چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - Wed 24 Apr 2024
  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • سربازی که شهید خرازی را به عنوان فرمانده قبول نداشت

  • معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت

  • «شلیک وعده صادق به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل»

  • سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به‌دست حزب‌الله

  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟

  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟

  • «محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه

  • همه سناریوها را دقیقا بررسی می‌کنیم

  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات

  • جزییات تغییر سیاست ارزی دولت /با وجود افزایش تولید کاهش واردات داشتیم

  • ثواب کردن هم به ما نیامده!

  • ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست

  • حکم انضباطی علیه ستاره پرسپولیس

  • پرسپولیس نیازمند درخشش یک ستاره قدیمی

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 274501
    تاریخ انتشار: 15/آذر/1400 - 19:11

    امیدواری مردم سیستان و بلوچستان با تصویب طرح‌های تامین آب از سوی دولت

    روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی اتفاقات گوناگون و امیدوار کننده‌ای را در سیستان و بلوچستان رقم زده که تسریع و اجرای طرح‌های زیربنایی از جمله تامین آب از چاه‌های ژرف و دریای عمان مردم این استان را به توسعه منطقه و حل مشکلاتشان بیشتر امیدوار کرده است.

    امیدواری مردم سیستان و بلوچستان با تصویب طرح‌های تامین آب از سوی دولت

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا؛

    ۱۰۰ روز از روی کار آمدن دولت مردمی و خدمتگزار دکتر رئیسی و ۹۴ روز از سفر رییس جمهوری و شماری از اعضای هیات دولت به سیستان وبلوچستان می‌گذرد، دولتی که با شعار مردمی وارد صحنه شده و در سفرهای استانی خود با توجه ویژه به مردم و در میان مردم بودن این شعار را محقق کرده است.

    در این سفرها مشکلات مردم را شنیده، دغدغه جوانان را درک کرده، با نخبگان همراه شده و شنوای درد دل‌های اقشار جامعه بود.

    سفر رییس جمهوری به سیستان وبلوچستان با لطف و محبت همراه بود، در این سفر آیت‌الله رئیسی همچون سفر نخست شان به خوزستان به بررسی مسائل و مشکلات مردم و آشنا شدن با دغدغه های آنان از نزدیک اختصاص یافت و این اعتماد برای ساکنان این استان دور افتاده با محرومیت آشکار و ظرفیت های پنهان به وجود آمد که دولت سیزدهم حرف مردم را می‌شنود و به مشکلات آنان رسیدگی می کند.

    دیدار با صیادان و ماهیگیران در آغاز سفر

     امیدواری مردم سیستان و بلوچستان با تصویب طرح‌های تامین آب از سوی دولت

     

    آغاز دومین سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به سیستان و بلوچستان با بازدید از بخش‌های مختلف چابهار و اسکله صیادی کنارک و گفت‌وگو با صیادان و ماهیگیران حاضر در این اسکله صیادی همراه بود.

    درست مکانی که نبض توسعه استان از آن جا شروع می‌شود با ماهیگیران این خطه گفت‌وگو کرد و درددل آنان را شنید، مراد جمشیدزهی یکی از ماهیگیران ساکنان منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: ما فکر نمی‌کردیم رییس جمهور به اینجا بیاید و ما توانستیم به راحتی با او صحبت کنیم و مشکلات خودمان را گفتیم و ایشان پای درد دل چند ساله ما نشستند.

    وی ادامه داد: از بعد از سفر دکتر رییسی به اسکله صیادی کنارک واقعا من نشانه حضور دولت را در پروژهای شیلات و پرورش میگو که در حال انجام است می بینیم و واقعا خوشحالم که یکی از مسوولان رده بالای کشور درد دل ما را شنید و با ما صحبت کرد زیرا مشکلات فراوانی در حوزه اسکله و صید داشتیم که در حال برطرف شدن است.

    حضور رییس جمهوری در مسجد امام حسین(ع) چابهار و گفت وگو با مردم

     امیدواری مردم سیستان و بلوچستان با تصویب طرح‌های تامین آب از سوی دولت

     

    آیت الله رئیسی با حضور در مسجد امام حسین(ع) چابهار با مردم دیدار کرد دیداری که نمایشگر وحدت در این خطه زرخیز بود و نشان داد که سنی، شیعه، فارس و بلوچ همه برادرند و دلبسته به انقلاب، نظام، رهبری و پیشرفت و عدالت کشور هستند.
    ‌مردم شگفت‌زده بودند که به راحتی می‌توانند با رییس جمهوری ملاقات کنند، موسی نارویی یکی از ساکنان چابهار به خبرنگار ایرنا گفت‌: من ۳۸ سال از خدا عمر گرفته‌ام اما اولین بار است که می بینم رییس جمهوری به راحتی در میان اقشار مردم حضور دارد و به حاشیه شهر چابهار رفت. 

    وی ادامه داد: طرح جهش ملی مسکن را می‌توان زخمی برای حاشیه نشینان چابهاری دانست که در کپر زندگی می‌کنند من امیدوارم این دست از اقدامات افزایش پیدا کند تا چهار سال دیگر بتوانیم با افتخار بگوییم فقر و محرومیت از این دیار رفت.

    با مردم بودن و رفتن به مکان زندگی آنان

    حضور در سیستان و سخنرانی در مکانی دور افتاده که حتی بسیاری از ساکنان زابل نمی‌دانستند کجاست، مکانی دور افتاده و محروم از امکانات زندگی، جایی که می‌توان به عینه رد پای بادهای ۱۲۰ روزه و محرومیت را دید، روستای ملاعلی ...

    رییس جمهوری در دومین روز از سفر به سیستان و بلوچستان بلافاصله پس از ورود به زابل درحضوری از پیش اعلام نشده به میان مردم روستایی در نقطه مرزی ایران و افغانستان رفت و با اهالی این روستا دیدار و گفت و گو کرد.

    با غلام دادی از اهالی روستای ملاعلی گفت‌وگو کردیم، وی اظهار داشت: من واقعا خوشحالم که رییس جمهوری به سیستان و روستای ما آمد اینجا همیشه در زمان وزش توفان در ریگ دفن می‌شود.

    وی ادامه داد همانطور که می‌دانید حرفه ما کشاورزی و استفاده از مرز بوده اما از زمانی که خشکسالی شده ما روی خوب زندگی را ندیدیم،  ۷ فرزند پسر دارم که پیش از این معیشت آنان و خانواده آن‌ها از مرز و کشاورزی اندکی که داشتیم تامین می‌شد اما با خشکسالی و بسته شدن مرز بیکار شده بودند.

    غلام دادی خاطرنشان کرد: الان خدا را شکر می‌کنم که بعد از سفر رییس جمهوری بازارچه مرزی میلک باز شده و فرزندان من آنجا مشغول بکار شده‌اند و من واقعا امیدوارم که روزی اوضاع ملک سیستان و رستم به دوران شکوفایی خود بازگردد.

    یکی دیگر از اهالی روستای ملاعلی به نام زینب پودینه گفت‌: من دعا می‌کنم آیت الله رئیسی با همین انرژی و شور به همراه مردم سیستان را آباد کند و من هیچ وقت ندیده بودم مسوولان به روستای ما بیایند.

    وی ادامه داد: من و خانواده‌ام خرج خود را از طریق دامداری تامین می‌کردیم و خیلی دلم می خواست صنایع محلی سیستان را به فروش برسانم اما من واقعا توان تولید بیشتر و ایجاد یک بازار محلی را نداشتم اما الان با تسهیلات خود اشتغالی توانستم یک کارگاه خیلی کوچک با یک چرخ خیاطی دست و پا کنم که هم‌اینک در کنار دامداری راهی برای امرار معاش خانواده شده است. 

    نشستن پای درد دل یکی از کوتاه قامتان بلند همت 

    آیت الله رییسی به زاهدان آمد با اقشار مردم دیدار کرد پای درددل اقشار مختلف مردم نشست و گفت: باید از خدمات ارائه شده قدردانی کرد اما در عین حال طرحی نو باید در انداخت که در تداوم و امتداد کارهای خوبی که انجام شده به نحوی عمل شود که مردم استان احساس کنند که محرومیت‌ها، فقر، بیکاری و آنچه مردم از آن گله‌مندند و دغدغه‌مندند، با گام‌هایی که برداشته می‌شود، در حال مرتفع شدن است.

    آیت الله رییسی مشکلات مردم را درک کرد قول پیگیری داد پیگیرهایی که با استفاده از ظرفیت استان و انتصاب  استاندار ویژه با نگاه توسعه محور در حال انجام است.

    فرهاد مودب کوتاه قامتی که از میان جمع خود را به آیت‌الله رییسی رساند و گفت: نماینده کوتاه قامتان بلند همت هستم و چندین سال است که مسوولان مختلف آمدند و رفتند و اولین بار است که توانستم با رییس جمهوری وقت صحبت کنم که اگر با طعم پیگیری باشد شیرینی آن چند برابر خواهد شد.

    وی ادامه داد: انتظار دارم دولت مردمی آیت‍‌ الله رئیسی بتواند همواره این ارتباط با احاد جامعه را حفظ کند چراکه اگر مردم  مسوولان را همدرد خود بدانند توان درک متقابل نیز بیشتر خواهد شد و دولتی که با پشتوانه دل‌های مردم باشد همواره موفق است.

    وی بیان کرد: ۲ فرزند معلول دارم که هزینه‌های زیادی برای درمان آنان صرف می کنم اما یک فرد معمولی در جامعه هستم با درآمد محدود و بدون امنیت شغلی اما امیدوارم دولت مردمی با نگاهی که به سیستان وبلوچستان دارد بتواند مشکلات من را حل کند.

    با مردم زیادی صحبت کردیم که از رییس جمهوری منتخب خود انتظاراتی داشتند که بخشی از این انتظارات در حال برآورده شدن است توقعاتی از دولت که اگر عملی شود دیگر سیستان وبلوچستان به عنوان سرزمین شعر حماسه و آفتاب های سوزان مکانی برای توسعه کشور خواهد شد.

    مهمترین مشکل این استان کمبود آب است که در سفر رییس جمهوری به این موضوع توجه ویژه شد بطوریکه حفر ۱۰ حلقه چاه ژرف در شمال استان و شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان به سراسر استان از جمله مصوبات این سفر بود.

    حفر چاههای ژرف که موجب از شادی را در میان مردم به ارمغان آورد از مدتی قبل آغاز شده و تاکنون سه حلقه آن به آب رسیده و برای حفر بقیه استانداری و وزارت نیرو در تلاش برای جذب سرمایه گذار هستند.

    تاسیس منطقه آزاد سیستان به عنوان مکمل منطقه آزاد چابهار و رونق دهنده صادرات و واردات به کشورهای همسایه به ویژه افغانستان از دیگر مطالبات مردم استان بود که با عنایت ویژه مسوولان دفتر اجرایی منطقه آزاد سیستان  با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور افتتاح شد تا یکی از خواسته های مهم مردم و وعده رییس جمهوری محقق شود.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما