جمعه 10 فروردين 1403 - Fri 29 Mar 2024
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است+عکس

  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب + فیلم

  • نگاهی اجمالی به سریال «اوکازیون»؛ یک کمدی دهه هفتادی

  • فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

  • لزوم استمرار ساماندهی اموال تملیکی و توقیفی

  • آیا غرب، امتیاز برند تجاری داعش را خریده است؟

  • عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط یک پلتفرم ترکیه‌ای در ایران

  • افکار عمومی عربستان سعودی در رابطه با عادی سازی روابط با اسرائیل چگونه است؟

  • گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

  • رونمایی از تجهیزات و تسلیحات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

  • فوری/بمب نقل و انتقلات پرسپولایس در سال جدید

  • فوری/بازگشت مجدد فرهادمجیدی به فوتبال ایران

  • جزئیات از حادثه توریستی شهر کروکوس مسکو /اعلام تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه + فیلم و عکس

  • واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی تر می شود ؟

  • سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از منافقین شدند

  • پلمب مراکز اقامتی و بین راهی در طرح سلامت نوروزی

  • زائران کربلا زیر باران بهاری دست به دعا شدند

  • قالیباف حمله تروریستی در روسیه را محکوم کرد

  • خطر پول‌پاشی در کمین توقف تورم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 279880
    تاریخ انتشار: 23/دي/1400 - 09:27

    پیام مهم به مردم و طرف غربی

    در دوره روحانی امتیازات زیادی به دشمن دادیم، تحریم‌ها از ۷۰۰مورد به بیش از ۱۵۰۰مورد رسید و این تلقی از مذاکرات به معنای تسلیم شدن در برابر زورگویی دشمنان است.

    پیام مهم به مردم و طرف غربی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ،رهبر انقلاب اسلامی بارها درخصوص مذاکرات و نوع تعامل با کشورهای مختلف نکاتی را طرح کرده‌اند که برآمده از عقلانیت و دانشی وسیع نسبت‌به مسائل بین‌الملل است؛ ازاین‌رو در دوره‌های مختلف شاهد بیاناتی از ایشان در خصوص مذاکره با دنیا بوده‌ایم که در تازه‌ترین مورد می‌توان به سخنان ایشان در دیدار تصویری با جمعی از قشرهای مختلف مردم قم، اشاره کرد.

    ایشان در این دیدار در همین زمینه افزودند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو» نیز جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنان که تاکنون تسلیم نشده و ازاین‌پس نیز نخواهیم شد. در گذشته جمهوری اسلامی بارها با جهانیان  به مذاکره نشسته است که در تازه‌ترین مورد آن می‌توان به برجام اشاره کرد که علی‌رغم انجام تعهدات از طرف ایران، با بدعهدی و کارشکنی طرف غربی مواجه شد. آمریکا درنهایت با خروج از برجام ثابت کرد که به هیچ توافقی پایبند نیست و تنها به‌دنبال قلدری و امتیاز گرفتن از کشورهای دیگر است.اگرچه ترامپ با خروج از برجام مدام با فشار و شرط و شروط‌ ایران را به مذاکره دعوت می‌کرد اما در آن دوران ایران تن به مذاکره با زورگویی نداد و از اقتدار ملی کشورمان دفاع شد. پس از شکست ترامپ و تغییرات در کاخ سفید نیز علی‌رغم درخواست‌های پی‌درپی ایران تن به مذاکره مستقیم به آمریکا نداد و در چارچوب برجام به‌دنبال اثبات رویکرد مثبت ایران در تعامل با دنیا بود.


    سخنان اخیر رهبر انقلاب نیز نگاهی کلی به مذاکره با جهان است که مساله جدیدی نیست و در همه دوره‌ها ایران از آن استقبال کرده است. 


    با مذاکره نه‌تنها جمهوری اسلامی دست از منافع و امنیت ملی خود نخواهد شست، بلکه به‌دنبال افزایش اقتدار است؛  ازاین‌رو و با شرح آنچه رفت مذاکره به معنای  تسلیم شدن نیست و راهی برای نشان دادن نیت مثبت جمهوری اسلامی است. در این زمینه گفت و گوی ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی و محمدکاظم انبارلویی، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی با روزنامه صبح نو درباره «سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی در مورد مواجهه با دشمن» را در ادامه می‌خوانید.
     
    ایمانی: مذاکره ،مساوی با  تسلیم شدن نیست
     ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: حضرت آقا در سخنان اخیرشان درباره مذاکره خواستند یک تابوشکنی از مذاکره داشته باشند.

    وی افزود: در ذهن برخی از دوستداران انقلاب اسلامی مذاکره مساوی با  تسلیم شدن است و این رویکرد کاملا نادرستی است.


     ایمانی اضافه کرد: البته برخی زمان‌ها مذاکره به معنای تسلیم شدن است که جمهوری اسلامی نشان داده در چنین شرایطی نه‌تنها دست به مذاکره نخواهد زد، بلکه مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها خواهد ایستاد و این به این معناست که مذاکره در هر زمانی به معنای تسلیم شدن نیست و می‌تواند مفید باشد.

    وی خاطرنشان کرد: مذاکره اگر در زمان خوب و از موضع قدرت انجام شود، برای تامین منافع ملی اثرگذار است.


    این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در مذاکره آن چیزی که اهمیت دارد این است که منافع ملی کشور حفظ و بر اقتدار کشورمان افزوده شود، گفت: همچنین مذاکره باید آرمان‌های انقلاب را جلو ببرد؛ این اصول اگر رعایت شود، نه‌تنها مذاکره چیز بدی نیست، بلکه مولفه و الگویی موثر است.


    ایمانی خاطرنشان کرد: البته سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی نیز به این معنی نیست که در زمان حاضر مذاکره تجویز می‌شود، بلکه یک تفاوت‌هایی با گذشته اتفاق افتاده است.وی ادامه داد: در زمان ترامپ که کاملا موضع ضدایرانی وجود داشت، خوب معلوم است مذاکره فایده‌ای ندارد.

    ایمانی تاکید کرد: در دولت قبلی آمریکا شاهد این بودیم که شرط‌هایی را مدام تکرار می‌کردند و وزیر خارجه آمریکا دست از لفاظی و فشار برنمی‌داشت، مذاکره کردن در آن شرایط قطعا به معنای تسلیم شدن بود که جمهوری اسلامی ایران زیر بار این فشارها کرنش نکرد و تن به مذاکره نداد.

    این کارشناس مسائل سیاسی افزود: طبیعی بود که در آن شرایط تن به مذاکره ندهیم؛ وقتی زمان تغییر می‌کند و شرایط عوض می‌شود می‌توان دست به مذاکره زد اما این هم به معنای به نتیجه رسیدن مذاکرات نیست و ممکن است مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد.
     
    انبارلویی: سخنان رهبر انقلاب درباره مذاکره پیام به مردم و طرف غربی بود
     محمدکاظم انبارلویی، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ما یک دوره مذاکرات در زمان روحانی داشتیم؛ یک دوره هم در زمان احمدی‌نژاد اتفاق افتاد و در اواخر دوره خاتمی نیز شاهد مذاکراتی بودیم و در هیچ‌یک نتوانستیم به حقوق حقه خود که در آژانس بین‌المللی  انرژی اتمی برای کشورهای عضو تعریف شده است، برسیم.


    وی افزود: در دوره آقای روحانی امتیازات زیادی به دشمن دادیم و این به معنای تسلیم شدن در برابر خواسته‌های آن‌ها بود اما تحریم‌ها از ۷۰۰مورد به بیش از ۱۵۰۰مورد رسید و این تلقی از مذاکرات به معنای تسلیم شدن در برابر زورگویی دشمنان است.


     مذاکرات روی لغو تحریم‌ها متمرکز است معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در دوره جدید، جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود تاکید دارد و اجازه نمی‌دهد طرف‌های غربی چیزی که می‌خواهند را دیکته کنند؛ لذا ما با این نگاه به وین رفته‌ایم که تحریم‌ها را لغو کنیم، نه تعلیق و دولت نیز تاکنون با حضور خود در وین و صبوری صورت‌گرفته توانسته به سه کشور شرور اروپایی که به نمایندگی از آمریکا عمل می‌کنند، تفهیم کند که آن دوران گذشته و مذاکرات روی لغو تحریم‌ها متمرکز است و آن‌ها نباید حرفی یا ادعایی درخصوص بحث موشکی یا منطقه‌ای داشته باشند.

    انبارلویی افزود: هرچند در روزهای گذشته شاهد نرمش‌هایی از طرف اروپایی‌ها نیز بوده‌ایم اما این‌ها هم نوعی فریب است و ما این‌بار هوشیار هستیم و وحدت و همگرایی بین دولت و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی باعث شده تا هر سه روی یک مساله متمرکز شوند و آن نیز لغو تحریم‌هاست.

    وی ادامه داد: شاهد عقب‌نشینی‌هایی در این خصوص بوده‌ایم اما فریب نمی‌خوریم.
     
    باب مذاکرات را نبستیم


    انبارلویی با بیان اینکه کم‌اهمیت بودن مذاکرات را می‌توان در صداوسیما نیز مشاهده کرد و ما دیگر مسائل اقتصادی و داخلی را به مذاکره پیوند نزده‌ایم و با علم به اینکه تاثیر زیادی روی مشکلات داخلی ندارد، به‌دنبال حل مشکلات خود هستیم، گفت: اما باب مذاکرات را نیز نبستیم و فصل جدیدی از رویارویی با دشمن را تجربه می‌کنیم.

    معاون سیاسی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه اگر دشمن تسلیم شود و تحریم‌ها را لغو کند ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد، گفت: در گذشته شاهد نوعی خوش بینی در تیم ایران بودیم و عدم تمرکز روی مطالبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی باعث شده بود تا طرف غربی با پررویی تمام مدام مطالبات بیشتری را داشته باشد؛ الان تنها بحث لغو تحریم‌ها مطرح است.

    وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص مذاکره گفت :مطالب حضرت آقا یک پیام برای طرف‌های غربی دارد و یک پیام هم برای مردم ایران دارد.

    انبارلویی تاکید کرد: پیام سخنان اخیر رهبر انقلاب برای مردم این است که مطمئن باشند تجربیات تلخ گذشته تکرار نخواهد شد؛ پیام این سخنان برای غربی‌ها هم این است که بدانند که ایران تسلیم نخواهد شد و درست است که تحریم‌ها دست آن‌هاست اما خنثی کردن آن‌ها دست ایران بوده که تاکنون هم اتفاق‌های خوبی افتاده است.

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما