دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 - Mon 20 May 2024
  • سید سادات ابراهیم رئیسی نشان داد که خط شهادت هنوز ادامه دارد.

  • حقوق‌ کارکنان و یارانه درحال پرداخت است

  • دو راهی سخت استقلال در نقل‌وانتقالات

  • پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

  • پیام تسلیت سران و مقامات جهان در پی شهادت رئیس جمهور ایران

  • پس از شهادت رئیس جمهور چه کسی مسئولیت اداره دولت را بر عهده می‌گیرد؟

  • ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید + فیلم

  • سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در جلفا/ آخرین اخبار از سانحه برای بالگرد رییس جمهور و هیات همراه/ توضیحات وزیر کشور دربارۀ حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور+جزئیات +فیلم

  • تکلیف پرسپولیس را استقلال مشخص می کند

  • شما طبق قانون شهید شده‌اید!

  • رئیسی: مرز ایران و آذربایجان را به مرز امید و فرصت بدل خواهیم کرد+ فیلم

  • رسانه می‌تواند در میدان نبرد، پیام‌آور امید باشد

  • حکم نهایی تتلو صادر شد

  • تاج: پیگیر فساد در فدراسیون هستیم

  • بودجه‌ها برای «سینما آزادی» هدر می‌روند!؟

  • چگونه یک دانشجو افسر سازمان سیا می‌شود؟+ عکس

  • علی کریمی بلاک شد!+ عکس

  • مطربی که رییس دستگاه دیپلماسی شد +فیلم

  • منتظر اعداد طلایی در شاخص باشید

  • امروز؛ افتتاح یک پروژه مهم، استراتژیک و بین‌المللی

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 275468
    تاریخ انتشار: 22/آذر/1400 - 12:33

    وزارت حمید سجادی، کپی برابر اصل وزارت ورزش قبلی!

    سعید فائقی درباره عملکرد صد روزه حمید سجادی گفت: به نظرم آقای سجادی عاقلانه رفتار کرده و نیامده همه چیز را به هم بریزد که بعد نتواند جمع کند. فکر می‌کنم ایشان برنامه‌های اساسی برای تحول خواهد داشت اما با صبر و حوصله حرکت می‌کند که به نظرم در ورزش صبوری کار خوبی است.

    وزارت حمید سجادی، کپی برابر اصل وزارت ورزش قبلی!

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از خبرانلاین، سوم شهریورماه امسال بود که حمید سجادی با کسب 165 رای موافق از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد و صندلی مسعود سلطانی‌فر را پس از دورانی پرانتقاد تصاحب کرد. حضور سجادی به عنوان فردی با سابقه طولانی در ورزش کشور این امید را بین اهالی ورزش به وجود آورد که قرار است در دولت جدید شرایطی متفاوت با گذشت رقم بخورد. حالا با گذشت بیش از 100 روز از حضور سجادی در وزارت ورزش، می‌توان تا حدودی عملکرد او را بررسی کرد.

    وزارت حمید سجادی، کپی برابر اصل وزارت ورزش قبلی!

    یکی از بزرگ‌ترین نقدها به عملکرد وزارت ورزش قبلی بلاتکلیفی بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی و عدم برگزاری انتخابات این فدراسیون‌ها بود. اداره فدراسیون‌ها با سرپرست صدای ورزشکاران و مربیان را هم درآورده بود ولی تصمیم‌گیران وقت وزارت ورزش به بهانه‌هایی چون شیوع ویروس کرونا از برگزاری انتخابات امتناع می‌کردند. حال آن‌که در همان دوران مراسم‌های مختلفی از سوی وزارت ورزش و همان فدراسیون‎‌ها برگزار می‌شد ولی گویا موضوع کرونا فقط روی برگزاری انتخابات تاثیر داشت و در بقیه موارد مانع برگزاری مراسم‌ها نبود! در این بین شایعات زیادی مبنی بر این وجود داشت که وزارت ورزش به دنبال تاثیرگذاری روی انتخابات و قرار دادن گزینه‌های مورد نظر خودش است و به همین دلیل تمایلی به برگزاری سریع انتخابات ندارد. با این حال از زمان حضور سجادی هم اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده و همین حالا 10 فدراسیون ورزشی رئیس ندارند. این درحالی است که به زودی دوران حضور سیدرضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک به پایان می رسد و باید انتخابات این کمیته برگزار شود ولی این مهم بدون تعیین تکلیف روسای تمام فدراسیون‌های ورزشی امکان‌پذیر نیست.

    از طرفی یکی از نقدهای دیگر به عملکرد مسعود سلطانی‌فر، حضور بعضی معاونین در وزارت او بود که اثرگذاری بالایی در تصمیمات داشتند ولی حضورشان تاثیر مثبتی نداشت. تصور می‌شد با آمدن سجادی تغییراتی در این موضوع رخ دهد اما مشاهده شده که بعضی از آن‌ها هم‌چنان در وزارت ورزش حضور دارند و پای ثابت جلسات وزیر هستند.

    سجادی از ابتدای انتخاب خود به عنوان وزیر ورزش تلاش کرده در مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف حضور فعالی داشته باشد و نشان دهد وزیر فعالی است. او در این مدت پای ثابت افتتاح طرح‌های مختلف بوده و تقریبا هیچ مراسمی را از دست نمی‌دهد. طی صد روز اخیر سجادی حدود 9 سفر داشته و تلاش کرده با اهالی ورزش ارتباط نزدیکی برقرار کند که اتفاق مثبتی به حساب می‌آید اما کافی نیست و او باید به جای این تعداد سفر امکانات لازم را برای ورزشکاران فراهم کند تا اتفاقات تلخ دوره قبلی وزارت مثل مهاجرت گسترده ورزشکاران تکرار نشود.

    یکی از معدود نکات مثبت حضور سجادی تجلیل به موقع از قهرمانان المپیکی و پرداخت پاداش‌ها بود. اتفاقی که برخلاف سال‌های قبل خیلی سریع انجام شد و قطعا می‌تواند انگیزه ورزشکاران را چند برابر کند.

    وزارت حمید سجادی، کپی برابر اصل وزارت ورزش قبلی!

    بدون تردید پرحاشیه‌ترین و پرانتقادترین بخش وزارت ورزش در دوران سلطانی‌فر به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مربوط می‌شود. دو باشگاه طی 5 سال اخیر شرایط مدیریتی بسیار بدی داشتند و به همین دلیل انتقادات و حتی تجمعات زیادی علیه وزارت ورزش در خصوص این دو باشگاه رخ داد. حتی تیم پرسپولیس با وجود قهرمانی‌های متوالی هرگز ثبات مدیریتی لازم را تجربه نکرد و مدیران فعلی این باشگاه هنوز در مسائلی چون بدهی کالدرون و قرارداد رادوشویچ چوب ندانم‌کاری مدیران منصوب را می‌خورند. استقلالی‌ها هم در تمام این 5 سال منتقد جدی سلطانی‌فر بودند. با ورود سجادی این انتظار وجود داشت که او برای شرایط مدیریتی دو باشگاه و البته موضوع خصوصی‌سازی که از وعده‌های تاریخی ورزش کشور است کاری کند و خودش هم بارها در این خصوص وعده داده است. سجادی طی چند ماه اخیر با انتخاب مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل جدید استقلال توانسته آرامش خوبی به این باشگاه تزریق کند ولی پرسپولیس هنوز بلاتکلیف است و وضعیت مناسبی در حوزه مدیریتی ندارد. در ماجرای خصوصی‌سازی هم هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده است. با این حال سجادی در ماجرای تبلیغات محیطی به خوبی از استقلال حمایت کرد و کمک کرد این باشگاه به حق خود برسد.

    وزارت حمید سجادی، کپی برابر اصل وزارت ورزش قبلی!

    سعید فائقی، معاون سابقه سازمان تربیت بدنی در خصوص عملکرد صد روزه حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به موفقیت‌هایی که البته نمی‌توان همه را به نام عملکرد ایشان نوشت ولی با توجه به وضعیت موجود و اینکه احتمالا حضورشان باعث نشاط و شادابی بوده، حضور ایشان وضعیت مثبتی را به وجود آورده و دیدیم که کشتی و والیبال و فوتبال ما در این مدت عملکرد درخشانی داشتند. حتی ما در مجموع دولت سیزدهم به جز واکسن خیلی موردی نبوده که درباره‎اش صحبت کنیم ولی در ورزش خوشبحختانه اقای سجادی ورود قهرمانانه‌ای داشته و امیدوارم ادامه پیدا کند.

    او در قیاس با عملکرد وزارت ورزش در دوره قبل گفت: خیلی تغییراتی در ساختار و موارد اساسی رخ نداده و حتی در رابطه با افراد هم تغییرات جدی صورت نگرفته و اساسی‌ترین معاونت‌ها و مدیران کل استان‌ها تغییرات خاصی نداشته‌اند و به لحاظ محیط قانونی و وظایف اصلی هم اتفاقی صورت نگرفته است. البته جز اصلاحات اساسنامه که آن هم از قبل اقداماتش انجام شده شده بود. از این لحاظ خیلی تغییری صورت نگرفته و به نظرم آقای سجادی عاقلانه رفتار کرده و نیامده همه چیز را به هم بریزد که بعد نتواند جمع کند. فکر می‌کنم ایشان برنامه‌های اساسی برای تحول خواهد داشت اما با صبر و حوصله حرکت می‌کند که به نظرم در ورزش صبوری کار خوبی است.

    معاون سابقه سازمان تربیت بدنی درباره اولویت‌های اصلی حمید سجادی در ماه‌های آتی گفت: به نظر من بعد از سال‌هایی که وزارت‌خانه به وجود آمده باید بررسی شود که تشکیلات جدیدی که به وجود آمده و جوانان به آن اضافه شده آیا موفق بوده یا نه و بعد تصمیم بگیرند این را حل کنند. به نظرم وزارت ورزش نتوانسته اهداف آن زمان را جلو ببرد و حتی اساسی‌ترین اهداف آن زمان یعنی نظارت بیشتر هم اتفاق نیفتاده است. به نظرم باید بازنگری اساسی و جدی در این بخش انجام شود. اگر هم خواستند این را انجام ندهند باید یک شرح وظایف درستی بنویسند. نمی‌شود که وزارتی را با قانون کهنه 50 سال پیش اداره کنند. آن زمان نهاد با سیاست‌های سازمان اداره می‌شده و حالا که وزارت شده نباید آن رویکرد ادامه پیدا کند. به نظر من اینجا اقای سجادی باید حریکت سریعی صورت دهد.

    فائقی درباره تعلل سجادی در تعیین تکلیف فدراسیون‌های بدون رئیس اظهار داشت: این نشان می‌دهد تغییرات اساسی صورت نگرفته و من این را به حساب صبوری ایشان می‌گذارم اما بحث کمیته ملی المپیک با توجه به بازی‌های آسیایی اهمیت دارد. اساسنامه هم گفته یک ماه پس از المپیک باید انتخابات صورت بگیرد و آنجا آقای سجادی باید وضعیت فدراسیون‌ها را روشن کند و اقدامات اساسی صورت گیرد. فدراسیون‌های المپیکی در انتخابات حضور اساسی دارند و ایشان برای اینکه بتواند منویات خودش را پیاده کند باید در فدراسیون‌های المپیکی تغییرات اساسی صورت دهد و تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را روشن کند کمیته ملی المپیک قوی و هماهنگ با سیاست‌های خودش را به وجود آورد. ضمن اینکه برای المپیک هم یک سال کمتر از همیشه فرصت داریم.

    او در ارزیابی وضعیت مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اینکه با عجله برای پرسپولیس تصمیم‌گیری نشده اتفاق خوبی است. این دو باشگاه در چند سال اخیر تغییرات بسیار سریعی داشته‌اند و مدیران مختلفی آمده‌اند و ثبات مدیریتی نداشته‌اند. به نظر من آقای سجادی در اینجا برنامه جدی دارد. سرپرسپتی اقای صدری با توجه به اینکه ایشان هرجا بوده آثار خوبی داشته است. آقای صدری مخابرات را مدیریت کرده، رایتل را تقریبا ایشان تاسیس کرده و در جایگاه‌های قبلی موفق بوده است. به نظر من با توجه به این امر اقای سجادی می‌خواهد صدری را ارزیابی کند. در رابطه با استقلال هم آقای آجورلو از مدیران موفق بوده و حتی کاندیدای فدراسیون فوتبال هم بوده و فردی است که فوتبال آشنایی دارد و استقلال در این مدت خیلی از اهدافش دور نشده و اخیرا آقای آجورلو کار خوبی در ماجرای تبلیغات محیطی انجام داد که تحول خوبی بود و باشگاه‌ها اکر بتوانند از این حرکت استفاده مناسب کنند برای آن‌ها مفید خواهد بود.

    فائقی در پایان در خصوص خصوصی‌سازی دو باشگاه سرخابی پایتخت گفت: این موضوع وظیفه وزارت ورزش نیست و باید در سازمان خصوصی‌سازی تصمیم‌گیری شود اما واقعیت این است که تقریبا 12 سال است که بحث خصوصی‌سازی مطرح شده و موفق نبوده است پس این دلیلی دارد و باید بررسی میدانی مجددی صورت گیرد که ببینیم دلیل اصلی که نمی‌توانیم واگذار کنیم چیست؟ قطعا مشکلات اساسی وجود دارد. ما در ورزش و بحث خصوصی‌سازی موفق نبوده‌ایم و باشگاه‌هایی که خصوصی شدند یا از ابتدا خصوصی بودند نابود شدند و از بین رفتند و این یعنی مسائلی وجود دارد و اقتصاد حرفه‌ای ما قوام ندارد. ما اصلا قانون و مقدمات حرفه‌ای‌گری نداریم. وقتی قانونش را نداریم چرا کارهایی می‌کنم که در آن مشکل داریم؟ ما اول باید ببینیم از حرفه‌ای‌گری چه انتظاری داریم. ما اول باید محیط قانونی مناسبی را تعریف کنیم. باشگاه‌های ما تعریف و ساختر مناسب و جایگاه مناسب ندارند. رویکرد ورزش ما باشگاه‌محور نیست و باید اول این رویکرد را به وجود بیاوریم. ما باشگاه‌های راه‌آهن و پاس و ... را با دست خودمان نابود کردیم. بهترین باشگاه خصوصی ما آرارات بود ولی الآن کجاست؟ ما از داشته‌های خود محافظت نکردیم و حال بیاییم این دو باشگاه را هم ب سرنوشت بقیه دچار کنیم انصاف نیست و برای ورزش ما مضر خواهد بود.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما