دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - Mon 16 May 2022
  • استاد فاطمی‌ نیا دار فانی را وداع گفت

  • رد پای جاسوس فراری موساد در یک روزنامه داخلی +تصاویر

  • گرد و غبار مهمان تابستانه پایتخت نشینیان /باعث و بانی این پدیده شوم کیست؟

  • اصلاح دلار ۴۲۰۰ و آزمون بزرگ دولت در مواجهه با یارانه‌بگیران!/ بازنگری در مشمولان یارانه

  • طاهری: به هواداران استقلال بدهکار بودیم، قهرمانی گوارای وجودشان/ خلعتبری گفت منظورش با ما نبوده است

  • شهیدی که با موتور به دفتر فرمانده رفت تا اخراج شود

  • هنرجویان اردوی «ایده تا تولید» به صورت رایگان و کاملاً بورسیه سینمای جوان هستند

  • جنازه نیروهای ویژه اوکراینی در جزیره مار

  • فیلم/ گالیورهای همیشه مخالف

  • لزوم اختصاص یارانه کالای اساسی به 95 درصد جمعیت کشور

  • رئیس سیا برای چه به عربستان رفت

  • چرا صنعت خودروسازی درجا می‌زند؟/ از انحصار و بی‌اعتنایی به تحقیق و توسعه تا ساختار ناکارآمد مافیایی

  • وزیر دفاع اوکراین: چشم اندازی برای پایان سریع جنگ وجود ندارد/ گروکشی اردوغان در راه عضویت سوئد و فنلاند در ناتو +نقشه و تصاویر

  • فیلم/ برخورد صاعقه به دکل مخابراتی

  • چرا رانت خواران اقتصادی و براندازان سیاسی دولت رئیسی را بمباران رسانه ای- میدانی می کنند؟!

  • دکتر سعیدکاظمی آشتیانی که بود که کمتر از رونالدو شناخته شده است؟

  • ترور رسانه +عکس

  • از کارگران قدرشناسی و تشکر می‌کنم و دست شماها را می‌بوسم/ کارگران در صف مقدم مقابله با سیاست دشمن ایستاده‌اند/ اعتراض کارگران در مواردی به حق بوده است

  • نخوردن لبنیات چه تاثیراتی در سلامتی دارد؟

  • تجهیزات نظامی روسیه در میدان سرخ

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 280526
    تاریخ انتشار: 27/دي/1400 - 15:24

    رونمایی از عجیب‌ترین آفرود لکسوس +عکس

    خودروسازی ژاپنی لکسوس در جریان نمایشگاه بین المللی خودرو توکیو از یک خودروی آفرود کوچک با نام Lexus ROV buggy رونمایی کرد که از پیشرانه هیدروژنی بهره می‌برد.

    رونمایی از عجیب‌ترین آفرود لکسوس +عکس

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از در جریان نمایشگاه Tokyo Auto Salon که در حال حاضر در کشور ژاپن برگزار می‌شود، خودروسازی لکسوس مثل همیشه چندین مدل جدید را به نمایش گذاشت که جالب توجه‌ترین آن‌ها یک خودروی آفرود کوچک به نام Lexus ROV buggy است که از پیشرانه هیدروژنی بهره می‌برد.

    باگی Lexus ROV که توسط یک موتور احتراقی آزمایشی با سوخت هیدروژنی کار می‌کند، علاقمندان به گردش در طبیعت را هدف قرار می‌دهد که البته قصد ندارند سبب آلودگی هوا و محیط زیست شوند. این پیش نمایش یک توسعه احتمالی برای برند لکسوس و همچنین برخی از فناوری‌های آزمایشی هیدروژن است که بر اساس اصول مشابه موتورهای احتراقی سنتی کار می‌کند.

    اسپیروس فوتینوس، رئیس اروپایی لکسوس، ROV را به عنوان خودرویی توصیف کرده است که راه را برای نوع جدیدی از ماجراجویی خارج از جاده کاربران باز می‌کند. وی افزود، ما با طراحی این خودرو اکنون به سادگی می‌توانیم مدعی شویم که یک خودروی آفرود کاملاً خاص را عرضه خواهیم کرد. این یک خودروی کوچک و دو صندلی با طراحی مشابه Can-Am Maverick است که دارای ساختاری آشکار از بیرون، سیستم تعلیق توانمند و لاستیک‌های آفرود بزرگ است. طول این خودرو فقط ۳.۱ متر و عرض آن ۱.۷ متر است که البته ظاهر آن شباهت چندانی با اتومبیل‌های جاده‌ای لکسوس ندارد، اما طراحی چراغ‌های جلو به یک پیوند در این زمینه اشاره دارد.

    کابین Lexus ROV buggy حتی کمتر شبیه یک لکسوس معمولی است. در داخل کابین این خودرو ما شاهد تزئینات فیبر کربنی، فرمان چرمی، یک دور شمارنده ساده و تنها چند سوئیچ هستیم. همچنین، صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی پوشانده شده اند، زیرا به گونه‌ای طراحی شده اند که راحت کثیف شوند. اگرچه این انتخاب‌های طراحی خارج از عرف، از برندی مانند لکسوس جالب هستند، اما اهمیت واقعی این خودرو به انتخاب پیشرانه آن است. این خودروی کوچک از یک موتور ۱.۰ لیتری سه سیلندر احتراقی استفاده می‌کند که سوخت آن از هیدروژن تامین می‌شود و از یک مخزن ذخیره فشار بالا تغذیه می‌شود.

    لکسوس هنوز هیچ مشخصات عملکردی درباره این پیشرانه را تایید نکرده است، اما این برند مدعی است هیدروژن سریع سوز آن گشتاور زیادی تولید می‌کند. به عنوان یک مزیت دیگر، لکسوس همچنین ادعا می‌کند که این موتور نسبت به موتورهای بنزینی معمولی روغن بسیار کمتری مصرف می‌کند. گیربکس یک واحد تعویض دنده متوالی با سه تنظیم را ارائه می‌دهد. با استفاده از یک سوئیچ چرخشی بر روی کنسول مرکزی، راننده می‌تواند خودرو را به صورت دو چرخ متحرک، چهار چرخ متحرک یا با دیفرانسیل قفل شده انتخاب کند.

    لکسوس می‌گوید درست مانند پیل سوختی هیدروژنی، خروجی اصلی اگزوز ROV، آب است، اما این برند همچنین اذعان می‌کند که «سطوح بسیار اندکی» CO۲ و NOx نیز وجود دارد. 

    با این حال، لکسوس استانداردهای زیست محیطی خودرو را با جدیت تمام در سطح بالایی نگه داشته است. اسپیروس فوتینوس به وبسایت Auto Express گفت که این راه‌حل، در تئوری، به خودرو اجازه می‌دهد تا روند یک ماجراجویی در طبیعت و مناطق روستایی را جذب کند و در عین حال پایداری قابل اعتمادی از حفظ محیط زیست را عرضه کند.

     

    مهندسان به دلیل هزینه، بسته بندی، وزن و پیچیدگی فنی، استفاده از موتور احتراقی را به جای پیل سوختی انتخاب کردند. لکسوس همچنین می‌گوید این تصمیم به این معنی است که ROV «هیجانی را که فقط از طریق ارتعاشات یک وسیله نقلیه موتوری ممکن می‌شود» حفظ می‌کند. لکسوس هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه ROV را اعلام نکرده است، اما این شرکت سابقه آزمایش محصولات افزودنی برای برند خود و سپس رساندن آن‌ها به سطح تولید پس از بازخورد مثبت مشتریان را دارد.

    چند سال پیش، این شرکت یک قایق تفریحی طراحی کرد و متعاقباً این کشتی را با نام LY ۶۵۰ به تولید رساند؛ بنابراین دور از انتظار نیست که Lexus ROV buggy پس از ارائه بازخوردهای مورد نظر از سوی کاربران، راهی خط تولید انبوه شود.










    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما