها که پس از کرونا فعال شده‌اند ۳۰ درصد و بوم گردی ها حداقل ۸۰ درصد پر شده است.

    وی ادامه داد:  ظرفیت واحدهای اقامتی در شرق هرمزگان پایین بوده و به همین دلیل ظرفیت آنها از هم اکنون بیش از ۱۰۰ درصد رزرو شده یا تکمیل شده است و میناب تنها ۲ هتل با ظرفیت های ۱۱۰ و ۸۵ تخت دارد که با واحدهای اقامتی بوم گردی و خانه مسافری ظرفیت اسکان ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر را خواهد داشت.

    وی اضافه کرد: درخواست افزایش هتل ها در این استان را داریم اما شرایط گرفتن مجوز و پروانه احداث و فعالیت هتل‌ها بسیار سخت و دشوار است و در شرایطی که هرمزگان با تعداد فراوان گردشگر روبه‌رو می‌شود نگرانی دیگری هم وجود دارد.

    احمدی یاد آور شد: خانه‌های مبله غیر مجاز که مسافران و گردشگران را در خود جای می‌دهند مایه نگرانی شدیدی هستند و در آنها امنیت روانی و اخلاقی به شدت زیر سؤال است و گاهی اتفاق‌های ناخوشایندی رخ می‌دهد.

    وی اشاره کرد: ساماندهی ۸۰ خانه‌ مبله در جزیره هرمز با دستور و حمایت دادستان آغاز شده که ۴۰ خانه درحال گرفتن مجوز بوده و ۴۰ خانه دیگر هم به تدریج درحال پیوستن به این فرآیند هستند و امید می‌رود در هفته جدید بازدیدها را انجام داده و بتوان مجوزها را سریع‌تر صادر کرد.

    مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی حرفه‌ای هتلداران هرمزگان یادآور شد: شرایط رزرو هتل ها را در ۲ سال گذشته اداره بهداشت اعلام می‌کرد و به همین دلیل بسیاری از هتل ها با رزرو موافق نیستند و آنهایی که رزرو دارند به مهمانان اعلام کرده اند در صورت لغو سفرها، مبلغی بازگشت داده نمی‌شود.

     بازگشت هیاهوی نوروزی به هرمزگان

    راهنمایان هرمزگان آماده حضور گردشگران نوروزی هستند

    دبیر انجمن راهنمایان گردشگری هرمزگان گفت: اعضای این انجمن آماده راهنمایی گردشگران نوروزی به مکان‌های دیدنی طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان هستند که در جاها و اماکن تاریخی و گردشگری هرمزگان به خصوص بندرعباس مانند معبد هندوها، موزه مردم شناسی و پایگاه‌هایی که جمعیت بیشتری به آنها مراجعه می‌کند مستقر می‌شوند.

    خاطره معنایی اظهار داشت: حضور راهنمایان را به ویژه در ورودی‌های شهر بندرعباس،‌ مسیرهای ورودی به هرمزگان مانند فرودگاه بندرعباس، راه‌آهن بندرعباس و بندر شهید حقانی که محل عبور گردشگران به جزایر است استقرار خواهند یافت و به صورت شیفتی به مردم خدمت دهی می‌کنند.

    وی ادامه داد: تلاش داشتیم راهنمایان را در هتل‌ها هم مستقر کنیم تا کسانی که در این واحدهای اقامتی اقامت خواهند یافت بتوانند با راهنمایی آن‌ها از نقاط گردشگری این استان اطلاع یافته و از تورهایی که برگزار می‌شود استفاده کنند اما استقبال مناسبی از این پیشنهاد نشد.

    دبیر انجمن راهنمایان گردشگری هرمزگان گفت: بسیاری از افرادی که وارد این استان می‌شوند تنها با جزایر کیش، قشم و هرمز و لارک آشنایی دارد و نسبت به سایر جاذبه‌های گردشگری هرمزگان ناشناخته است و به راحتی هم قابل دسترس نیست و باید فردی خبره آن‌ها را راهنمایی کند تا مشکل و خطری حادث نشود.

    استاندار: گردشگری از مهمترین مزیت‌های هرمزگان است

    استاندار و رییس ستاد اجرایی خدمات هرمزگان گفت: تمهیدات لازم در تمامی بخش‌ها جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی در هرمزگان اندیشیده و برای هر منطقه‌ای که جهت اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده مسئول و مدیر تعیین شود.

    مهدی دوستی  با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا، افزود: باید بسترها و امکانات لازم برای جذب بیشتر گردشگر در این استان فراهم شود و نهادهای مسوول در جهت رونق بیشتر اقتصاد گردشگری تلاش کنند.

    وی ادامه داد: خودروهای مورد نیاز برای پاکسازی و نظافت سطح شهرها و خیابان ها به خصوص در شهر بندرعباس، با جدیت تامین شود تا برای ایام تعطیلی‌های نوروز شهرها تمیز بوده و هرمزگان پر از ظرفیت به خوبی به گردشگران نشان داده شود.

    وی اضافه کرد: فرمانداران باید از محل های اسکان مسافران نوروزی بازدید و تدابیر لازم را در این اماکن اتخاذ کنند و ضمن تامین تمامی کالاهای مورد نیاز، پایش میزان ذخایر ارزاق عمومی را هم انجام دهند.

    رییس ستاد اجرایی خدمات هرمزگان گفت: تامین کالاهای مورد نیاز، توجه جدی به تامین امنیت گردشگران، تامین آب محل های اسکان، آمادگی اماکن تفریحی و پیش بینی وضعیت آب و هوایی و مکان هایی جهت اسکان اضطراری در صورت نیاز، برای دادن خدمات مناسب به مسافران نوروزی در اولویت باشد.

    استاندار هرمزگان تاکید کرد: نظارت و پایش گسترده در همه بخش‌ها به خصوص بازار انجام گیرد و ضمن استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای این منظور با گرانفروشی و دیگر تخلف‌ها برخورد قانونی شود، تمهیدهای لازم برای فعالیت بازار و بخش های خدماتی در ساعات شب و تا پاسی از نیمه شب بکار گرفته شود.

    دوستی گفت: توجه ویژه به ایمنی دریا و نواحی ساحلی وجود داشته باشد و با نصب تابلوها، محل‌های ایمن برای حضور گردشگران در مناطق ساحلی و دریا، به خوبی اطلاع رسانی شود و در خصوص ایمنی ترددهای جاده‌ای و برخورد با تخلف‌های رانندگی در جاده‌ها آمادگی و تمهیدهای لازم، وجود داشته باشد.

    وی اضافه کرد: گردشگری از مهم‌ترین مزیت‌های هرمزگان است بنابراین همه تلاش کنند تا برای گردشگران نوروزی، خاطره خوشی از سفر به این استان رقم بخورد.

     بازگشت هیاهوی نوروزی به هرمزگان

    حجم مسافرت ها به هرمزگان افزایش می یابد

    با توجه به اینکه در ۲سال اخیر بواسطه کرونا مسافرتها کاهش یافته مسوولان استان پیش بینی می کنند که در نوروز ۱۴۰۱ مسافرت به هرمزگان به عنوان مقصد گردشگری افزایش چندین برابری خواهد داشت ازهمین رو تلاش شده که همه زمینه ها فراهم شود تا مسافران خاطره خوشی داشته باشند.

    استاندار هرمزگان گفت: در آستانه آغاز سال جدید و افزایش حجم سفرهای نوروزی به مقصد استان هستیم که حجم ترددهای جاده‌ای افزایش خواهد یافت ازهمین رو  مردم نجیب و خونگرم این استان و تمامی مسوولان آماده استقبال، میزبانی و خدمات رسانی مستمر به گردشگران و مسافران نوروزی هستند و امیدواریم با همکاری همگانی نوروزی به یاد ماندنی داشته باشیم.

    دوستی در آستانه سال جدید ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: در همین راستا از تمام هم وطنان گرامی که قصد مسافرت و گذراندن اوقات تعطیلی خود در استان هرمزگان هستند درخواست می‌کنم توجه ویژه به نکات راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

    وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی صورت گرفته حجم قابل توجهی از سفرها به مقصد هرمزگان است و لذا احتمال شلوغی و ترافیک در مسیرهای منتهی به این استان دور از ذهن نیست از همین رو از مسافران و گردشگران تقاضا می‌شود در مسیر با صبر و حوصله و سعه صدر رانندگی کنند تا شاهد مخاطرات جاده‌ای و تصادف و حوادث تلخ در آستانه سال جدید نباشیم.

    وی با تاکید بر اینکه پلیس راهور در تمام مسیرهای مواصلاتی استان حضور داشته و در راستای تامین امنیت مسیرها و راهنمایی مسافران تلاش می‌کنند تصریح کرد: از مردم شریف کشور می‌خواهیم همکاری کاملی با پلیس داشته باشند تا نوروزی بدون تصادف و مرگ و میر ناشی از تصادفات باشیم.

    استاندار هرمزگان اظهار داشت: در راستای افزایش آگاهی مردم و رعایت موارد ایمنی در رانندگی سفرهای نوروزی وزارت کشور نیز یک شعار عمومی "ایمن برانید سالم بمانید" دارد که توصیه می‌شود هم وطنان به این شعار مهم پایبند بوده و عمل کنند. 

    بیش از ۱۷هزار خودرو روز جمعه وارد هرمزگان شد

     سفرها را می توان از بالا رفتن ترددها حدس زد که پلیس راهور و راهداری بوسیله دوربین ها ازافزایش شمار خودروها ، این پیش بینی را دارند که امسال به طور بی سابقه ای رفت وآمد جاده ای خواهیم داشت و هنوز عید نشده حجم ترددها در ورودی ها زیاد است و بطور حتم در ایام نوروز بیشتر خواهد شد.

     فرمانده پلیس راه هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ضمن اعلام آمادگی پلیس راهور درایام نوروز،گفت: ورود مسافران نوروزی به استان از جمعه ۲۶ اسفند شدت گرفته و در این روز بیش از ۱۷ هزار خودروی مسافران نوروزی وارد هرمزگان شد.

    سرهنگ  مهدی نیکبخت افزود خودروهای خروجی از استان به طور متوسط ۳۶ درصد و تعداد خودروهای ورودی ۴۸درصد افزایش یافته است و خوشبختانه ظرف ۲روز گذشته هیچ تصادف منجر به فوتی در جاده های استان رخ نداده است.
    وی ادامه داد: ۲۲ نقطه تایید شده در جاده های استان شناسایی شده است و  تدابیر لازم جهت کاهش خطر  در این نقاط اندیشیده شده و   نیروهای پلیس راه نیز به صورت محسوس و نامحسوس در حال گشت زنی جاده ای هستند و نقاط حادثه خیز را نیز به صورت ویژه کنترل می کنند.
     سرهنگ نیکبخت خاطرنشان کرد:۵۰ دستگاه دوربین، سرعت و چگونگی تردد رانندگان را به صورت آنلاین (برخط) به مرکز کنترل ترافیک جاده‌ای گزارش می کنند.
    وی یادآور شد:  برخی رانندگان به محض مشاهده دوربین یا تابلوی نشان دهنده دوربین  اقدام به کاهش لحظه‌ای سرعت می‌کنند اما ۵۰ دوربین یاد شده سرعت رانندگان را به صورت متوسط محاسبه و گزارش می کنند و به همین دلیل لازم است رانندگان در طول مسیر نسبت به رعایت سرعت مجاز دقت لازم را داشته باشند.
     سرهنگ نیکبخت خودداری از صحبت با تلفن همراه ، بستن کمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز ز و پرهیز از سبقت غیرمجاز را عوامل افزایش ضریب امنیت رانندگان و سرنشینان خودرو در ایام نوروز دانست.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما