دوشنبه 04 بهمن 1400 - Mon 24 Jan 2022
  • فهم تفاوت آمریکا با چین و روسیه این قدر سخت است؟!

  • سامانه بارشی در راه ایران/ بارش برف و باران از چهارشنبه آغاز می‌شود

  • پاسخ کارشناسان آمریکایی-اسرائیلی به یک سؤال: اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران شکست بخورد، چه می‌شود؟

  • جا‌یابی « تله های انفجاری» اصلاح طلبان برای انقلاب اسلامی و مردم

  • مداحی، موسیقی پاپ نیست /باید مراقبت شود تا ترکیب مداحی و حقیقت و هویت آن از بین نرود.

  • وقتی «رپ» در قاب تلویزیون «تبلیغ» می‌شود!/ چند پرسش بی‌پاسخ

  • بارش برف در شهرستان دلفان

  • اتش بازی یحیی در نقل و انتقالات پرسپولیس/ مذاکره پرسپولیس با لژیونر سرشناس

  • دوئل استقلال و پرسپولیس آغاز شد /اتش بازی سرخابی ها در نقل و انتقالات نیم فصل

  • میوه‌های مفید برای کاهش چربی بدن

  • فیلم/ شعرخوانی زیبای غفارنژاد در محضر رهبرانقلاب

  • قیمت خودروهای فراموش شده +جدول

  • بهترین دمنوش‌ها برای رفع آبریزش بینی

  • فیلم/ درگیری تن به تن انسان با خرس

  • قیمت انواع پراید در بازار +جدول

  • ۶ درمان طبیعی برای حالت تهوع

  • قیمت انواع اتو بخار +جدول

  • ویتامین‌های موثر برای مقابله با کرونا

  • ویدئو / رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه

  • این عکس خیلی حرف داره!

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 279878
    تاریخ انتشار: 23/دي/1400 - 09:24

    خواب آرام با مصرف این ۴ میوه

    اقتصادنیوز: بی خوابی عوارض زیادی بر بدن انسان بر جای می گذارد. برخی از میوه ها مانند گیلاس و موز تأثیر بسیار زیادی بر درمان بی خوابی دارند.

    خواب آرام با مصرف این ۴ میوه

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از برنا، خواب کافی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تاثیر بسیاری بر سلامت عمومی انسان دارد. بی خوابی می تواند باعث شود عملکرد مغز شما کاهش پیدا کرده، احتمال ابتلا به بیماری ها افزایش یابد و حتی وزنتان زیاد شود. برای همین عده ای از بی خوبی رنج می برند؛ که در این گزارش میوه هایی در درمان بی خوابی موثر است را به شما معرفی خواهیم کرد.

    بادام: بادام سرشار از منیزیم است و افزایش سطح این ماده معدنی در بدن می‌ تواند باعث ریلکس شدن عضلات و بالا رفتن کیفیت خواب در افراد مختلف شود. منیزیم همچنین باعث می شود که تمایل کمتری به مصرف شکر داشته باشید که در کاهش وزن مؤثر است.

    گیلاس: گیلاس سرشار از ماده ای به نام ملاتونین است. ملاتونین هورمون مسئول چرخه خواب و بیداری و ساعت داخلی بدن است و گیلاس منبع غنی از این هورمون محسوب می‌ شود.

    انگور: درست مانند گیلاس، انگور نیز منبع غنی از ملاتونین است. اگر انگور در مقادیر زیادی قبل از خواب مصرف شود، به ترویج خواب بدون وقفه کمک می‌کند.

    موز: این میوه حاوی تریپتوفان است و تریپتوفان توسط بدن برای تولید HTP-۵ استفاده می‌شود. ملاتونین و سروتونین به نوبه خود توسط ترکیب HTP-۵ تولید می‌شوند و هر دو برای بهبود کیفیت خواب موثرند.

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما