پنجشنبه 09 فروردين 1403 - Thu 28 Mar 2024
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است+عکس

  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب + فیلم

  • نگاهی اجمالی به سریال «اوکازیون»؛ یک کمدی دهه هفتادی

  • فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

  • لزوم استمرار ساماندهی اموال تملیکی و توقیفی

  • آیا غرب، امتیاز برند تجاری داعش را خریده است؟

  • عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط یک پلتفرم ترکیه‌ای در ایران

  • افکار عمومی عربستان سعودی در رابطه با عادی سازی روابط با اسرائیل چگونه است؟

  • گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

  • رونمایی از تجهیزات و تسلیحات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

  • فوری/بمب نقل و انتقلات پرسپولایس در سال جدید

  • فوری/بازگشت مجدد فرهادمجیدی به فوتبال ایران

  • جزئیات از حادثه توریستی شهر کروکوس مسکو /اعلام تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه + فیلم و عکس

  • واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی تر می شود ؟

  • سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از منافقین شدند

  • پلمب مراکز اقامتی و بین راهی در طرح سلامت نوروزی

  • زائران کربلا زیر باران بهاری دست به دعا شدند

  • قالیباف حمله تروریستی در روسیه را محکوم کرد

  • خطر پول‌پاشی در کمین توقف تورم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 280434
    تاریخ انتشار: 27/دي/1400 - 09:57

    ۱۰ میوه مفید برای دیابتی‌ها

    باید در رژیم غذایی، میوه‌ها، سبزی‌ها، پروتئین‌ها و دانه‌هایی که داراری فیبر، کربوهیدرات و آنتی‌اکسیدان هستند، قرار دهید و مصرف چربی‌های اشباع‌شده، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و شیرینی‌ها را کاهش دهید.

    ۱۰ میوه مفید برای دیابتی‌ها

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از برنا،  در جوامع امروزی تغذیه نادرست و عوامل موروثی سبب بیماری‌هایی مانند دیابت شده است. دیابت اشاره به گروهی از بیماری‌هایی دارد که بر چگونگی استفاده بدن از قند خون تأثیر می‌گذارد. گلوکز( قند خون) برای سلامت شما حیاتی است، زیرا منبع انرژی مهمی برای سلول‌هایی است که عضلات و بافت را تشکیل می‌دهند و همچنین منبع اصلی سوخت مغز شما است.علت اصلی دیابت به نوع آن بستگی دارد، اما مهم نیست که شما چه نوع دیابتی دارید. دیابت می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. قند بیش‌ازحد در خون، می‌تواند به مشکلات جدی برای سلامتی شما منجر شود.

    برخلاف تصور عمومی، رژیم خاصی برای دیابت وجود ندارد. شما باید در رژیم غذایی خود، میوه‌ها، سبزی‌ها، پروتئین‌ها و دانه‌هایی که داراری فیبر، کربوهیدرات و آنتی‌اکسیدان هستند، قرار دهید و مصرف چربی‌های اشباع‌شده، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و شیرینی‌ها را کاهش دهید. درواقع این بهترین برنامه غذا برای افراد دیابتی محسوب می‌شود. مصرف غذاهای شیرین، گاهی خوب است تا زمانی که بتوانید آن‌ها را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید.

    ۱. میوه پرتقال

    خوردن میوه پرتقال به‌عنوان یک میوه غنی از ویتامین C می‌تواند برای دیابتی‌ها کاملاً مفید و ضروری باشد. میوه پرتقال قند زیادی ندارد و کاملاً، طبیعی است.همچنین قند موجود در میوه پرتقال کم و شاخص گلوکزی آن پایین است که باعث جذب آهسته قند آن به بدن شده و انسولین خون را تنظیم می­کند. خوردن میوه پرتقال به‌صورت روزانه هیچ مشکلی برای افراد مختلف به وجود نمی‌آورد. شاخص گلوکز میوه پرتقال بین ۳۱ تا ۵۱ است.روزی یک لیوان آب‌ میوه پرتقال میل کنید زیرا فاقد فیبر است.

    ۲. میوه سیب

    میوه سیب، میوه دیابتی‌ها است. میوه سیب‌ سرشار از فیبرهای محلول، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان هستند. همچنین میوه سیب شامل پکتین هستند که به سم‌زدایی بدن و حذف مواد مضر کمک می‌کند و نیازهای بدن به انسولین را هم تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد. میوه سیب در جلوگیری از بیماری‌های چشمی در افراد دیابتی کمک زیادی خواهد کرد. شاخص گلوکز میوه سیب بین ۳۰ تا ۵۰ است. میوه سیب در هر فصلی و در هر رنگی وجود دارد. سیب‌ها طمع‌های ترش و شیرین دارند و به انواع مختلف می‌توانید بخورید و سعی کنید آن را باپوست بخورید زیرا در پوست آن فیبر و آنتی‌اکسیدان وجود دارد. فیبر موجود در میوه سیب باعث سیری می‌شود و گرسنگی را از بین می‌برد. آنتی‌اکسیدان موجود در آن به همراه ویتامین‌ها، موجب افزایش قوای ایمنی بدن می‌شود. علاوه بر این، خوردن میوه سیب به هضم راحت غذا کمک بی‌شماری می‌کند. اگر دیابت دارید، روزی یک عدد میوه سیب مصرف کنید.

    ۳. میوه گریپ‌فروت

    میوه گریپ‌فروت دارای ویتامین C، فیبر محلول و ترکیبی از میوه لیمو و پرتقال است. علاوه بر این ترکیبات تنظیم‌کننده قند خون آن را در میان میوه‌های مناسب برای افراد دیابتی قرار داده است. میوه گریپ‌فروت، میوه دیابتی‌ها است. شاخص گلوکز گریپ‌فروت ۲۵ است. مصرف روزانه یک عدد میوه گریپ‌فروت نه‌تنها میزان قند خون را تنظیم کرده بلکه باعث کاهش وزن شما و آب شدن چربی در حفظ سلامت شما می‌شود.

    ۴. میوه کیوی

    میوه کیوی، میوه دیابتی‌هاست. میوه کیوی باعث کاهش سطح قند خون می‌شود. میوه کیوی شامل ویتامین C ،E و A، زردینه، پتاسیم و مقدار زیادی بتاکاروتن است که باعث حفاظت از رادیکال‌های آزاد و بهبود سلامتی بدن می‌شود. میوه کیوی حاوی فیبر و کربوهیدرات است. به کنترل قند خون شما کمک بسزایی می‌کند. شاخص گلوکز آن‌ هم بین ۴۷ تا ۵۸ است. روزی یک عدد خوردن میوه کیوی برای کنترل قند خون شما بسیار مناسب است.

    ۵. میوه آووکادو

    میوه آووکادو فیبر بالا و چربی اشباع‌شده سالمی دارد. میوه آووکادو باعث پایداری قند خون می‌شود. این چربی‌ها سلامت قلب را هم تضمین می‌کند. افراد دیابتی در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته‌ی مغزی هستند. میوه آووکادو مقادیر بالایی پتاسیم دارد که به جلوگیری از نوروپاتی دیابتی که روی اعصاب تأثیر می‌گذارد، کمک می‌کند. میوه آووکادو را به‌صورت سالاد می‌توانید به هنگام مبتلا شدن به دیابت میل نمایید.

    ۶. میوه توت‌فرنگی

    میوه توت‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و فیبر است که افراد دیابتی می‌توانند با خوردن میوه توت‌فرنگی نیازهای خود را تأمین کنند.آنتی‌اکسیدان به حفظ سلامتی کمک شایانی می‌کند. شاخص گلوکز آن‌ ۴۰ است. خوردن میوه توت‌فرنگی باعث می‌شود مدت‌زمان بیشتری احساس سیری کنید، سطح قند خونتان ثابت بماند و سطح انرژی‌تان افزایش پیدا کند. میوه توت‌فرنگی به‌عنوان دسر فوق‌العاده است. اگر دیابت دارید در برنامه غذایی خود میوه توت‌فرنگی را لحاظ کنید.

    ۷. میوه گلابی

    میوه گلابی از ویتامین‌های A، B۱، B۲، C و E تشکیل‌شده است و همچنین دارای فیبر است که به تنظیم سطح قند خون، کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک بسزایی می‌کند. در ضمن میوه گلابی کربوهیدرات و کالری کم دارد و شاخص قند خون آن ۳۸ است. فیبر موجود در میوه گلابی باعث سیری کاذب می‌شود. اگر دیابت نوع ۲ دارید و انسولین استفاده می‌کنید میوه گلابی بسیار سودمند و مفید است. مصرف روزانه یک عدد میوه گلابی را فراموش نکنید.

    ۸. میوه آلو سیاه

    میوه آلو سیاه به کنترل قند خون کمک زیادی می‌کند.. این میوه سرشار از آنتوسیانین و الاجیک اسید است و به همین خاطر برای افراد دیابتی بسیار مفید هست.میوه آلو سیاه به کنترل تبدیل کربوهیدرات به قند خون کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند. تشنگی بیش‌ازحد و مشکلات مکرر در ادرار کردن هم که در بین دیابتی‌ها شایع است توسط میوه آلوی سیاه کنترل می‌شود. علاوه بر این میوه آلو سیاه، برگ‌ها و دانه‌های میوه آلو سیاه هم می‌توانند برای کنترل قند خون استفاده شوند.

    ۹. میوه هندوانه

    میوه هندوانه تصفیه‌کننده کلیه شماست اما این میوه شیرین و آب‌دار باوجود شیرینی بالا برای افراد دیابتی عالی است. قند میوه هندوانه بدن شما را اذیت نمی‌کند. میوه هندوانه قند بدن شمارا تأمین می‌کند. از طرف دیگر میوه هندوانه مقادیر زیادی آب و مواد معدنی به همراه فیبر دارد که می‌تواند به‌سلامتی شما کمک کند. خوردن میوه هندوانه، سیری کاذبی به وجود می‌آورد که در افراد دیابتی نیاز آن احساس می‌شود.

    ۱۰. میوه انار

    چند مطالعه ثابت کرده‌اند که چه‌طور آب میوه انار می‌تواند بیماران مبتلا به دیابت را کمک کند. این خاصیت میوه انار به دلیل توانایی آن برای کاهش کلسترول بد و حذف توده‌های چربی از شریان‌ها است. مصرف میوه انار حتی به میزان کم، می‌تواند ریسک دیابت را به کمک آنتی‌اکسیدان‌های فنولیک کاهش دهد. همچنین دیابتی‌ها باید از خوردن میوه‌هایی همچون میوه انگور، میوه انبه، میوه انجیر، میوه آناناس و آب‌میوه‌ها بپرهیزند.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما