پنجشنبه 09 فروردين 1403 - Thu 28 Mar 2024
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است+عکس

  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب + فیلم

  • نگاهی اجمالی به سریال «اوکازیون»؛ یک کمدی دهه هفتادی

  • فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

  • لزوم استمرار ساماندهی اموال تملیکی و توقیفی

  • آیا غرب، امتیاز برند تجاری داعش را خریده است؟

  • عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط یک پلتفرم ترکیه‌ای در ایران

  • افکار عمومی عربستان سعودی در رابطه با عادی سازی روابط با اسرائیل چگونه است؟

  • گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

  • رونمایی از تجهیزات و تسلیحات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

  • فوری/بمب نقل و انتقلات پرسپولایس در سال جدید

  • فوری/بازگشت مجدد فرهادمجیدی به فوتبال ایران

  • جزئیات از حادثه توریستی شهر کروکوس مسکو /اعلام تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه + فیلم و عکس

  • واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی تر می شود ؟

  • سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از منافقین شدند

  • پلمب مراکز اقامتی و بین راهی در طرح سلامت نوروزی

  • زائران کربلا زیر باران بهاری دست به دعا شدند

  • قالیباف حمله تروریستی در روسیه را محکوم کرد

  • خطر پول‌پاشی در کمین توقف تورم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 274440
    تاریخ انتشار: 15/آذر/1400 - 12:56

    ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

    هفته هشتم لیگ برتر تحت تاثیر بازی بزرگ نیم فصل برگزار شد که البته دربی ۹۷ اصلا نتوانست نظر‌ها را به خود جلب کند.

     ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس ، هفته هشتم لیگ برتر در روز‌های سیزدهم و چهاردهم آذر در حالی برگزار شد که سرانجام تبلیغات محیطی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شد و جدل‌های روز‌های گذشته به پایان رسید. همچنین این هفته بازی‌ها تحت تاثیر دربی ۹۷ بود، اما این بازی نتوانست انتظارات را برآورده کند. از مسائل مهم دیگر این هفته به ثمر رسیدن گل‌های بیشتر به نسبت هفته هفتم بود که باعث شد لیگ کمی از حالت خشکسالی گل در آید.

    نکته اول: گل گهرسیرجان ۴ - ۲ سپاهان؛ بازگشت پر قدرت امیر در روز تلخ نویدکیا

    شاید این از بدسلیقگی سازمان لیگ بود که درست در روزی که دربی برگزار شد دیدار جذاب دو تیم گل گهر و سپاهان را برگزار کرد تا خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال از دیدن این مسابقه جذاب محروم شوند. دیداری که مصادف شد با بازگشت امیر قلعه نویی روی نیمکت. شاید نویدکیا فکرش را هم نمی‌کرد در چنین روزی تیمش این چنین وا بدهد. هر چند که سپاهانی‌ها به شدت معتقد هستند داور دو پنالتی را برای آن‌ها نگرفته و یکی از گل‌های گل گهر هم آفساید بوده است، اما جالب است که سپاهان یک پنالتی توسط مغانلو از دست داد تا به طور کلی در این دیدار همه چیز خود را از دست بدهد. شاید نویدکیا خیلی خوش شانس بود که استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم به مصاف هم رفتند و امتیاز‌ها را تقسیم کردند تا همچنان زردپوشان در صدر جدول باقی بمانند. البته پرسپولیس توانست امتیاز خود را با سپاهان برابر کند و از آن سو شاگردان قلعه نویی هم به دلیل بردن در بازی روبرو بالاتر از تیم اصفهانی در جدول قرار گرفتند.

    قلعه نویی که مدت‌ها بود در نشست‌های خبری حاضر نبود این بار در نشست خبری بار دیگر از سازمان لیگ خواست قرارداد تیم‌ها منتشر شود تا همه بدانند گل گهر برخلاف تصورات بودجه معمولی دارد!

    ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

    نکته دوم: هوادار صفر - صفر نفت مسجدسلیمان؛ رنگ بنفش هم به کمک نیامد!

    وضعیت دو تیم در جدول مناسب نیست و تساوی به دست آمده هم کمی به هیچ یک از آن‌ها نکرد. کمالوند در مورد میزبانی هوادار در کرج معتقد است که به ورزشگاه انقلاب کرج نمی‌رسند و وضعیت رختکن و نیمکت‌ها خوب نبوده است، اما از سوی دیگر تیم هوادار چاره‌ای جز میزبانی در کرج ندارد.

    تیم هوادار در اقدامی جالب از این بازی دوباره رنگ پیراهن هایش را به بنفش تغییر داد تا بلکه دوباره در‌های خوشبختی به رویشان باز شود و بتوانند در نتیجه گیری موثر عمل کنند. عنایتی که تیمش در جدول اوضاع خوبی ندارد در نشست خبری از وضعیت فوتبال در مشهد گلایه کرد و کنایه‌های زیادی به برخی از مسئولان فوتبالی در مشهد گفت و معتقد است آن‌ها عامل نابودی فوتبال مشهد هستند.

    ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

    نکته سوم: صنعت نفت صفر - صفر پیکان؛ حسرت برد در آبادان

    علیرضا منصوریان با نفت در آبادان هنوز نبرده است و این بار هم باز حسرت برد را به دل برد و البت به خوبی هم فهمید که صبر هواداران آبادانی هم اندازه‌ای دارد. تیمی که هر سال با مشکلات مالی روبرو است امسال طبق روال هم دیر آغاز به کار کرد و هم همچنان از نظر مالی دستهایش بسته است. همان تعداد معدود هوادارانی که از پشت بام‌های خانه هایشان بازی را تماشا می‌کردند به منصوریان بابت شکل بازی تیم محبوبشان معترض شدند، اما منصوریان معتقد است تیم دیر شروع به کار کرده است. در سوی دیگر میدان هم حسینی که با پیکان چند وقتی است نتیجه نگرفته از فقر گلزنی در تیمش گفت.

    ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

    نکته چهارم: استقلال صفر - صفر پرسپولیس؛ ضدحال مثل دربی

    منهای حل شدن مشکل تبلیغات محیطی برای سرخابی‌ها که یک اتفاق میمون و مبارک برای این دو تیم پرطرفدار است و منهای اینکه بابت برگزاری نشست خبری شهرآورد باشگاه استقلال دست به کار جدیدی زد و برای گرفتن حق خود از تبلیغات برگزاری آن را شخصا به عهده گرفت و در هتلی مجزا از مکان سازمان لیگ نشست مجیدی را برگزار کرد و منهای همه حملات مجازی به موعود بنیادی فر داور این میدان قبل از برگزاری بازی باید گفت این دربی جز ضد حال برای هوادارانش هیچ حاصل دیگری نداشت.

    مسابقه‌ای که می‌توانست گل سرسبد هفته هشتم شود به بدترین شکل ممکن خود را بروز کرد. به لحاظ فنی دو تیم حرفی برای گفتن نداشتند و شاید برای دقایقی شاگردان گل محمدی برتری نامحسوسی نسبت به رقیب سنتی خود داشتند، اما هیچ یک از طرفین به نیت برد وارد زمین نشدند.

    از نکات قابل توجه این بازی طبق معمول ورود افراد متفرقه‌ای بود که در جایگاه خبرنگاران جلوس کرده بودند بودن اینکه نشانی از خبرنگار بودن داشته باشند. خطای مشکوک روی ژستد توسط فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس تنها موضوع مورد بحث این بازی بود. مجیدی که تیمش در ۹۰ دقیقه هیچ دلی را نبرد بعد از این بازی در نشست خبری به طرز عجیبی اعلام کرد اگر سئوالی در مورد این صحنه دارید صحبت می‌کنم. موضوعی که هنوز کمیته داوران در موردش موضعی نگرفته، اما استقلالی‌ها را حسابی شاکی کرده که داور حق مسلم آن‌ها را نداده است!

    ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

    نکته پنجم: نساجی ۲ - صفر پدیده؛ ناپدید شدن پنالتی در بدترین زمین تاریخ لیگ برتر!

    زمین بسیار بد و بی کیفیت ساری باعث شده بود تا مسئولان نساجی به فکر این باشند که بازی‌ها خانگی خود را بیرون مازندران و در مشهد برگزار کنند، اما مسئولان استانی مازندران که قضیه را متوجه می‌شوند اجازه خروج نساجی از استان را نمی‌دهند، اما همین جای تعجب است که چرا همین مسئولان برای تنها تیم شهرشان در لیگ برتر زمین مناسب تهیه نمی‌کنند؟

    حتی ساکت الهامی که دیروز تیمش برنده این بازی بود اعلام کرد به قدری شرایط زمین بد بوده که برد تیمش را اتفاقی می‌داند و حتی گفت حاضر است ۳۰۰ میلیون تومان از قراردادش را بدهد، اما یک زمین مناسب برای نساجی پیدا شود. او حتی گفت زمین ساری بدترین زمین تاریخ لیگ برتر است! همین زمین بد مورد انتقاد اکبر میثاقیان هم بود. سرمربی پدیده که دیروز اعتراف کرد کنار زمین زیاد ورجه وورجه می‌کند معتقد بود در این زمین فقط هر دو تیم زیر توپ زدند. البته میثاقیان نسبت به گل‌های نساجی هم شاکی بود و می‌گفت گل اول پنالتی نبوده و گل دوم آفساید بوده. جالب است که در این بازی در نیمه اول داور خطای مشکوک به پنالتی نساجی را نگرفت و اعلام به ضربه آزاد کرد و همین موضوع اعتراض شدید مدیرعامل این باشگاه را در پی داشت.

    ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

    نکته ششم: ذوب آهن صفر - ۳ مس رفسنجان؛ اصفهان نقره داغ شد

    شاید خود مهدی تارتار فکرش را هم نمی‌کرد در خانه مقابل شاگردان محمد ربیعی چنین شکست سنگینی را متحمل شود. در واقع هفته هشتم هفته ناکامی‌های تیم‌های اصفهانی بود. تارتار هر چند که معتقد است داوری در نتیجه تاثیرگذار بوده، اما تیم مس رفسنجان برخلاف شروع بدش در لیگ امسال دراین هفته‌ها به خوبی توانسته خودش را جمع و جور کند. سرمربی ذوب آهن معتقد بود داور پنالتی آن‌ها را نگرفته است، اما در نهایت تیم او بازنده بزرگی بود و باشگاه ذوب آهن این تیم را ۵ درصد جریمه کرد.

    ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

    نکته هفتم: فجر سپاسی یک - یک فولاد؛ تساوی نکو با زمین حافظیه!

    جواد نکونام صریح و بی پرده بعد از بازی حسابی از دست مسئولان استان فارس گلایه کرد که این چنین زمین نامناسب و بی کیفیت را در اختیار تیم فجر گذاشته اند و معتقد بود تیم شیرازی در این زمین مدام به دنبال بکش بکش و رسیدن به گل از روی ضربات ایستگاهی است. نکونام حتی با کنایه به بازی دفاعی فجر گفت تیمش با ورزشگاه حافظیه مساوی کرده است. البته کلانتری سرمربی فجر هم نسبت به صحبت‌های سرمربی فولاد بی تفاوت نبود و در جواب به نکونام گفت خوشحال است که تیمش بدون حمله توانسته به گل برسد. او همچنین از شلوغ کاری‌های نیمکت فولاد که مدام با داوران بحث می‌کردند نیز گلایه کرد.

    ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

    نکته هشتم: تراکتور صفر - ۲ آلومینیوم اراک؛ سولدو به زمین سفت رسید

    نکته اول این بازی که کمیته داوران برای آن هیچ توضیحی نداد تغییر داور در شب بازی بود که در نشست هماهنگی اعلام می‌شود داور وسط و چهارم تغییر کرده اند. نکته دوم که می‌تواند در نوع خودش جالب باشد گلزنی تراکتور در این بازی توسط محمد عباس زاده برای دو بار بود که هر دو بار داور اعلام به مردودی آن‌ها کرد که همین مسئله باعث شد تا باشگاه تراکتور امروز از اشکان خورشیدی شکایت کند. تراکتوری‌ها حتی مدعی هستند نیمه اول شوتی که به سمت دروازه آلومینیوم زدند از خط عبور کرده بوده، اما داور آن را گل حساب نکرده است.

    نکته سوم این است که سولدو کاملا متوجه شده که به جای ایراد گرفتن از اشتباهات داوری اول باید اشکالات تیمی سرخپوشان تبریزی را برطرف کند و صحبت‌های واقع بینانه او در نشست خبری موید همین نکته هست که تراکتور بیشتر از اینکه از داوری ضربه پذیر باشد به دلیل دیر بسته شدن تیم و ناهماهنگی‌های داخلی دچار مشکل است.

    نکته جالب دیگر این بازی عملکرد آلومینیوم است که دوباره با این برد توانست به جمع صدرنشینان اضافه شود و به دلیل تفاضل گل کمتر فعلا با امتیاز برابر با سپاهان و پرسپولیس در رده سوم قرار گرفته است. از نکات قابل تامل در تیم رسول خطیبی این است که در ۸ بازی گذشته آن‌ها فقط یک گل دریافت کرده اند.

    ۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما